Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren worden geel

    Korting op 420shop
    Hoi hoi,

    Bij een tweetal van onze buitenplanten (White widow) zijn de afgelopen week bladproblemen ontstaan. Een aantal van de bladeren worden geel en de plant zelf lijkt limoengroen te worden. Zie foto's.DSCF1634.jpgDSCF1635.jpg

    Wij wonen in een warm klimaat en het kan hier soms oplopen tot 40 graden in de zon, ze staan echter in de schaduw waaronder het redelijk fris blijft. De planten staan in potten omdat we ze hier niet in de volle grond kunnen zetten ivm rotsen. De planten zien er verder gezond uit, op de gele bladeren na.

    Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

    Alvast bedankt!

    #2
    Re: Bladeren worden geel

    Gebruik je voeding?
    De grond ziet er nat uit op de foto of ligt dat aan mij?
    Je plant staat al lekker in de bloei. Wat je hier ziet is dat je plant de voedingsstoffen uit de bladeren haalt voor de toppen.
    De rest is nog mooi groen uit volgens mij kan dit niet heel veel kwaad. Gewoon lekker laten gaan en wat bloei voeding geven als je dit niet doet.

    Ik ben ook een beginnende kweker. Dit is mijn 2de jaar.


    De gele bladeren niet uittrekken ivm schimmel.

    Comment


      #3
      Re: Bladeren worden geel

      cool bladbuds! dat ze zo midden in de plant vergeeld is raar. Niet typisch stikstofgebrek. geef eens wat meer info over haar leven. die bladbuds vind ik wel super tof!
      Last edited by FlintStoned; 28 August 2014, 10:42.

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Bladeren worden geel

          PH is temperatuur afhankelijk. Als je je koude putwater meteen met voeding mengt en dan de PH meet zal deze hoger liggen dan wanneer het water op omgevingstemperatuur is gekomen. Alhoewel de meeste PH meters de temp mee meten en dit in in de berekening meerekenen.
          Verban1.gif

          Het spoelen van de pot zou blokkades kunnen veroorzaken omdat ze dan erg lang veel te nat (zuurstofarm) staat. Schommelen in PH vinden ze ook niet fijn. De omhoog krullende bladranden is idd van te warm staan. Ze sluiten dan de bladmondjes om te voorkomen dat ze te veel verdampt en zou verwelken.

          Ze zal niet dood omvallen hoor. Ik zou het gewoon nog even aankijken en netjes verder voeden binnen de gestelde waardes. En zet je water 24 uur van te voren op omgevingstemperatuur zodat het kan opwarmen. Een plons koud water vinden ze ook niks.
          Last edited by FlintStoned; 28 August 2014, 11:51.

          Comment


            #6
            Re: Bladeren worden geel

            Jou plant is al bezig mooie toppen aan het maken dus da ze wa bladeren afstaat is geen ramp nu kan ze alle energie in de toppen gaan steken
            zou niet zo paniekeren als ik jou was is een mooie plant
            God was never on your side..

            Comment

            Bezig...
            X