Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

kleine zwarte puntjes op bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kleine zwarte puntjes op bladeren

    Korting op 420shop
    Had het al vermeld in mn kweekverslag gisteren https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...681#post530681.

    Dat blad heb ik gisteren verwijderd maar heb nu gemerkt dat andere bladeren(2 fanleaves) dit ook vertonen.
    Iemand een idee wat dit kan zijn?

    Zoals je kan zien op de foto bevind het zich op de binnenkant van het blad (waar de vingers samenkomen)
    De onderkant van het blad vertoont geen problemen en beestjes zie ik ook niet.

    zw-p1.jpgpuntjeszoom.jpg

    t.i. Morgen begint week 6 van 12/12

    Alvast bedankt
    w.w.

    #2
    Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

    Hey W.W.
    Had je kweekverslag gevonden en ik moet zeggen, dat ziet er goed uit. als je jouw planten vergelijkt met de mijne, da's david vs goliath x2 haha
    maar i.v.m die zwarte puntjes. Wekte mijn interesse op en heb wat zitten neuzen op internet. Kun je dat zwarte gedoe af vegen? of zit het in de plant?
    Ik ben dit tegen gekomen: https://viettes.wordpress.com/2013/04/ (beetje naar beneden scrollen op de pagina) Sooty mold noemen ze het in't engels.
    Zou van beestjes komen en het is een soort schimmel. Op die website spreken ze van o.a. mealybugs die dit kunnen veroorzaken, en ze lijken wel op een kleine pissebed.
    In je kweekverslag zei je dat je er 1 gevonden had. De schimmel (ALS het een schimmel is) zou de plant niet rechtstreeks aanvallen of beschadigen, maar wel de opname van licht kunnen belemmeren.
    En het kan verspreiden naar je andere planten. Misschien kun je haar appart zetten uit voorzorg voor de rest tot dat je zeker weet wat het probleem is.
    Je weet nu al wel dat ik geen expert ben, jij geeft mij raad remember? maar dacht dat dit misschien kon helpen.
    Un saludo tio
    PS: lomo > chorizo haha

    Comment


      #3
      Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

      Bedankt voor het meezoeken.

      expert, verre van hoor.
      Dacht ook mss eerst aan uitwerpselen maar dan zou het 'random' op het blad voorkomen en zou je ze moeten kunnen wegvegen, wat niet het geval is.
      Met het blote oog zie je het bijna niet.

      Moest het een soort schimmel zijn dan zou je toch denken dat die zich verspreid via de lucht (ventilatie)op de andere planten. Maar 1 plant vertoont dit.
      Heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn en/of het schade kan aanrichten.

      Ja dat pissebed heb ik al lang verwijderd, denk dat die meegekomen was met de grond.
      Deze avond nog eens kijken hoe het ermee staat.
      Bedankt man

      Comment


        #4
        Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

        Misschien
        http://www.wietforum.nl/topic/42806-...ntjes-op-blad/
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

          Moest het een soort schimmel zijn dan zou je toch denken dat die zich verspreid via de lucht (ventilatie)op de andere planten. Maar 1 plant vertoont dit
          Als de schimmel nog in een vroeg stadium is gaat die nog niet zo rap verspreiden. maar zou het in de komende dagen/weken wel kunnen doen.
          Maar als je zegt dat je het niet kan af vegen... betekent dat het dan in de structuur van het blad moet zitten...

          Comment


            #6
            Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

            Thx Stemma, zou je dat er dan niet moeten kunnen afvegen, moest het van beestjes afkomstig zijn?

            Ja BSH denk mss ook eerder dat het in het blad zit, soort verbranding van de cellen ofzo?
            Straks eens een foto maken van hetzelfde blad, zien of het zich heeft uitgebreid.

            Comment


              #7
              Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

              Hey WW, hoe is het met je blad problemen?
              Heb je fotos doorgestuurd naar de vent van de growshop, die op zijn beurt ook nog wat heeft zitten rond vragen.
              Hij zei dat het erg leek op bladluis. Beste wat je kon doen was de blaren verwijderen en dagelijks alles goed controlleren.
              Soz, meer info heb ik niet :/
              Succes nog verder!! en hou ons op de hoogte

              Comment


                #8
                Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

                Bladluis?? die ziet ze ook vliegen, dan nog eerder een schaamluis
                Neen serieus, dat is het zeker niet, maar bon toch bedankt om het te vragen.

                Het is niet erger geworden of heeft zich niet verspreid dus dat is toch al wat positiefs.
                Ik denk eerder dat het komt door een teveel of te weinig aan voeding, ik houd het in de gaten. 2 weken moet de plant toch nog kunnen uithouden he
                Moest het zich verspreiden knip ik ze gewoon af.

