Zink tekort?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Protype
    Senior Stoner
    Member
    • Apr 2014
    • 27

    #1

    Zink tekort?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik heb al een en ander proberen opzoeken over de problemen met mijn bladeren maar ik ben niet echt zeker.

    Het is niet bij alle bladen, maar sommige plooien dicht, zoals op deze foto:
    20140531_081226.jpg

    Is het probleem dat ik heb met mijn bladen een zink tekort of iets anders?
    Zoja, hoe kan ik dit probleem oplossen?

    Groeten!
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Zink tekort?

    Funny+Looking+cats_4.gif

    Ik zie niet goed wat je bedoeld. Hoezo een zink tekort ?
    Dat blad is raar, maar de foto ook. Kan vanalles zijn.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Protype
      Senior Stoner
      Member
      • Apr 2014
      • 27

      #3
      Re: Zink tekort?

      Ik weet echt niet hoe het komt dat al mijn foto's 90° gedraaid staan als ik ze hier opzet, in alle programma's waarmee ik de foto's open op mijn computer staan ze recht...

      Maar bon, op Montys Blad Probleem Oplosser staat er "bladeren zijn gedraaid. => Zink tekort
      Dus ik dacht mss is dit het? Het is alsof sommige bladeren plots een spastische beweging maken naar onder

      Comment

      • FlintStoned
        Banned
        • Oct 2012
        • 5580

        #4
        Re: Zink tekort?

        Zink is een mobiel element. Je ziet tekorten dus geheel bovenaan in je plant in de jonge bladeren. De nieuwe blaadjes worden dan smal, gerimpeld, en ontwikkelen nauwelijks. Vergeling tussen de nerf en vaak verdort de badpunt in een later stadium

        Dit alles zie ik niet op je foto. Foto van de gehele plant zou de diagnose makkelijker maken.

        Verschijnsel op jouw foto zou wel eens een reactie kunnen zijn op groene bladluisjes.


        Foto na draaien eerst opslaan dan pas uploaden.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Zink tekort?

          Bij een zink tekort zie je dat het blad in de top geel wordt tussen de nerven.
          De punten van het blad worden bruin (en crispy) en gaan dood.
          Nieuw blad kan krullen en er gekreukeld uit zien.

          Eigenlijk kun je daar niet zo veel aan doen omdat zink in overdosis dodelijk kan zijn voor de plant.
          Normaal zou de voedingslijn die je gebruikt genoeg zink moeten bevatten.
          Als ik bijv. een zink probleem zou zien zou ik een druppie meer Bioheaven of Topmax geven.

          Maar de kleur van het blad is nog goed bij je, dus ik denk niet dat het zink is.
          Als ik het goed zie buigen de punten van het blad sterk naar beneden ?
          Wat voor water krijgen je plantjes ?

          Aah, hahaha, excuus. Ik deed er langer over om te typen dan Flint.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Protype
            Senior Stoner
            Member
            • Apr 2014
            • 27

            #6
            Re: Zink tekort?

            Bedankt voor de zeer nuttige info.. bij deze plant heb ik gewone universele potgrond gebruikt en die zit er al vanaf het begin in, dit zijn wat meer detailfoto's van de bovenkant van de plant
            De top ziet er allesinds wat minder gezond uit dan mijn andere planten...

            20140601_121829.jpg20140601_121836.jpg

            Comment

            • Protype
              Senior Stoner
              Member
              • Apr 2014
              • 27

              #7
              Re: Zink tekort?

              iemand?

              Comment

              • Wietefras
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 4374

                #8
                Re: Zink tekort?

                De hele plant lijkt me wat bleek?

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment

                • stafford
                  Ultra Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2009
                  • 2382

                  #9
                  Re: Zink tekort?

                  je ec , ietsje meer omhoog schroeven

                  Comment

                  Bezig...