Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vergeling aan de nerven + Gele - dorre puntjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vergeling aan de nerven + Gele - dorre puntjes

    Korting op 420shop
    Hey draaiers!

    Ik ben bezig aan mijn 2e micro onder tornado's (niet optimaal maar het werkt wel i know )
    2 auto's: blueberry & polar light OF automazar
    In de veg fase deden ze het beiden heel goed, kregen na uitputting van de bodem ook een beetje NPK 15-15-15 (wat ik nog liggen had)
    Ze hebben ventilatie en een vrijwel constante temperatuur van rond de 26 graden. Luchtvochtigheid kan ik niet meten maar er staat wel wat water bij.
    Staan op een 24/24 lichtschema. Ik weet dat dat wat vatbaar is voor discussie maar de vorige lading kreeg dezelfde behandeling en reageerde niet zoals deze meiden.
    Ze krijgen niet afgezuurd regenwater maar ph problemen kan ik ook niet direct afleiden.

    Ik heb reeds de topics afgeschuimd maar ik vind geen gekend probleem. (ook de sticky btw)
    Eerst dacht ik aan kalium tekort maar na toedienen leken ze te verbranden, dan maar een flush gedaan. De gele puntjes klaarden netjes op.

    Rond de nerven krijg ik vergeling met gele puntjes en vervolgens dorre roeste puntjes als gevolg.
    Ik heb de 'slechte' bladeren geknipt om te zien of na de voeding en de flush er terug op kwamen, jammergenoeg wel -_-
    Het enigste wat ik in het breed kan afleiden was calcium of magnesiumtekort maar niet alle symptomen zijn er.
    Mijn 1e dame mag gerust uitbollen met de gele bladeren maar de andere heeft nog een langere levensweg.

    Foto's ter verduidelijking.
    Thanks!
    EDIT: beestjes zijn ook niet terug te vinden.
    Attached Files

    #2
    niet doet.
    Kan ook door het veel te nat staan...door het flushen, wat je normaal nooit doet op aarde.

    Slechte bladeren eraf knippen heeft inderdaad alleen tot gevolg dat het plantje ander blad gaat pakken om dingen aan te vullen. Zoals ook nu weer blijkt.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Vergeling aan de nerven + Gele - dorre puntjes

      Hey,

      Ik zal mijn lichtschema aanpassen.
      Toch eens uitkijken voor een PH kit en wat calcium dan.
      Het te nat staan betwijfel ik, die flush was enkel om de overvloed aan kalium weg te krijgen

      Comment

      Bezig...
      X