Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Magnesium tekort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Magnesium tekort?

    Ja dan.zou ik nog even afwachten.
    Mijn slechte bladeren zijn ook niet meer.goed gekomen, is normaal.
    Je moet kijken of je nieuwe bladeren iets donkerder zijn (groen)

    Grts

    Comment


      #17
      Re: Magnesium tekort?

      Hey iedereen,

      Het lijkt me nu wel gestabiliseerd, dus het was wel degelijk een magnesium tekort.
      Gelukkig dat er snel gereageerd werdt , want ben wel een heel deel grote fan-bladeren verloren, als ook een heel deel andere bladeren.
      Moet ik deze die ook licht aangetast zijn wegknippen, of eerder laten en hopen dat de plant deze weer recupereren kan?

      Bedankt allemaal!

      Groeten

      Comment


        #18
        Re: Magnesium tekort?

        Pas wegknippen als ze quasi helemaal kapot zijn.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #19
          image 2.jpgimage 3.jpgimage.jpg
          Last edited by volkswagen90; 26 December 2014, 10:57.

          Comment


            #20
            Re: Magnesium tekort?

            Hoe voelt de aarde aan? Steek eens je vinger er in!

            Comment


              #21
              Re: Magnesium tekort?

              Hey Weibei,

              Ik kweek op coco's, dus is steeds tamelijk nat.
              De plant is ondertussen al enkele maanden oud en dit is de eerste maal dat het zich voordoet, zonder ander patroon van water te geven toe te passen.
              Vandaar mijn ongerustheid, link het meteen aan de vorige kwestie: magnesium

              Groeten

              Comment


                #22
                Re: Magnesium tekort?

                bij je eerste foto's leek het mij ook op te veel water omdat de nerven van je bladeren te bol stonden

                maar bij je tweede foto's zag dat er beter uit

                wat helpt is misschien idd camg

                of gewoon ff twee keer spoelen dan komt je plant alles te kort eventjes
                en dan beginnen waar je was gebleven met voeding hoogte wel de juiste ph aanhouden
                want ik zie nog geen toppen dus denk dat je nog in de groei staat dan hebben ze genoeg tijd om
                te corrigeren

                Comment


                  #23
                  Re: Magnesium tekort?

                  Bij deze 2 foto's zie je de verschijnselen redelijk goed, foto1 geeft verkrulling en afsterving van de tipjes op de jonge bladeren weer.
                  En bij foto 2 zie je de dofheid van de achterliggende blad.

                  Groeten



                  foto 1.jpgfoto 2.jpg

                  Comment


                    #24
                    Re: Magnesium tekort?

                    weet niet als je twee keer gespoeld had maar denk echt dat je te veel water geeft je nerven in je bladeren staan weer bol

                    probeer minder water te geven maar wel het zelfde aantal keren per week water geven aan te houden dus bijv 400ml ipv 500ml

                    als dat ook niet helpt weet ik het ook ff langs de shop voor advies

                    Comment


                      #25
                      Re: Magnesium tekort?

                      Naar mijn mening is hier geen sprake van een Mg tekort! maar een gevalletje; Wisselende watergift, overvoed vooral een te hoge N gift (omlaag geknikte 1/3 van het fanblad en claw verschijnselen), hitteschade (langwerpige necrotische strepen tussen de nerf wat je voor een Mg gebrek aanziet, Waarschijnlijk een sterk fluctuerende RLV)

                      Ik zelf zou hier zeker geen Mg gaan toevoegen maar zorgen voor een stabiel klimaat en ede voedingsgift. Zorg dat je bodem Ph en Ec op rust komt en je klimaat stabiel is.
                      Last edited by FlintStoned; 28 December 2014, 08:08.

                      Comment


                        #26
                        Re: Magnesium tekort?

                        Beste FlintStoned,

                        Het Mg tekort is sinds kort opgelost, ik dacht dat ik hierbij een bepaalde lockout geforceerd had wegens een te veel aan magnesium.
                        Want het is sinds dien dat de N toxicatie ontstaan is.
                        Ik las ook dat het zeer moeilijk/onmogelijk is coco te overwateren dus ...
                        Ik ben de coco al een dag of 3 aan het laten uitdrogen, zou ik deze daarna flushen met een gematigde voeding om het teveel aan N weg te werken?
                        De plantjes staan nu een dikke week in flower, dus wil niet graag alles om zeep helpen door die N
                        De luchtvochtigheid kan toenemen, aangezien de ruimte waar de tent zich in bevindt een 7tal graden is, in de tent zelf is het een constante 23-25 graden, dit zorgt voor een aardige luchtvochtigheid binnenin.
                        Ik kweek met TL, de tent zelf wordt verwarmd met een kacheltje.
                        Zou ik anders een ontvochtiger moeten plaatsen?
                        Alvast bedankt voor jullie feedback, ik apprecieer het enorm!

                        Groeten
                        Last edited by volkswagen90; 28 December 2014, 22:28.

                        Comment

                        Bezig...
                        X