Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • pjot5689
    Advanced Stoner
    Member
    • Sep 2014
    • 67

    #1

    Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen.

    Ik heb 4 cheese vision staan onder 250w.
    ze staan nu 22 dagen waarvan 7 12/12.

    alle 4 krijgen ze het zelfde !
    Mij heb de gehele voedingslijn van biogreen.
    Ik zit nu op ec 1.1 3x pw 2 gaan prima 2 blijven achter en zijn geel.
    ph meter geijkt geef altijd 5,8 ph. Misschien calgel als bladvoeding gaan geven.
    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !!! Ze staan ook niet te droog
    ook niet te nat.
    Attached Files
  • Hortuz
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2013
    • 160

    #2
    Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

    5.8 is dat niet wat zuur, rond de 6.0 / 6.2 kan je plantje het beste de voedingsstoffen opnemen.

    Waarom ben je al begonnen met voeding ? begonnen ze er al slecht uit te zien ?
    sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

      Jij eet en drinkt toch ook niet hetzelfde als je zusje ?
      Planten uit zaden zijn altijd verschillend.
      Die gele zullen wellicht wat minder water nodig hebben, of meer voeding.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • pjot5689
        Advanced Stoner
        Member
        • Sep 2014
        • 67

        #4
        Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

        Oorspronkelijk geplaatst door Hortuz
        5.8 is dat niet wat zuur, rond de 6.0 / 6.2 kan je plantje het beste de voedingsstoffen opnemen.

        Waarom ben je al begonnen met voeding ? begonnen ze er al slecht uit te zien ?
        ze begonnen indd wat te vergelen. 2 planten gingen als een speer na de voeding. Ik heb eentje die is niet te remmen die is alle 3 haar zusje al voorbij. Deze staat ook rechts achteraan. Ik ga een ph en ec monster nemen en een kweek zetten. Ik denk persoonlijk voedingstekort maar meten is weten. De gele groeien wel goed gister afstand tot lamp 25 cm vandaag 24cm. Ze hebben vandaag alle 4 voeding gekregen en als innd blijkt uit mijn kweekjes dat ze te min hebben krijgen deze extra voeding. Ook krijgen ze een keer per week cal-gel als bladvoeding. En wat betreft de ph. Op mijn schema staat aan gegeven ph
        5.5/6.0 min/Max voor aarde schema van biogreen.
        Attached Files

        Comment

        • Hortuz
          Chronic Stoner
          MemberLucky Member
          • May 2013
          • 160

          #5
          Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

          pHChart.jpg

          Misschien hebben ze een beetje calcium en mg tekort door te zure voeding
          sigpic *** https://popcorntime.io/ ***

          Comment

          • pjot5689
            Advanced Stoner
            Member
            • Sep 2014
            • 67

            #6
            Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

            Wat stom van biogreen !!!

            ik laat ze de laatste zure lading
            maar opslurpen. Totdat ze weer nodig hebben en dan gaat die PH omhoog. Waarom zetten ze er dan 5.5/5.8 en in mijn growshop (5.8 zit je ALTIJD goed) niet dus .... Gelukkig heeft het maar effect op 2 !
            Last edited by pjot5689; 21 October 2014, 13:55. Reden: A

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

              Op aarde zuur je aan tot PH 6,2 - 6,4. Bij hydrokweekjes zuurt men wel aan tot PH 5,8

              Comment

              • pjot5689
                Advanced Stoner
                Member
                • Sep 2014
                • 67

                #8
                Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                Op aarde zuur je aan tot PH 6,2 - 6,4. Bij hydrokweekjes zuurt men wel aan tot PH 5,8

                Bedankt voor je reactie !!!
                ik wil niet vervelend doen maar dan heeft biogreen een fout gemaakt !!
                Attached Files

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

                  Als jij ook gewoon Calgel geeft, zoals in het schema (!) dan heb je geen Ca en Mg tekort.
                  Ca en Mg zijn beschikbaar van pH 5.5 tot wel pH 9. Dus dat zal niet de oorzaak zijn van een evt. tekort van die stoffen.

                  Er zijn trouwens vele van dat soort schemaatjes als Hortuz gepost heeft, en ze verschillen ook allemaal.
                  Voedingsfabrikanten praten graag in hun eigen straatje heh, en zij publiceren dat soort schemaatjes vaak.
                  Daar hebben we het al eens over gehad : hier.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • pjot5689
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Sep 2014
                    • 67

                    #10
                    Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

                    Ik wil even melden dat het helemaal goed is gekomen !
                    Attached Files

                    Comment

                    • Rodigan
                      Super Grower
                      MemberLucky Member
                      • May 2012
                      • 1536

                      #11
                      Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

                      Zeker en vast, succes met de bloei!
                      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

                      Comment

                      • WeedFan
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Aug 2014
                        • 848

                        #12
                        Re: Kan iemand mij helpen. 2 goed 2 slecht.

                        Dit is heel goed nieuws. S6 pik.

                        Comment

                        Bezig...