Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

rode stippen op blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    rode stippen op blad

    Korting op 420shop
    hoi allen

    Enkele van m'n plantjes vertonen rode stippen op heel wat van hun bladeren. Mijns inziens lijkt me dit een calcium tekort. Maar gezien ze langs onder bewaterd worden en de aarde wel aardig uitgedroogd was, dacht ik dat het calcium probleem misschien zijn oorsprong had in een blokkade door de (te?) uitgedroogde aarde? Ik heb ze nu enkele dagen wat gespoeld (van bovenaf) met afgezuurd water (ong. 350ml/plantje) maar het probleem lijkt me nog niet volledig opgelost. Een van de twee drinkt ook opmerkelijk minder, ondanks de warmte.

    Ik heb ook gevonden dat, indien men met een calciumtekort zit, het kan opgelost worden door thomaskali toe te voegen? Maar ondertussen vraag ik me ook af, indien je extra voedingsstoffen wil toevoegen (vb fosfor, magnesium, calcium, ect.), je die gewoon doodleuk bij de aveve kan halen? of thuis kan maken? (Ik woon wat ver van de dichtstbijzijnde growshop) Enkele tips hieromtrent zijn meer dan welkom.

    extra info:

    400w hps, 4e week bloei, fruitspirit fem (RQS),lv 45-70%, temp wat hoog (was ook warm de voorbije weken) 19-32 graden, terralijn van plagron ong 0.6ml sensation, 2.8ml bloom en 0.4 enzuym per liter, ph ong 6.2, grond is mix v leem en cocos, bewatering onderaan, voldoende afzuiging, ventilator ter hoogte vd toppen. De haartjes vd toppen beginnen ook al te bruinen, ook al moeten ze nog zeker 3 weken normaal gezien.. Het is probleem stelt zich ook enkel met die 2 plantjes. De andere (silver haze) ondervinden geen noemswaardige problemen. Ze krijgen nochtans zo goed als hetzelfde qua voeding.

    Ik post hieronder enkele foto's, want een beeld blablabla...

    Bedankt alvast voor jullie deskundig advies!

    DSC_0097[1].jpgDSC_0098[1].jpgDSC_0091[1].jpgDSC_0103.jpgDSC_0104.jpgDSC_0105.jpgDSC_0106.jpg
    Attached Files

    #2
    Re: rode stippen op blad

    Lijkt inderdaad op een calcium probleem, omdat het zich vooral op de onderste bladeren voordoet gok ik eerder op een blokkade dan een tekort.
    Bij een tekort zouden de jongere bladeren er eerst last van krijgen.

    Op grond wordt calcium niet/slecht opgenomen als de ph zakt onder de 6.4
    Teveel kalium(K) en stikstof(N) kan ook tot een calcium-blokkade leiden.

    Comment


      #3
      Re: rode stippen op blad

      Calcium yep, dat zal een tekort zijn. Stikstof en Mg zijn ook niet in overvloed aanwezig, zo te zien.
      Plantjes staan er al een tijdje in, en de potten zitten niet goed vol, dus weinig buffer, de grond is gewoon op.
      Bovendien heb je een vrij arm medium gebruikt dus dat moet je tijdens de groei voldoende groeivoeding geven.
      Kalk kun je toevoegen, patentkali of een krijtje schuren tot poeder, of whatever.... dan pak je een flesje water, doe er een eetlepel in, flink schudden en wateren.
      Dat kun je eens twee keer doen ofzo, met een tussenpoos van een paar dagen. Beter zal het niet worden, het doel is uitbreiding te vertragen.
      Ik heb daar, speciaal voor die omstandigheden, een paar jaar geleden eens een flesje Calgel (Biogreen) voor besteld en gebruik dat nog steeds af en toe.
      Aptus heeft ook een CaMg boost in een flesje.

      De haartjes zijn geen oogstindicator. Die kunnen bruin worden door diverse andere oorzaken.
      De verkoper zegt 8 weken bloei, dan kun je wel uitgaan van 9 weken. (wij van WC-eend)
      Hou de temperatuur onder de 30 graden en check de trichomen om het oogstmoment te bepalen, niet de haartjes.
      Laat zoveel mogelijk blaadjes aan de plant zitten, als ze tekorten heeft zal ze die hard nodig hebben om reserves uit te halen.

      Plantjes hebben verschillende behoeften. De een heeft meer nodig dan de ander, dus allemaal hetzelfde geven is geen garantie voor succes.
      Jij eet/drinkt ook niet precies hetzelfde, en evenveel, als je zusje.

      Voedingsstoffen kun je los halen, bij het tuincentrum bijvoorbeeld, maar om losse stoffen goed te doseren komt veel ervaring bij kijken.
      De juiste dosering vinden valt niet mee.

      resources-mulders-chart.jpg
      Last edited by QnQ; 10 July 2015, 09:43. Reden: Mulders Chart
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: rode stippen op blad

          Ik heb precies hetzelfde probleem, al in een iets verder stadium. Ik gebruik de powder feeding van green house en heb inmiddels het calcium additief besteld.
          Zal morgen de foto's eens op mijn pc zetten en deze toevoegen aan de bladprobleem oplosser. Mag ik jouw foto's hier ook bij plaatsen?


          Plantjes hebben verschillende behoeften. De een heeft meer nodig dan de ander, dus allemaal hetzelfde geven is geen garantie voor succes.
          Jij eet/drinkt ook niet precies hetzelfde, en evenveel, als je zusje.
          Goede toevoegingen QNQ, ik zie een duidelijk verschil tussen de Amnesia Haze die ik heb staan en de Black Jack. Een van de (3) Black Jacks heb ik in een grotere pot geplant en je ziet duidelijk verschil.
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: rode stippen op blad

            Zet ze er maar bij, geen probleem.

            Groet

            Comment

            Bezig...
            X