Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

    Korting op 420shop
    hello again


    Ik heb wat problemen met mijn plantje
    Mijn plant zit in haar 5e week op dit moment. het gaat om de Berry Bomb Autoflower. Zoals je op de foto's kan zien zijn sommige bladeren geel aan het worden. en zitten er op sommige ook stipjes. Dit is mijn eerste kweek en ik weet niet wat dit kan zijn. Zal iemand mij verder kunnen helpen en dit blad mysterie kunnen oplossen verder oogt de pland gezond naar mijn mening.

    SAM_0713.jpgSAM_0727.jpgSAM_0722.jpgSAM_0721.jpgSAM_0720.jpgSAM_0718.jpgSAM_0717.jpgSAM_0715.jpgSAM_0714.jpgSAM_0729.jpg

    alvast bedankt

    greets,
    King Green

    #2
    Re: Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

    Ik had precies de zelfde probleem, mijn pot was te klein. Ik vindt jou pot ook wat klein, hoe groot is ie? Ik de laaste paar weken van de bloei phase kan ook wat bladen geel worden.

    Comment


      #3
      Re: Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

      Die mist stikstof en zo te zien is de bodem PH ook niet in orde en ja die pot is te klein.

      Comment


        #4
        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        09040792.jpg09040793.jpg09040794.jpg09040795.jpg09040796.jpg09040797.jpg09040798.jpg

        Ik heb wat betere foto's gemaakt. De grote bladeren hebben nu droge zwarte vlekken en krullen een omhoog.
        Heeft dit dan te maken met stikstop en of een te kleine pot.

        kan iemand mij please helpen met dit op te lossen??????

        Comment


          #5
          Re: Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

          Hmm, zo te zien is hier vanalles aan de hand. Het lijkt erop dat ze tijdelijk erg nat gestaan heeft (stikstof blokade), de wortel geheel volgeworteld is en zich verstikt, de kalkbuffer op is en ik denk dus ook je bodem PH verre van in orde is.

          Verpotten als je al ver in de bloei zit heeft weinig zin omdat ze in bloei nauwelijks nog nieuwe wortel aanmaakt. In jouw geval zou ik dit echter toch overwegen, overpotten in een dubbel zo grote en diepe pot.


          Bijsuren in een compleet volgewortelde pot is namelijk bijna niet te doen. Volgende keer voor de bloei verpotten in de eindpot en das minimaal 11 liter, liever groter.

          Comment


            #6
            Re: Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

            Ik heb ze overgepot in een 13 liter pot. Moet ik de bladeren die er slecht en uitgedroogd zijb eraf Halen?

            Comment


              #7
              Re: Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

              Nee, die laat je eraan zitten. De plant trekt er nog alle mobiele voedingselementen uit kurkt het blad vervolgens netjes af en dan valt dat vanzelf eraf zonder dat er wonden (infectieplaatsen voor schimmelsporen) ontstaan. In de natuur hoeven planten ook niet naar de bladerenkapper.
              Last edited by FlintStoned; 27 August 2015, 09:05.

              Comment


                #8
                Re: Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

                Oke, thanks voor de hulp flintstoned. De plant doet het naar mijn mening best goed in de nieuwe pot. Ze is ook al bezig met het ontwikkelen van THC kristallen. De bladeren die er al slecht aan toe waren drogen nog wel steeds meer uit. maar die zijn denk ik ook niet meer te redden. Ik zal na werk nog een paar foto's uploaden. NOu maar hopen dat ze na 4 weken lekker dikke toppen heeft

                Comment


                  #9
                  Re: Bladeren worden geel wie weet wat het kan zijn. plant oogt verder gezond in mijn ogen

                  De plant zal l het bruikbare uit dat blad gaan trekken en hergebruiken, lekker laten zitten tot dat afgekurkt is.

                  Comment

                  Bezig...
                  X