Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladpunten worden geel ( amnesia )

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladpunten worden geel ( amnesia )

    Korting op 420shop
    Ik heb als probeersel een Amnesia Haze buiten in een 40L pot staan ( I know, kans op slagen is klein ). Deze doet het eigenlijk prima, staat er netjes bij ondanks een beestjes plaag en meerdere malen bladluis te hebben verjaag. Maar sinds enkele dagen zie ik dat er steeds meer bladeren gele bladpunten krijgen, dit is geen nieuw blad en zit ook niet helemaal onderaan de plant.

    De fertometer geeft aan dat hij in de bovenste laag aarde voldoende bemest is, onderin is hier en daar lichte onderbemesting ( dan knippert ie af en toe oranje ). Ik geef Terra Vega en heb een aarde mengsel van universele potgrond, 1/3 cocos en Plagron bio supermix. Overbemesting lijkt me onwaarschijnlijk en ik weet eigenlijk niet helemaal zeker of het toch onderbemesting kan zijn ( dorre blaadjes aan de onderkant zijn nog het resultaat van bladluis ). Het is immers maar een fertometer, het is geen exacte meting natuurlijk.

    Voordat ik er extra voeding tegenaan ga gooien ben ik toch wel benieuwd naar een second opinion. De kans op een succesvolle oogst is al klein met deze soort, laat ik het voortraject maar niet verknallen

    IMG_20150721_183201.jpgIMG_20150721_183213.jpg

    #2
    Re: Bladpunten worden geel ( amnesia )

    Lijkt toch een zoutverbranding van de bladpunten.

    Bij erg warm weer voeding halveren. Ze drinken dan veel meer en zo kan je dan toch een zoutverbranding oplopen ondanks dat de bodem ec eigenlijk binnen de normale normen valt.

    Comment


      #3
      Re: Bladpunten worden geel ( amnesia )

      Bedankt voor je antwoord, excuses voor mijn late reactie Ik heb eens rustig aan gedaan met voeding, een volle week geen voeding en daarna een gehalveerde dosis. De bladeren zijn echter nog geler geworden, meer bladpunten verbrand, grote bladeren onderaan de plant die bijna helemaal geel zijn ( met dorre randen ) en bovenin worden de blaadjes geel vanaf de zijkanten met verbrande tot licht opkrullende bladpunten.

      De grond pH zit iets aan de hoge kant, 7.2, maar dit is niet echt zorgelijk te noemen. Ik weet nou eigenlijk niet meer zo goed wat de plant nodig heeft, het lijkt in 1e instantie op overvoeding maar door het geler worden van de bladeren krijg ik juist weer het idee dat er een tekort is. De plant staat er verder prachtig bij, enkel het toenemend aantal verkleuringen vind ik zorgwekkend. Ik geef ze overigens met het afgelopen warme weer zowel 's ochtends als 's avonds ongeveer 2 liter water.

      Kan het soms een Magnesium tekort zijn?

      IMG_20150804_193646.jpgIMG_20150804_193652.jpgIMG_20150804_193701.jpg
      Attached Files
      Last edited by Quintox; 5 August 2015, 23:35.

      Comment


        #4
        Re: Bladpunten worden geel ( amnesia )

        wel veel water, in welke fase is je plant, in de bloei heeft ze andere voeding nodig. Magnesium is mogelijk.

        Comment


          #5
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...le-blad-randenIMG_20150806_183736.jpg
          Last edited by Quintox; 6 August 2015, 18:02.

          Comment


            #6
            Re: Bladpunten worden geel ( amnesia )

            We zijn inmiddels 2 weken verder en het probleem wordt alsmaar erger. Steeds meer bladeren vergelen vanaf de punten en verdorren uiteindelijk. Zowel boven als onderin de plant, ik zie het overal gebeuren.
            Ik weet even geen raad, durf geen Magnesium te geven omdat ik bang ben dat ik het dan erger maak of dat er dan andere tekorten ontstaan, heb graag bevestiging van iemand die het herkent en/of precies weet wat ik moet doen ( of wellicht laten ).

            IMG_20150820_184707.jpgIMG_20150820_184712.jpgIMG_20150820_184722.jpgIMG_20150820_184725.jpg

            Het heeft ook wel wat weg van Light burns:
            http://www.growweedeasy.com/cannabis-light-burn ( herken verder geen vergelijkbare issue op http://www.growweedeasy.com/marijuana-symptoms-pictures )

            Maar ze staan buiten dus ben ik er nog niks mee opgeschoten Hitte stress lijkt me onwaarschijnlijk met het weer van de afgelopen weken en de plant is ook niet meer verschoven sinds hij geplant is.
            Last edited by Quintox; 20 August 2015, 19:40.

            Comment


              #7
              Re: Bladpunten worden geel ( amnesia )

              Ik ben geen expert, maar ik denk: Niet elke dag water geven, de wortels hebben ook lucht nodig. Je kan beter meer water geven elke 2 of 3 dagen, dus niet 2l per dag maar meer. Gewoon water geven todat het een beetje uit de bodem komt. Je PH is te hoog, moet meer rond 6.5 staan, en misschien heb je stikstof te kort (kan door hoge PH zijn). Geef je ze wel voeding?

              Comment


                #8
                Re: Bladpunten worden geel ( amnesia )

                Kalium tekort, gele randjesziekte wordt het ook wel eens genoemd.

                Comment


                  #9

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladpunten worden geel ( amnesia )

                    Ja voeden, een kalium tekort remt alles, kalium is vooral belangrijk voor het water transport en zonder transport komen de rest van de voedingszouten ook niet binnen. Mooi te horen dat ze hersteld.

                    Keep us posted, me loves pictures.

                    Grtz Flint.

                    Comment

                    Bezig...
                    X