Beste collega's 
Ik ben 2 weken geleden begonnen met m'n eerste (oefen)kweekje. In een zelfgemaakte kast met zelfgemaakte led-verlichting (ja ik weet het niet ideaal...)
Ventilatie is actief in en uit (met 2 x 2 120mm case fans)
Temp lamp aan: 26°C lamp uit: 20°C
LV: 60%
Begonnen met een zaadje in kokospotgrond... Begin ging het goed... Zaadje kwam al boven piepen na 2 dagen.
Alles ging goed tot een week geleden, blaadjes werden een beetje geel en het ging van kwaad naar erger...
Dit was een weekje geleden:
2014-09-06 18.11.13.jpg
Dit is vandaag:
2014-09-13 21.33.01.jpg
Ik had m'n PH gemeten en dit was voordien 5,9 - 6. Een week niet gemeten, tot ik gisteren nog eens gemeten heb en was het 7,4!!
Kan dit de oorzaak zijn van het bladprobleem? En hoe krijg ik mijn PH omlaag?
Ik heb gisteren een halve liter water gegeven aangezuurd met azijn (PH 5)...
Maar vandaag nog steeds PH 7,4... En ik heb het blad-probleem blijkbaar alleen maar erger gemaakt!
Help!
Ik ben 2 weken geleden begonnen met m'n eerste (oefen)kweekje. In een zelfgemaakte kast met zelfgemaakte led-verlichting (ja ik weet het niet ideaal...)
Ventilatie is actief in en uit (met 2 x 2 120mm case fans)
Temp lamp aan: 26°C lamp uit: 20°C
LV: 60%
Begonnen met een zaadje in kokospotgrond... Begin ging het goed... Zaadje kwam al boven piepen na 2 dagen.
Alles ging goed tot een week geleden, blaadjes werden een beetje geel en het ging van kwaad naar erger...
Dit was een weekje geleden:
2014-09-06 18.11.13.jpg
Dit is vandaag:
2014-09-13 21.33.01.jpg
Ik had m'n PH gemeten en dit was voordien 5,9 - 6. Een week niet gemeten, tot ik gisteren nog eens gemeten heb en was het 7,4!!
Kan dit de oorzaak zijn van het bladprobleem? En hoe krijg ik mijn PH omlaag?
Ik heb gisteren een halve liter water gegeven aangezuurd met azijn (PH 5)...
Maar vandaag nog steeds PH 7,4... En ik heb het blad-probleem blijkbaar alleen maar erger gemaakt!
Help!

Comment