Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Kleurverandering in het blad, geen flauw idee wat het is.

Daarnet even het bodemstaal gemeten.
    Staal was wel niet langs onder genomen omdat dat niet lukt zonder de planten te beschadigen. Wel zijn ze van de bovenste wortels genomen.
    Hierbij kwam ik aan een PH van 7.2, lijkt me zeer hoog?
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Ja zeker te hoog.

Comment

0,3 verschil is 2 x zo zuur of basisch.
        Stemma doet het forum, stout 2017

Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

Comment

Hoe verlaag ik deze dan?
          PH waarde van het kraanwater is zeer hoog, maar PH- toevoegen aan een biologische voedingslijn zou dan weer niet mogen (volgens wat ik net lees).
          Hoe zit het dan, voortaan geen PH- meer gebruiken? Want dan schommelt m'n giftwater wel rond de PH7.
          Volgende kweek ga ik wel voor de Terra lijn gaan, biologisch klinkt leuk maar lukt me precies echt niet goed.

Zowiezo geef ik volgende gift ook enkel water, pas daarna begin ik terug met Bloom en Green Sensation.
          Maar dan nog PH- gebruiken of..?

Comment

Misschien wat citroen ?

Stemma doet stout (2016)

Comment

Word afgeraden.
              Elk forum dat ik lees geef tegenstrijdige antwoorden.
              Her en der lees ik ook dat je geen PH- zou mogen geven bij bio kweek omdat deze je bodemleven omzeep helpen en je eigenlijk Lemon Kick van Plagron zou moeten gebruiken.

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Aangezien het om een tekort gaat: zou het verstandig zijn om wat bloeivoeding te verstuiven (en dit eventueel de plant wat sterkt) of is dit echt een slecht idee?
              Ik heb het dan niet over Vita Race maar over Alga Bloom
              Grtz.
              Last edited by Modest; 13 October 2015, 22:28.

Comment

Ik geloof niet dan aanzuren met het juiste biomiddel je bodemleven naar de klote helpt. Citroenzuur misschien ? Dat raadt biobizz aan bij hoge Ph.
                Een tekort door verkeerd Ph los je niet op met bladvoeding lijkt mij.
                Het Ph zal hoog blijven. Je moet kijken welk oorzaak het relevantst lijkt en daar de oplossing voor zoeken.

Bodemprobleem-->>> bodemleven stimuleren
                Te hoog Ph--------->>> Ph op peil brengen
                Magnesiumtekort------->>> Bijvoeden
                Stikstof teveel -------->>>> minder voeden

Volgens mij kun je de eerste 2 het beste proberen ?
                De laatste 2 oorzaken zijn ook beetje dubieus.

.
                Last edited by Stemma; 13 October 2015, 23:23.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Uhu, maar hoe laat ik dan de PH waarde van m'n bodem zakken zonder dat ik m'n voedingswater nog extra vul met PH-?
                  Da's de vraag van vandaag
                  Bon, even een liedje erbij om te ontstressen:

Comment

Bijvoeden met bio voeding gaat geen zin hebben als je bodemleven het niet regelt, dan stapelt het zich maar op. Die hoge ph zou daar geen rol in mogen spelen. Ik ben het zelf aan het testen, ik geef deze ronde enkel kraanwater, niet aangezuurd. Ph rond de 8. Ik heb nog geen voeding gegeven. Zie tot nu toe geen verschil met regenwater. Afzuren ga ik ook niet doen. Afzuren is afzuren.

Die bio supermix heb ik zien passeren in Tremelo, maar mag idd niet zo verkocht worden. Zou volgens de eigenaar een nieuw label op moeten. Heb niet verder doorgevraagd.

Wat ook kan werken, die schimmels die je bij spongepots krijgt. Of zoals ik al aanraadde, bijvoeden met minerale voeding die direct opgenomen zal worden. Het staat wel overal aangegeven, bio voeding is niet simpel. De reden waarom ik naar 30 liter wou en een grotere buffer.

Kan je naar grotere potten? Batmix?

Comment

Ik heb hier nog wel wat Plagron Allmix liggen, en de potten zijn half gevuld dus ik kan langs onder nog wel wat aarde bijvoegen. Maar gaat dit niet enorm veel stress opleveren?
                      Met dit rotweer is het ook nog eens koud, met de lampen aan zo'n 22 graden, met de lampen uit zo'n 17-18 graden.

En wat dan als minerale bijvoeding? De Pure Zym? Maar die krijg je blijkbaar niet meer vast...

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Heb ook al zitten denken aan ijzertekort doordat ik maar 2 keer Vita Race heb kunnen geven (door 2x de gift van Plant Vitality Plus waarbij je geen extra voeding zou mogen bijdoen).
                      Enkel start dat van binnenuit het blad, en niet langs de randen zoals bij mij .

Comment

Als je britawater een ph van 7,5 heeft zit je met de ph wel goed en zou het bodemleven dit probleemloos moeten doorlopen.

En drop die aarde er maar op en alleen water geven.Ook hier zit bodemleven in.
                        En ga niet van alles door elkaar proberen dan raak je helemaal het draadje kwijt.
                        Meet je britawater en strooi die aarde er op voor je eerst volgende water beurt.

Comment

Ik denk dat Mway op dit moment de minst stressvolle oplossing bied voor je planten.
                          Nogmaals in vorige kweken stonden je planten er veel beroerder bij, paniek leidt vaak tot verkeerde beslissingen.

Stemma doet stout (2016)

Comment

Overpotten kan sowieso geen kwaad. Veel stress geeft dat niet. Je moet iets he.

Comment

Nene, overpotten begin ik niet aan.
                              Gewoon een laagje Allmix langs boven strooien en eerstvolgende keer dat ik water geef enkel water.
                              Hierna begin ik terug met het schema voordat er zich nog meer tekorten beginnen voordoen, want dit zet zich nog wel steeds voort.

Daarnet even zitten meten en het PH gehalte van het kraanwater is precies wat gedaald.

PH water: 7.7
                              Ph na Brita: 7.1
                              PH na Brita en 3ML Bloom: 6.1
                              PH na Brita, Bloom en 1ML GS: 6.0

Bloom verlaagt de PH dus heel wat meer dan Grow, vanaf nu gebruik ik dus ook geen PH- meer.
                              Hopelijk gaan de toppen nu wat beginnen zwellen. Nu 4 weken op 12/12 waarvan 2 duidelijke bloei.
                              Ze zouden 10-11 weken moeten, dus ik verwacht zeker nog een 8-9 weken.
                              Ongeduld!

Comment

Lets not criticize but legalize

Comment

Bezig...
                                X