Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ijzer- en calciumtekort?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ijzer- en calciumtekort?

Korting op 420shop
    Volgens het kweekschema ben ik drie weken het flushen verwijderd ...

EC 1.4 (EC zou volgens kweekschema al 1.6 moeten zijn maar durf hem niet omhoog doen uit schrik de boel te verbranden?)
    PH 6.0

NoMercy meststoffen:

bloomsensation: 1ml / liter water
    guano: 1 ml / liter water
    mary jane 2 (n-p-k 2 - 4- 9) toevoegen tot gewenste EC-waarde

Dus op 8 liter water is dat 8 ml bloomsensation , 8 ml Guano & X ml Mary Jane tot EC = 1.4

Temp (dankzij het rotweerhier): 21 -27 graden ....

Maar ik heb 2 bladproblemen:

1) Bladeren in toppen worden volledig geel ... (volgens monty's bladprobleemoplosser: ijzer tekort?)

tn_IMG_0055.JPG
    tn_IMG_0054.JPG

2) Sommige bladeren verbranden ... (???) of is dit een calcium tekort?

tn_IMG_0051.JPGtn_IMG_0047.JPGtn_IMG_0032.JPG

Moet ik de menging van de meststoffen aanpassen????
    Van wat moet er meer/minder bij?

Ik zie dat er op mary jane 2 "bevat ijzer" staat, dan moet ik toch de EC naar 1.6 doen door mary jane 2 te verhogen?

Graag jullie pro-advies ...

Re: ijzer- en calciumtekort?

Wow...
    Ik weet niet eens wat ik daarop moet zeggen.

Je bent een weekje of 3-4 te laat met het probleem zien denk ik. Dit is al een vergevorderd probleem.
    Volgens mij is er iets serieus mis gegaan. Hebben ze wel voeding gekregen in de groei ?
    Hoe groot zijn de potten en welke aarde staan ze in ?
    Wat gebruik je om de pH aan te passen ? Is je meter nog goed ?

Flushen doen we nooit op aarde, maar in dit geval is het misschien het enige laatste redmiddel ?
    Paar emmers water maken met EC 1.5 ofzo, pH6 en dat door elke pot spoelen, zodat er een paar liter onderuit komt.
    Dit is een risico, want door het nat staan gaan ze misschien nog wel slechter worden, maar dit los je volgens mij niet op met wat Calgel ofzo.

Hopelijk weet iemand anders een betere oplossing.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Als ik ze probeer te fotograferen op een voorwerp, springen ze weg .....

Last edited by Manzo; 12 July 2014, 10:19.

Comment

Het gele is maar bij 1 plant of 2-3? huh?
        Ik denk dat je die gele plant(en) niet meer goed gaat krijgen, er zit zo te zien niet veel groen blad meer aan.

Comment

Comment

Ph is te laag, guano extract is toch 1 op 100 verdunnen? Dus 10 ml/l. Die zorgt voor extra fosfor en calcium en weet ik nog wat er allemaal inzit.
            Die beestjes zijn springstaartjes, niets verkeerd aan.

Grtz

Comment

Comment

ik ben naar boven gehold... 1/100 = 10 ml per 1000 ml dus inderdaad ... dus hier heb ik compleet gefaald ... ipv 7 ml guano die ik per beurt toevoegde, moest het dus 70 zijn... (reken hierbij de mary jane 2 die ik teveel toevoegde...) en ik heb luidvloekend de trap afgedaald naar deze laptop...

@ de volgende post:

mijn meter klopte altijd

ik voeg zuur toe inderdaad (fosfor)

ik geef kraanwater

ik heb er niet echt 100% zicht op, omdat dat licht zo fel schijnt... dus ik zeg die gele bladeren zijn bijlange niet bij elke plant ...

de onderste bladeren zijn groen ...

inderdaad, het zijn springstaartjes:
                Springstaart_test__115331a.jpeg
                Last edited by Manzo; 12 July 2014, 21:43.

Comment

Thanks!!

