Meeldauw?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Helemaal Top
    Junior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2014
    • 565

    #1

    Meeldauw?

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    Tja... Weer een vraag dan maar. Jullie weten het allemaal zo goed.
    Uitteraard een beetje gegoogled maarja.

    Ik heb denk ik dus meeldauw (Zie foto) maar het zijn nog van die kleine rot plantjes. Ik lees verder op het internet dat je de bladeren eraf moet knippen maar geldt dat ook voor mijn situatie? Of moet ik er melk op gaan spuiten? Ik kan ook maandag naar de intratuin. What's the best option?

    Dank jullie allen!

    IMG-20140809-WA0015.jpg
  • green farmer
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Jul 2009
    • 359

    #2
    Re: Meeldauw?

    Is wel veel he? Misschien is het beste als je het hele blad eraf baalt voordat het zich verspreid. Kleine plekjes kan je nog wel aantippen met melk en een wattenstaafje maar dit.....

    Comment

    • Helemaal Top
      Junior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2014
      • 565

      #3
      Re: Meeldauw?

      Oorspronkelijk geplaatst door green farmer
      Is wel veel he? Misschien is het beste als je het hele blad eraf baalt voordat het zich verspreid. Kleine plekjes kan je nog wel aantippen met melk en een wattenstaafje maar dit.....
      Ja sarcasme... Ik wil jullie niet tot last zijn maar ik wil gewoon niet weer een winter zonder wiet zitten. Op deze manier hoop ik het beste van het beste te creƫren. :/
      Ik ben echt een aap op dit gebied. Ik zit ook op een ComputerHelp forum en daar kom ik ook altijd mensen zoals ik tegen en die help ik dan weer . Denk je van serieus ;P. Naja ik denk dat ik het dus moet aanstippen met een wattestaafje dankje!

      Groet,

      Top

      Comment

      • green farmer
        Big Bongmaster
        MemberLucky Member
        • Jul 2009
        • 359

        #4
        Re: Meeldauw?

        Is niet sarcastisch bedoelt hoor! Ik vind juist dat het veel is omdat zowat het hele blad vol zit er komt morgen en vd week veel regen aan dus misschien is meteen afknippen niet zo'n goed idee maar probeer het is met melk inderdaad en als het ook maar iets uitbreid dan knippen en proberen de wond goed af te dekken om te voorkomen dat er ziektes intrekken

        Comment

        • Helemaal Top
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Jul 2014
          • 565

          #5
          Re: Meeldauw?

          Oke als het morgen avond erger is dan knip ik 'm af met een beetje vaseline.

          Dankje

          Comment

          • Cannafish01
            Banned
            • Jul 2014
            • 20

            #6
            Re: Meeldauw?

            sproeien met vitaplant multicare van bayer!!!
            gebruik dit sinds 2 jaar en ben sindsdien meeldauwvrij!!
            spul werkt zowel curatief (genezend) als preventief(voorkomend)...

            heb 1 keer gesproeid als ze jong waren en heb nu nog steeds geen meeldauw

            succes

            Comment

            • Helemaal Top
              Junior Grower
              MemberLucky Member
              • Jul 2014
              • 565

              #7
              Re: Meeldauw?

              Ik ga echt de helemeuk kopen zodat jullie en ik van mijn planten af zijn. Hoop alleen dat al die producten samen niet mijn planten vermoorden

              Ik heb nu ook al spint op de rozen in me tuin echt top dit allemaal.

              Comment

              • Helemaal Top
                Junior Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2014
                • 565

                #8
                Re: Meeldauw?

                Heb deze gekocht http://www.kwekerijklein-winkel.nl/S...ls-en-insecten

                Ik zal jullie laten weten of het een goed product is.

                Comment

                • Ilikebigbuds
                  T.H.C. Master
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2014
                  • 549

                  #9
                  Re: Meeldauw?

                  ziet eruit als een goedkope oplossing voor een hoop nare problemen, ben benieuwd of het werkt ik kijk uit naar je review
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                  Comment

                  • weibei
                    Bong Master
                    MemberLucky Member
                    • Mar 2011
                    • 302

                    #10
                    Re: Meeldauw?

                    Doorgaans probeer je best de omstandigheden te veranderen waardoor je geen schimmel krijgt, in plaats van te sproeien!
                    Dit mag slechts een laatste redmiddel zijn( en dan nog...) .
                    Meeldauw komt voor op warme vochtige plaatsen, begin hier al eens mee.

                    Comment

                    • Helemaal Top
                      Junior Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jul 2014
                      • 565

                      #11
                      Re: Meeldauw?

                      Oorspronkelijk geplaatst door weibei
                      Doorgaans probeer je best de omstandigheden te veranderen waardoor je geen schimmel krijgt, in plaats van te sproeien!
                      Dit mag slechts een laatste redmiddel zijn( en dan nog...) .
                      Meeldauw komt voor op warme vochtige plaatsen, begin hier al eens mee.
                      Laatste redmiddel snap ik maar dit is 100% natuurlijk. En mijn planten staan midden in de tuin in een kust gebied met veel wind. Dus aan de factoren kan ik weinig doen.
                      Enige dat dit middel doet is een beschermlaagje aan brengen en voedingstoffen geven aan de plant via bladeren.

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Meeldauw?

                        Staat er toevallig op het etiket (of de achterkant) welke stoffen er precies in zitten ?
                        Ik had google al even geprobeerd, maar het lijkt alsof ze die angstvallig geheim houden ?
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • weibei
                          Bong Master
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2011
                          • 302

                          #13
                          Re: Meeldauw?

                          Ik ben een eindje geleden een gelijkaardig product tegengekomen (onder andere merknaam), ik meen me te herinneren dat dit vooral koolhydraten waren. De vloeistof droogt op waardoor de beestjes vast komen te zitten in een suikerlaagje.
                          Schiet me niet dood als dit niet helemaal juist is, ik ben de naam echt volledig vergeten

                          Comment

                          • Helemaal Top
                            Junior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jul 2014
                            • 565

                            #14
                            Re: Meeldauw?

                            Volgens mij is dit een nieuw product. Ik zag hem bij de intratuin staan op zo'n actie kop met zo'n irritant filmpje.
                            In iedergeval heb ik het gister gebruikt en mijn planten staan nog dus dat scheelt. Of het echt geholpen heeft met de meeldauw weet ik niet daarvoor heeft het te hard geregend.

                            Ik voeg hier een Gyazo Link bij want helaas krijg ik de foto niet geupload met de gewenste kwaliteit.

                            Attached Files

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Meeldauw?

                              Hmmja, Fe chelaatvormer w/w met Stikstof.
                              Ik was eigenlijk op zoek naar wat er echt allemaal in zit.
                              Kan het ook zo 1-2-3 niet vinden.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...