Wat doe ik fout ?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jooms88
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Oct 2012
    • 244

    #1

    Wat doe ik fout ?

    Korting op 420shop
    Ik heb een aantal lowryders staan, deze staan nu 5 weken onder een 400w hps lamp (18/6), en hebben 2 weken voorgegroeid onder een 125w groeilamp (18/6)

    ze staan in de plagron growmix in 5L potten, hebben 5 weken pure enzym en power roots meegekregen met het water, dat een ph heeft van 6.2-6.3.
    ik heb een week geleden een halve dosis bloeivoeding gegeven en eergisteren de volledige dosis,

    tog zie ik dat de ondersta bladeren vergelen en dat de bladpunten van de bovenste bladeren verbrand zijn. Sommige bladeren krijgen ook roestplekken en sterven af.

    weet iemand of ik aan het onder/overvoeden ben ? of kunnen dit andere problemen zijn ?

    IMG_1981.jpgIMG_1982.jpgIMG_1983.jpgIMG_1985.jpgIMG_1986.jpgIMG_1987.jpgIMG_1988.jpgIMG_1989.jpg
  • royalcheese1grow
    Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2013
    • 672

    #2
    Re: Wat doe ik fout ?

    tekort van stikstof misschien?

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Misschien ben je hier iets mee jooms88 :

    De twee meest voorkomende tekorten zijn kaliumtekort en stikstoftekort. Stikstoftekort komt vooral voor tijdens de groeiperiode en begin van de bloei. Stikstof is een basiselement voor de ontwikkeling van je plant en verbruikt hiervan grote hoeveelheden tijdens de groeifase. Bij dit tekort begint de vergeling aan het bladpunt van je blad en wordt het blad steeds geler naar de bladsteel toe. Je blad kan er dan voor de helft groen uitzien en voor de helft geel. Je blad zal steeds geler worden tot alles geel is.

    Kaliumtekort is tijdens de bloei een probleem, kalium in samenwerking met fosfor zorgt voor een sterke topontwikkeling. Wanneer je wietplanten grote toppen vormen zullen ze grote behoefte hebben aan kalium en fosfor. Tijdens de bloei zul je vergeling van je blad zien van de bladrand naar de nerven toe. De bladrand links en rechts zal eerst geel worden en de nerven in het midden zullen het langst groen blijven.
    Beide tekorten zijn eenvoudig op te lossen door extra voeding te geven. In de bloei kan de standard voeding tekort schieten en is het handig om pk 13-14 toe te dienen. Pk 13-14 is extra bloeivoeding die kalium en fosfor bevat. Dit wordt gebruikt samen met een standard bloeivoeding.

    en die verbrande bladpunten zijn een teken van overvoeding kan ook van effe geleden zijn.
    Last edited by royalcheese1grow; 1 December 2014, 19:25.

    Comment

    • thugz
      Amazing Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4284

      #3
      Re: Wat doe ik fout ?

      yup ze heeft honger
      Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
      Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Wat doe ik fout ?

        Te droog.
        Foto #3 zie je ook duidelijk de verkleurde bladpuntjes.
        Door te droog te kweken loopt de EC in de grond op.
        +
        Voorgroeien onder weinig licht, potjes halfvol.
        Of vind je het geen probleem dat het kabouterplantjes zijn geworden ?

        ((( een stikstoftekort begint nooit aan de bladpunt, ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt, ik zie geen bronvermelding)))
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • jooms88
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Oct 2012
          • 244

          #5
          Re: Wat doe ik fout ?

          zou ik dan best een paar dagen water geven, of elke dag wat voeding meegeven ?

          Comment

          • royalcheese1grow
            Grower
            MemberLucky Member
            • Mar 2013
            • 672

            #6
            Re: Wat doe ik fout ?

            De plant heeft nu juist voeding nodig, gewoon verder doen je zei toch dat je van de halve dosis naar de hele was gegaan?(en iets meer water)
            Is het nog verder aan het trekken of blijft het hetzelfde?

            Comment

            • jooms88
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Oct 2012
              • 244

              #7
              Re: Wat doe ik fout ?

              heb gisteren voeding gegeven en vandaag weer water, na een dag voeding zijn ze direct al wat dikker geworden . Dus ik geef nu om de dag voeding , de volledige dosis !

              Comment

              • royalcheese1grow
                Grower
                MemberLucky Member
                • Mar 2013
                • 672

                #8
                Re: Wat doe ik fout ?