Ik heb net gezien, toen ik het licht aanstak, en uitdeed om een foto te nemen, dat die gele plek enkel in het midden is? en een niet onbelangrijk detail: mijn lamp van 600 Watthangt er op 40 cm van, (mijn planten hebben eens een groeischeut gehad doordat ik even met een cooltube heb gewerkt) dus ze hangt 20 cm te dicht? dus kan dat dan niet zijn omdat ze dicht hangt en kan ik er dan niet een schaduwdoek tussen hangen? zo een stukje stof van in een tuincentrum dat ze in serres ook gebruiken?? een foto:

tn_IMG_0208.JPG
                  tn_IMG_0205.JPG
                  tn_IMG_0204.JPG
                  tn_IMG_0203.JPG
                  tn_IMG_0202.JPG

Comment

Waarom niet je lamp 20cm hoger hangen, heb je geen ruimte meer in de hoogte?
                    Je lamp moet op 60 cm afstand.
                    Schaduwdoek lijkt me niet echt wat in een tent met een hete lamp, nogal brandgevaarlijk en ik denk dat het ook te veel licht tegen houd.

Ik vraag me af of die ph meting die je gedaan hebt wel echt aangeeft wat je ph in je medium is, lijkt me niet echt de nauwkeurigste meting op die manier.
                    Aangezien er maar een paar planten last van hebben lijkt het me ook niet dat het daar aan ligt, of je moet in die potten een ander grondmengsel hebben zitten dan in de potten waar geen vergeling te zien is?

Ik denk dat je probleem meer te maken heeft met soms te veel water geven, dat kan ook voor blokkeringen van voedingsopname zorgen.
                    Aan je bladeren te zien gebeurd dat nogal eens.

Comment

Yep, ik had al geweigerd om te reageren eigenlijk.
                      600W op 40cm, waarom zou je dat doen ?
                      Als je lamp zo laag hangt dan is ook het belichtte oppervlak veel kleiner.
                      De MINIMALE afstand is 60cm. 70 mag ook best. Mgoed, wellicht heb je de cooltube te hoog gehad waardoor de plantjes zijn gaan strekken.
                      Als je lamp niet hoger kan zul je er iets tussen moeten hangen denk ik.
                      Goedkoopst is iets van een fijn gaas ofzo, het moet eigenlijk zo min mogelijk licht tegenhouden want dat kost je eindgewicht.
                      Of je kunt proberen een soort spreader onder je lamp te knutselen. Met een geperforeerd stuk aluminium is wel iets te fixen.

Die mega-fout met de voeding en dan die straalkachel op d'r harses zal ze inderdaad geen goed gedaan hebben.
                      Misschien beter pas die joint opsteken nadat je je plantjes verzorgd hebt

pH gewoon 6-6.2 blijven geven, geen hogere pH dat vinden ze helemaal niet leuk.
                      Halverwege de kweek zakt de pH waarde in de grond altijd iets.

Hopelijk trekt het wat bij komende week.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bosrand View Post
                        Waarom niet je lamp 20cm hoger hangen, heb je geen ruimte meer in de hoogte?
                        Je lamp moet op 60 cm afstand.

Ik vraag me af of die ph meting die je gedaan hebt wel echt aangeeft wat je ph in je medium is, lijkt me niet echt de nauwkeurigste meting op die manier.
                        Aangezien er maar een paar planten last van hebben lijkt het me ook niet dat het daar aan ligt, of je moet in die potten een ander grondmengsel hebben zitten dan in de potten waar geen vergeling te zien is?

Ik denk dat je probleem meer te maken heeft met soms te veel water geven, dat kan ook voor blokkeringen van voedingsopname zorgen.
                        Aan je bladeren te zien gebeurd dat nogal eens.
                        Hey, bedankt om te reageren, ik kan de lamp niet hoger hangen, de planten zijn op een bepaald moment "opgeschoten" doordat ik 2 weken overgeschakeld ben geweest op een cooltube...

Ik heb de PH gemeten door water door de pot te laten lopen en dat dan op te vangen...

of je moet in die potten een ander grondmengsel hebben zitten dan in de potten waar geen vergeling te zien is?

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                        Die mega-fout met de voeding en dan die straalkachel op d'r harses zal ze inderdaad geen goed gedaan hebben.
                        Misschien beter pas die joint opsteken nadat je je plantjes verzorgd hebt
                        Last edited by Manzo; 17 July 2014, 21:55.

Comment

Hoeveel weken staan ze en hoelang zouden ze moeten bloeien?
                          Ik zou gewoon de planten afbloeien.
                          Nu afbreken is zonde van de energie die je erin gestoken hebt, dan heb je half/onrijpe wiet, maak je het af heb je nog best wel wat goede wiet.
                          Volgende keer eerder reageren op problemen.

Comment

Gewoon afbloeien, nog ff te gaan.

Succes

Comment

Gewoon door gaan, je leert er ongetwijfeld nog dingen bij.
                              Lets not criticize but legalize

Comment

Bezig...
                              X