Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem/Beestje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem/Beestje

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben nieuw op dit forum. Heb zelf nooit plantjes gehad maar wilde het toch een keer proberen.
    Een paar weken geleden heb ik stekjes gekregen van een vriend.

    Het soort weet ik niet maar het is wel een autoflower (zou misschien de soort nog wel kunnen achterhalen)
    Het zijn 5 plantjes, ze staan buiten en alleen als het slecht weer is zet ik ze binnen. (woonkamer)

    De plantjes krijgen elke week voeding (van de lokale growshop, 2 1/2 ml op 1 L water).
    Verder geef ik ze alleen water (om de paar dagen of als de aarde droog aanvoelt).

    Ging allemaal prima totdat ik een paar dagen geleden naar de bladeren van de plant keek.
    Ik zag allemaal rare vlekken op de bladeren. Nou weet ik niet of dit een bladprobleem is of dat een insect aan me plantjes zit te knagen.

    Wie weet wat dit is en wat ik er tegen kan doen?

    Alvast bedankt,

    Nathoes
    Attached Files

    #2
    Re: Bladprobleem/Beestje

    Lijkt op het werk van een mineervlieg (larve)
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Bladmineerder

    Comment


      #3
      Re: Bladprobleem/Beestje

      Bedankt voor de snelle reactie!
      Dat lijkt het inderdaad te zijn.
      Wat zou ik daar tegen kunnen doen? Heeft dit verder nog invloed op de plant?

      Comment


        #4
        Re: Bladprobleem/Beestje

        Er bestaan wel middeltjes/producten tegen ja, welke dat zijn moet je even wat zoeken op het net, kan je niet direct iets aanbevelen.
        Je kan proberen ze eventueel met de hand te verwijderen, als je ze ziet tenminste.Of eens proberen met een stukje plakband, voorzichtig op het blad aanbrengen waar de larven zitten of de beschadiging en voorzichtig lostrekken, zodat ze aan de plakband blijven plakken.

        Larven blijven eten tot ze volgroeid zijn, of je plant er problemen van ondervindt valt te zien hoe groot de beschadiging is.

        Comment


          #5
          Re: Bladprobleem/Beestje

          Ik heb net even goed gekeken en het blijkt inderdaad de mineervlieg (larve) te zijn.
          Heb ze net allemaal doodgeknepen, moet ik ze ook nog uit het blad halen?
          Dit lijkt mij vrij lastig zonder de plant te beschadigen.
          Ik ga zometeen jouw trucje met plakband proberen

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Heb net toch al die larven eruit gekregen. Bedankt voor het trucje!
          In sommige bladeren zitten nu wel kleine gaatjes maar dat lijkt me alsnog beter dan die larven.
          Net terwijl ik bezig was zie ik ineens een andere rakkert uit de aarde komen.
          Weet iemand wat dit is? En of dit een bedreiging voor me plant is?

          IMG_2195.jpg

          Comment


            #6
            Re: Bladprobleem/Beestje

            Leuk om te horen dat het geholpen heeft!

            Buiten zit het natuurlijk vol met beestjes, zolang ze je plant niet helemaal opeten of volledig beschadigen zou ik me er niet teveel zorgen over maken.
            Dagelijks een korte inspectieronde moet voldoende zijn.

            Laat dat spinnetje maar kruipen, die jaagt op andere insecten die mss geinteresseerd zijn in je plant

            succes verder

            Comment

            Bezig...
            X