Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Furbz
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jan 2014
    • 6

    #1

    Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

    Korting op 420shop
    Hallo leden,

    Ik ben nieuw hier op het forum en ben zelf nou met m'n 2e kweek bezig. 5 x pp stekjes in 11l potten onder een 600watt hps. Ben inmiddels in week 4 aangekomen en één plant heeft drie bladeren met wit/grijze vlekjes er op. Mijn vraag aan jullie is of iemand weet wat het is? .

    Alvast bedankt.
  • shivaman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 905

    #2
    Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

    Spintaanslag !
    draai je blad eens om .. waarschijnlijk zie je dan beestjes en/of eitjes ...
    dat krijg je (vaak) als kadootje bij de stekken..

    goodluck met de behandeling
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment

    • Stemma
      Exquisite Grower
      420 Member
      • Mar 2014
      • 7415

      #3
      Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

      Shief heeft helemaal gelijk !
      Kijk met een loep aan de onderkant van je blad, bij de nerven.
      Zelf zou ik de stekken weggooien. In ieder geval is je hele kweekruimte nu met spint
      besmet, dus je moet alles maar dan ook alles heel goed schoonmaken met dettol of andere desinfectans en antispint middel. Zijn heel veel topics over spint, succes, dat ga je echt nodig hebben
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment

      • Furbz
        Stekje
        Nieuw Lid
        • Jan 2014
        • 6

        #4
        Heel erg bedankt.

        Ik had al z'n vermoeden maar kon nergens wat vinden, morgen maar is een loep kopen en kijken of ik dan wat tegen kom en eventueel behandeling starten of de stekken weg doen.

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

          Yep, vergeet vooral niet voor je een nieuw rondje begint je hele ruimte uit elkaar halen en alles stuk voor stuk schoon te maken.
          Beestjes zitten overal verstopt, en zo te zien heb je al een mega plaag.
          Vergeet ook je filterhoes niet.

          Met stekken heb je altijd ellende met beestjes.
          Die moet je altijd voldoende behandelden voor ze je hok in gaan.
          Eenmaal binnen ben je er niet zomaar weer vanaf.
          Succes.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Furbz
            Stekje
            Nieuw Lid
            • Jan 2014
            • 6

            #6
            Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

            Zie je trouwens bij deze plaag ook webjes rond de toppen of is dit een ander soort spint?

            Comment

            • weibei
              Bong Master
              MemberLucky Member
              • Mar 2011
              • 302

              #7
              Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

              jup, de naam zegt het zelf!

              Comment

              • shivaman
                Senior Grower
                MemberLucky Member
                • Jul 2012
                • 905

                #8
                Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                Je ben al rijkelijk laat, en ik zou zeker niet tot morgen wachten, want dan zijn het er weer veel meer.
                Ze zijn met het blote oog ook wel te zien trouwens...
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment

                • Furbz
                  Stekje
                  Nieuw Lid
                  • Jan 2014
                  • 6

                  #9
                  Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                  Ok dat is wel apart want heb ze er eergisteren nog uit gehaald en kon verder niks vinden. Gelukkig heb ik al bestrijdingsmiddelen dus ga ik zodra de lamp aan is gelijk aan de slag.

                  Bedankt voor het advies.

                  Comment

                  • Stemma
                    Exquisite Grower
                    420 Member
                    • Mar 2014
                    • 7415

                    #10
                    Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                    Ik kon ook 3 dagen niets meer vinden maar op dag 4 WTF !
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    • Furbz
                      Stekje
                      Nieuw Lid
                      • Jan 2014
                      • 6

                      #11
                      Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                      Wat zijn trouwens goede middelen tegen spint? Heb nou een biologisch middel maar de spint doet er niet veel op uit.

                      Comment

                      • PyroNL
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2010
                        • 259

                        #12
                        Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                        Knoflook

                        Comment

                        • Stemma
                          Exquisite Grower
                          420 Member
                          • Mar 2014
                          • 7415

                          #13
                          Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                          Spired van arts en Neemolie
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          • Nik
                            Ultra Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2013
                            • 2207

                            #14
                            Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                            Neemolie is wel preventief! Vergeet niet dat je een emulator nodig hebt, ik gebruik er dreft voor!

                            Toen ik spint had en alle dames waren eruit, heb ik mijn kast eerst helemaal afgespoten met bleekwater 1/4de aangelenkt met water dit heel grondig en 48 uur zo laten staan dan heb ik alles met heet water afgesproeid en dan met heet water dit gevolgd door gewoon water en alles opgedweild en droog gemaakt.
                            Dan heb ik alles nog eens behandelt met dethol en water.
                            Mijn wanden heb ik opnieuw met radiator folie behangen en ik heb de nieuwe dames erin bespoten na een week of 4 groei.
                            Ik gebruik nu ook neemolie preventief...

                            Geen spint meer, maar ik gebruik ook geen stekken
                            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                            Comment

                            • angel777
                              Cronic Grower
                              • Mar 2010
                              • 3409

                              #15
                              Re: Geachte forum leden, graag hulp gewenst.

                              trips schade
                              HOE MOET IK ONTKIEMEN
                              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                              Comment

                              Bezig...