Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleempje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleempje

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.
    heb een bladprobleempje bij een stuk of 3 planten. rest zit er mooi groen uit !
    wat zou dat kunnen zijn.
    ph 5,8...ec:1,3....ik gebruik tevens co2 tabs van No Mercy..
    zijn nu bijna 3 weken in de bloei. kweek in een dr120 met 600w.
    temp. 19-26 graden. lv:50%...
    om de dag krijgen ze ongeveer 250ml water.
    P_20141106_184705.jpg

    #2
    Re: Bladprobleempje

    Te weinig water weet niet in wat voor potmaat ze staan maar als ik ze in 18 lietr heb staan dan drinken ze minstens 300/400 ml per dag in 15 liter 250/350ml per dag minimaal en 1 keer in de week niets.
    Doordat je te weinig water geeft krijgt de plant ook te weinig voeding dus stagneer de plant 2 keer zo hard.
    Vandaar ook het licht groene blad.

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleempje

      Welke voeding, welke aarde ?
      Het belangrijkste geef je geen info over.
      Staan ze niet toevallig alle3 voor de luchtinlaat, of voor de ventilator ?
      pH van 5.8 is alvast te laag. In mijn opinie, op aarde, geef je tussen de 6 en 6.5
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleempje

        Maar 250ml om de dag is weinig onder een 600 watt als ik dat doet dan breek het blad na een week zo droog.
        PH zou wat hoger mogen idd en als ze idd voor de inlaat staan en dan ook nog van alles te weinig hebben gaan ze hard achteruit.

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleempje

          potmaat gebruik ik 7.5 liter...de planten met het probleem staan niet voor de inlaten en ventilatoren.
          voeding geef ik ze Atami. aarde is gewoon van de kweker (met 8 weken voeding erin, misschien dat dat het probleem is, teveel voeding misschien)
          zal ze nu in vervolg iets meer water meegeven met een hoger ph waarde (op de fles stond namelijk advieswaarde: 5,8)

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleempje

            Het is verschillend wat een plant aan water nodig heeft. Ik heb afjes gehad die om de dag max 200 ml nodig hadden op het eind.

            Potten optillen is een simpele methode, ik dacht eerst , maar uiteindelijk
            heel veel gemak van gehad Zware pot geen water, lichte pot dorst !
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Re: Bladprobleempje

              Beter 150ml per dag geven dan kun je wat Stemma zegt even optillen en zo per pot water geven naar behoeften.
              Je hebt kleine potjes dus een weegschaal zou ook kunnen is tevens leuk om dan eens de gewichten bij te houden alsmede temp en luchtvochtigheid.
              Zo krijg je een leuk inzicht hoe je watergebruik in je tent is deze zal met andere strains niet al te veel verschillen.

              Comment


                #8
                Re: Bladprobleempje

                Ik sluit me aan bij stemma en Mway
                Geef iedere dag wat minder 150 ml en til indd de potten op Dan voel je het verschil als de pot geen water heeft gehad En dan til je de pot op na water gift Dan voel je het verschil Of wat Mway zegt wegen die potjes voor en na water gifte En geloof me heb veel van hun geleerd Top site

                Comment


                  #9
                  Re: Bladprobleempje

                  Heb dat potten wegen/optillen altijd maar een vreemd concept gevonden. In de eerste drie weken merk je verschil, als ze in liter potjes zitten. 150 ml = 150 gram. Op hoeveel? Ik merk dat verschil niet ze. Soit, daar ligt ook het probleem niet. Ze hebben een tekort aan voeding. Bij teveel voeding het je verbrande bladpunten. En die 5.8 is idd te zuur. Dus dringend wat voeding bijgeven.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladprobleempje

                      Monty had er een mooi topic over gemaakt meen ik , blad problemen ?

                      Comment

                      Bezig...
                      X