hey dit is men 1e kweek mijn plantjes (een deel) ervan heeft gele bladeren aan de onderkant en op enkele bladeren ook op de gele beginner er precies roestvlekjes op te komen....? heeft iemand een gedacht hoe dit zou komen? Alvast bedankt!
Geel blad, roestvlekken
Collapse
X
-
Re: help
Ik zal zeggen wat ik weet, maar dat is niet heel veel omdat ik vorig jaar voor het eerst vijf buitenplanten heb gekweekt.....die weliswaar ook gele bladeren hebben gehad.... Het begon aan de onderkant. Ik weet nu dat dat duidt op voeding tekort. Als jonge kleine blaadjes bruin kleuren dan duidt dat juist op voeding teveel. Daar denk ik aan bij die roestvlekjes, maar ja, ik ben geen kenner en die van jou hebben zowel gele bladeren onder als rostvlekjes, dus een goede diagnose kan ik niet stellen. het hangt natuurlijk ook van meer factoren af, wat komt de plant precies te kort en natuurlijk ook de hoeveelheid water die je geeft. Bij teveel water kunnen de bladeren ook geel kleuren als ik me niet vergis, en bij te kort bruin! haha
Ik moet er wel bij zeggen dat ik mijn planten biologisch heb geteeld met dus alleen biologisch voeding.
-
Re: help
foto zou handig zijn.....Comment







Comment