Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

gele onder blaadjes en hangende bladeren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

gele onder blaadjes en hangende bladeren

Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen.
    Ik ben Pascal en ik ben net begonnen met 2 mooie plantjes.
    Ik ben hier totaal nieuw mee, en ben er gewoon mee begonnen om te kijken of het zou lukken.

Nu is dit mijn probleem.
    De onderste blaadjes van me plantjes beginnen geel te worden en mijn blaadjes gaan hangen.
    Ik geef ze ong 400ml water om de dag en ze staan gewoon buiten vol in de zon in 15L emmers.
    De grond die ik gebruik is gewoon buitengrond uit het bos, dus geen speciale grond.
    Ik geef ook totaal geen voeding of wat dan ook.

Het water wat ik geef komt rechtstreeks uit de kraan, en wilde het ook zo natuurlijk mogelijk houden om te kijken of dat zou lukken.
    Nu is mijn vraag waarom mijn blaadjes gaan hangen en waarom ze geel worden, het gaat ook steeds meer omhoog en er komen steeds meer gele blaadjes.
    Ook heb ik gezien dat er op 1 blad soort van witte puntjes komen, hiervan kan ik helaas geen foto maken omdat het niet te zien is op mijn telefoon camera.

Alvast bedankt voor jullie reactie/informatie.

11148506_709965955816562_8941763556097485274_n.jpg11535884_709965989149892_3575707867888844563_n.jpg

Re: gele onder blaadjes en hangende bladeren

Ik denk niet dat er veel aan de hand is, bij mij worden die onderste bladeren ook altijd geel vanaf mijn plant wat groter wordt, terwijl ik 100% zeker ben dat mijn plant geen voedingstekort heeft. Pas vanaf dat je 5vingerige bladeren geel worden zou ik beginnen kijken naar iets van voeding bij te geven.
    En zo hard hangen je bladeren helemaal niet :p Naar eigen persoonlijke ervaring merk ik dat in de eerste paar weken de bladeren altijd mooi schuin en strak omhoog staan, maar vanaf de plant voller begint te worden en zijtakjes begint te groeien mindert dit. Denk dat dit dan iets te maken heeft met plaats maken voor die zijtakjes en het verouderen van de bladeren. Bij mij hangen mijn oudere bladeren scheef naar de kant gedraaid omdat die anders in de wegzit van een zijtak.

Zitten er trouwens gaten vanonder in die emmer? Zo niet moet je echt wel zien dat je niet te veel water geeft, anders kan het te veel aan water niet weg.

Comment

Ok, bedankt voor je reactie.
      Dus ik hoef er niets aan te doen, en gewoon lekker doorgaan hoe ik bezig ben?

Moet ik die gele bladeren verwijderen, of gewoon laten zitten?
      En hoe zit het dan met die witte puntjes op een blad? het is namelijk maar 1 blaadje wat witte puntjes erop heeft zitten, waar ik helaas geen foto van kan maken.

Update, het is toch gelukt om een foto te maken, zie hieronder het blaadje met de stipjes.
      Ben benieuwd of het wat is waar ik naar moet kijken of gewoon kan negeren.
      foto.jpg
      Last edited by Crack3r1983; 11 June 2015, 16:54.

Comment

- Kweekverslag 2015

Praten tegen je plant helpt!

Comment

Ik geef altijd kraantjeswater, kan natuurlijk zijn dat de pH van je kraantjeswater toevallig niet ideaal is inderdaad. Die witte puntjes heb ik ook op sommige bladeren en dat is van beestjes volgens mij, niets om je zorgen over te maken zolang het beperkt blijft. Paar van mijn bladeren hebben ook gaten van beestjes die daarvan gegeten hebben.. Normaal gezien regelt de natuur zichzelf, lieveheersbeestjes en spinnen eten graag de schadelijke beestjes dus laat deze zeker op je plant zitten! En als je toch zeker wilt zijn dan kijk je elke dag eens naar de onderkant van de bladeren en haal je alle zwarte witte of andere opvallende stipjes weg. Best met een oude tandenborstel volgens LR2.
          Maar laat dus zeker lieveheersbeestjes en spinnen zitten, deze brengen geen schade toe en beschermen je plant zelfs.

En wen trouwens ook niet aan de gewoonte om elke dag dezelfde hoeveelheid water te geven, op koudere dagen drinkt je plant helemaal niet zo veel als op warme zonnige dagen. En als je plantje niet alles opdrinkt en je blijft telkens 400 ml bijgeven ga je na verloop van tijd met overbewatering zitten wat heel slecht is voor een wietplant. Veel beter te droog dan te nat.
          Als je je vinger in de grond steekt en er blijft wat aarde aan je vinger plakken, dan is de grond zeker nog vochtig genoeg. Dus ik zou persoonlijk is stoppen met water geven tot als er geen aarde meer blijft plakken aan je vinger, dan weeg je je pot en onthou je hoe zwaar dat voelt, vervolgens geef je terug water en je zal merken dat de pot nu opvallend zwaarder weegt. Wanneer die terug ongeveer zo weinig weegt als voor je water gaf dan weet je dat je opnieuw water mag geven

Comment

Arme grond en geen voeding.
            Dat gaat niet goed tot het einde, dus verdiep je alvast in de mogelijkheden.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X