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                Te droog.
                Foto #3 zie je ook duidelijk de verkleurde bladpuntjes.
                Door te droog te kweken loopt de EC in de grond op.
                +
                Voorgroeien onder weinig licht, potjes halfvol.
                Of vind je het geen probleem dat het kabouterplantjes zijn geworden ?

                ((( een stikstoftekort begint nooit aan de bladpunt, ik weet niet waar die wijsheid vandaan komt, ik zie geen bronvermelding)))
                Om nog even duidelijk te maken van waar die wijsheid komt:


                Mijn excuses, dacht dat het wel betrouwbaar was.

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Wat doe ik fout ?

                  Mja, er staat een hoop wijsheid inderdaad, maar ik vind het erg rottig omschreven om te zeggen dat een stikstof tekort aan de bladpunt begint.
                  Nieuwe kwekers gaan dan overvoeding aanzien voor een tekort, en dan is de beer los.
                  Een stikstoftekort merkt men vaak pas op als een veel groter deel van 'n blad egaal geel wordt (zie boven) , het gaat inderdaad wel vanaf het uiteinde van het blad richting de bladstengel en begint onderop de plant.
                  Aliën zou er goed aan doen alle adviezen te ondersteunen met goeie foto's, dat voorkomt misverstanden.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #10
                    Re: Wat doe ik fout ?



                    paarse steel egaal geel en onderop, das een schoolboekvoorbeeld van en stikstoftekort, als je hier nog over twijfeld dan euh¿

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Re: Wat doe ik fout ?

                      Yep, offcuz, dat had rc1g al gezegd.
                      Mijn 1e reactie was n.a.v het bladpuntjesverhaal.


                      Duidelijk een N tekort, maar die bladpuntjes helemaal bovenin hebben daar niets mee van doen.
                      Ik had het idee dat die wellicht veroorzaakt zijn door iets te droog kweken.

                      Anywee..Jooms zei dat ze het inmiddels beter doen, en daar ging het om
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • jooms88
                        Wicked Stoner
                        MemberLucky Member
                        • Oct 2012
                        • 244

                        #12
                        Re: Wat doe ik fout ?

                        Nu 5 dagen later, hebben ze 3 keer de volledige dosis voeding gehad, en ze zitten nu in de 8e week. Ben van plan om morgen nog 1 keer voeding te geven met extra green sensation en dan de komende weken alleen water.

                        Dit is een foto van de plant die een stikstoftekort had/heeft
                        IMG_2001.jpgIMG_1999.jpg


                        En dit is een foto van die met de verbrande bladpunten

                        IMG_1992.jpgIMG_1991.jpgIMG_1998.jpg

                        En nog een paar van de rest
                        IMG_1993.jpgIMG_1994.jpgIMG_1995.jpgIMG_2002.jpg
                        nog een paar uitschieters erbij maar die laat ik er gewoon bij staan

                        Wat denken jullie ? zouden ze met 1 dosis voeding nog klaar geraken ? Of zou ik nog langer voeding geven. Thx voor de reacties

                        Comment

                        • royalcheese1grow
                          Grower
                          MemberLucky Member
                          • Mar 2013
                          • 672

                          #13
                          Re: Wat doe ik fout ?

                          Ik weet niet welke soort je hebt en hoelang deze moeten staan, maar je moet inderdaad rekening houden met het spoelen van de voeding.
                          Maar kunnen nog wel een paar weekjes denk ik, de bladpunten zijn wel goed verband precies en de grond echt droog.

                          spoelen doe ik persoonlijk een kleine 2 weken.

                          Comment

                          • jooms88
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Oct 2012
                            • 244

                            #14
                            Re: Wat doe ik fout ?

                            dit zijn lowryder en diesel ryder van joint docter. normaal 9 weken van zaadje tot oogst staat op de verpakking, en ze staan nu 8 weken. dus ik ga nog 1 keer voeden en dan water geven

                            Comment

                            • royalcheese1grow
                              Grower
                              MemberLucky Member
                              • Mar 2013
                              • 672

                              #15
                              Re: Wat doe ik fout ?

                              Die diesel moet 10 weken staan van zaadje tot oogst heb ik juist gezien op de site, die andere kan iets vroeger waarschijnlijk.
                              Wat ze op de site of papier zeggen moet je nooit van uitgaan bijna altijd verkooppraatjes, normaal 1/2 weken langer als op papier.
                              Eigenlijk moet je gewoon je trichomen op je wiet bekijken .

                              Comment

                              Bezig...