                Comment


                  #9
                  Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

                  Lijk wel of het van binnen uit het blad komt soort van donkere zweet druppeltjes Olie achtig
                  God was never on your side..

                  Comment


                    #10
                    Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

                    Ja inderdaad Bella! Het glanst ook wat en lijkt plakkerig.
                    Maar het zit echt vast op het blad, je kan het niet wegvegen.
                    Heb geprobeert een nog wat dichtere foto te nemen, maar is niet zo duidelijk.
                    Het lijken oliedruppeltjes zoals je zei, doet me ook denken aan de kopjes van trichomen?
                    _DSC4562.jpg_DSC4564.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Kan het dit misschien zijn??Enkel de kop zonder steeltje?

                    http://www.samedanltd.com/magazine/1...0/article/1344
                    Last edited by wietje wanker; 25 June 2015, 00:16.

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

                        Black spot fungus ? Mis dat olieachtige....
                        http://www.gardeningknowhow.com/plan...pot-fungus.htm

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Hier nog soortgelijk geval
                        http://www.rollitup.org/t/black-oily-spots-on-leaves.2570/

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Hier nog soortgelijk geval
                        http://www.rollitup.org/t/black-oily-spots-on-leaves.2570/

                        http://apps.caes.uga.edu/gafaces/?public=viewStory&pk_id=4768

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        http://www.weedimages.org/browse/Taxthumb.cfm?fam=637&genus=Entomosporium
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

                          Ja Q de link is niet bedoeld als reclame voor mn kweekverslag he, maar goed, kon wel toevoegen dat het binnekweek is ja.
                          Wat kon ik nu meer doen, mn halve verslag hier copy/pasten?
                          De reden van mn verslag is feedback/hulp bij problemen en van niet telkens een nieuw topic te openen in de helpdesk.
                          Dat terzijde,

                          Vorige ronde heb ik ook dezelfde wortelstimulator en mest gebruikt en toen ben ik dit niet tegengekomen.
                          Beestjes is veel gezegd, er zat 1 pissebed tussen de grond, dat is nu 2.5 maand geleden. Zou me sterk verbazen moest dit het geweest zijn. En die had toen enkel een lobblaadje van de akwidow opgevreten, dus niet bij de plant in kwestie.

                          De samenstelling van de aarde is voor elke plant hetzelfde en zie het maar op 1 plant, tenzij deze strain mss wat gevoeliger is voor dit soort 'schimmel, infectie probleem'

                          Het heeft zich alleszins ziet uitgebreid en ik zie het ook enkel op een paar fanleaves. Moet ook wel bij vermelden dat je de 'bolletjes' niet ziet met het blote oog, je ziet enkel een soort donkerbruine glans. De close up fotos zijn 1:2 en zijn zelfs kleiner dan een trichomenkopje.

                          Ik betwijfel of we ooit het antwoord zullen weten, ik houd het in de gaten en moest het verergeren laat ik het wel weten.

                          Bedankt

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          Bedankt voor het meezoeken Stemma, spijtig dat er geen fotos beschikbaar zijn van de 2de link

                          Comment


                            #14
                            Bijvoorbeeld of je de planten ook nat gesproeid hebt, dat zou 'black spot fungus' bevorderen.
                            Zo zijn er tientallen dingen op te noemen die misschien in jouw opinie niet belangrijk zijn, maar toch van belang kunnen zijn.
                            Vergelijken met een vorige kweek zegt al helemaal niets natuurlijk. Bijna alle omstandigheden zijn anders.
                            Of de andere planten het wel of niet hebben zegt ook niets, elke plant is anders.
                            Je weet niet wat het is, dus je weet ook niet wat belangrijk is, daarom is het handig om zoveel mogelijk informatie te geven als je een nieuw topic opent in de helpdesk.

                            De reden van mn verslag is feedback/hulp bij problemen en van niet telkens een nieuw topic te openen in de helpdesk.
                            Je hebt dit topic tegelijkertijd met de vraag in je verslag geopend, dus als je daar hulp had gewild had je misschien iets langer kunnen wachten ?

                            Dit terzijde.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: kleine zwarte puntjes op bladeren

                              Zal zien of ik deze avond nog een foto kan nemen met een nog sterkere vergroting maar dan moet ik het blad wel verwijderen.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Hoezo weinig van terugvinden? Heb toch vermeld wanneer de klok op 12/12 gezet is geweest. Niet voldoende?

                              Als ik de planten besproei had ik dit wel meegedeeld, maar is niet het geval.

                              Ja ik heb het vrijwel gelijktijdig gepost als de update van het verslag. Op vorige vragen/problemen kreeg ik geen antwoord dusja wat wil je.

                              Comment

                              Bezig...
                              X