Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Overtollige regen is het probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overtollige regen is het probleem?

    Korting op 420shop
    Hallo, nu ben ik net begonnen met het kweken van mn eigen wiet plantjes. Ze zagen er mooi uit en alles ging goed, paar dagen geleden heb ik ze over gepot naar wat grotere potten. Ze staan in mn tuin en ik denk dat ze veel te vochtig zijn geworden door wat regen, ondendertussen staan ze droog onder het afdak. Iemand tips over wat ik er mee moet doen?
    Last edited by Wilco900; 28 July 2014, 16:02.

    #2
    Re: Overtollige regen is het probleem?

    Dat gele bladpuntje is idd van op natte aarde liggen van je bladpunt.
    Je kan zolang je bladerdek de pot nog niet geheel afdekt zelf de pot afdekken met een stuk plastiek, een plastic wegwerpbodje wat je inknipt, oude deksel van een emmer enz.

    Comment


      #3
      Re: Overtollige regen is het probleem?

      Die puntjes is overvoeding, dacht ik...staan net in nieuwe aarde...mja..
      Als de aarde te nat wordt kun je de aarde afdekken.

      Bijv. je pot in een plastic zak zetten, en dan trek je die zak omhoog en bind 'm rond de stam een beetje bij elkaar.
      Na de bui de zak weer naar beneden rollen.

      Zo te zien zijn ze nog erg klein, dan kun je ze even onder de tuintafel zetten ofzo.
      Als je ze maar niet te lang in het donker zet.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Bedankt voor het snelle antwoord! Ze gaan dus niet kapot ofzo? Zal ze inderdaad even onder mn afdak laten staan dan! Thanks voor de tip!
        (Heb trouwens sinds zaterdag ofzo voeding voor ze, mss moet ik daar nog even mee wachten? In de growshop zeiden ze dat het al mocht tijdens het groei process..
        Last edited by Wilco900; 28 July 2014, 16:04.

        Comment


          #5
          Re: Overtollige regen is het probleem?

          Hallo iedereen, had een paar dagen geleden een post gemaakt over mn plantjes die er niet al te best uitzagen, nu heb ik de gekregen tips opgevolgd maar het is alleen erger geworden! De onderste bladeren zijn van al mn planten gaan hangen en bij 1 ervan zien ze er zelfs dood uit... Iemand die nog een tip heeft? Ze staan buiten (nu gewoon droog) zoveel mogelijk in de zon.

          Comment


            #6
            Re: Overtollige regen is het probleem?

            Je pot geheel vullen me aarde was handiger geweest. dan had je dat veel makkelijker kunnen afdekken met een plastic zak of iets dergelijks. Nu je pot maar 3/4 vol is wordt dat moeilijk.

            Comment


              #7
              Re: Overtollige regen is het probleem?

              Is het dan echt door dat dat blad de grond aanraakt? Volgens mij komt hij er net niet tegen dusja :s

              Comment


                #8
                Re: Overtollige regen is het probleem?

                Ja, die eerste foto zeker.
                Duurt ook wel even voor die pot droog is heh, zo'n kleintje drinkt niet zoveel ook.
                Geen water geven tot de pot een stuk lichter is.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Overtollige regen is het probleem?

                  Net?... niet tegen het blad....
                  Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                  Comment


                    #10
                    Re: Overtollige regen is het probleem?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wilco900 View Post
                    Is het dan echt door dat dat blad de grond aanraakt? Volgens mij komt hij er net niet tegen dusja :s
                    Als je blad nat is , en dus zwaarder komt dat dus net wel tegen de natte grond en dan zie je dus zoon vergeeld tipje.

                    Comment


                      #11

                      Comment


                        #12
                        Re: Overtollige regen is het probleem?

                        Het is een leerproces heh, als je weinig tijd hebt om te lezen.
                        Toch een leuke hobby
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Overtollige regen is het probleem?

                          Ik zie ook dat je zwarte potten hebt, Mischien uit voorzorgen ook rond je potten wat witte plastiek doen zodat je aarde niet overhit geraakt waardoor je wortels gaan afsterven.
                          Veel succes

                          Comment


                            #14
                            Re: Overtollige regen is het probleem?

                            Hmm das waarschijnlijk wel een goed idee! Thanks, zal ik zeker doen!

                            Comment


                              #15
                              Re: Overtollige regen is het probleem?

                              Nu zijn we weer een aantal dagen verder, plantje zeker niet teveel water, geef geen extra voeding meer, genoeg licht etc. en toch lijkt het niet te beteren, de bovenste bladeren vertonen nu ook al puntjes, zowel wit als geel.. Iemand die nog wat weet of moeten ze gewoon nog bekomen van de stress en erdoor groeien?

                              Comment

                              Bezig...
                              X