Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Welke voeding komt mijn plant te kort en hoe?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Welke voeding komt mijn plant te kort en hoe?

Korting op 420shop
    Hallo,

De bladeren van mijn Heribei's zijn al een aantal weken bezig met het geel kleuren met bruine vlekken waarna ze uiteindelijk loslaten. Ik heb elke plant zo'n 2 handjes wormenmest gegeven bij het planten en het staat op stikstofrijke (brandnetel), en eventueel kleiachtige grond. Twee kleine planten zijn donkergroen met paars. Wijst dit op een fosfor te kort in verband met de kou?

Mijn eerste gedachten zijn kalium en/of calcium te kort. Kan iemand dit bevestigen?

Symptomen:

Ik ben me er van bewust dat de planten niet meer zullen groeien door het koude, natte weer en het eventuele kalium gebrek. Overigens laat ik mijn trichomen nog even rijpen door middel van de matige UVB die ze nog mogen ontvangen. (als ik dit biologisch goed heb)

Iemand tips en/of opmerkingen?

Re: Welke voeding komt mijn plant te kort en hoe?

net als met binnen kweken is het klimaat heel belangrijk voor je planten,met voeding toevoegen los je nu niks meer op is gewoon hopen op wat beter weer,ze staan er nog wel redelijk bij vind ik zelf
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Comment

Die bruine vlekken lijken kalkgebrek de donkere vlekken in je blad een P gebrek. Beide oorzaak van het koude weer. P wordt bij koud weer slecht opgenomen en verplaatst en kalk komt enkel de plant in als ze verdampt en dat doen ze nu nauwelijks.
        Last edited by FlintStoned; 16 October 2015, 09:05.

Comment

Eerste foto heeft wat van een fosfortekortje, da's ook mogelijk omdat ze mooi in bloei staat.
          De rest lijkt me door het weer te zijn ontstaan.
          Misschien wel een algeheel tekort, ik vind ze er wat lang en mager uitzien.
          Staat ze soms op erg arme grond ?

Yep, laten staan zolang het kan heh, da's meestal buiten.
          Wel 'n risico met zo'n mooie paarse, daar is het altijd wat moeilijker te zien of er nou toprot in zit of dat het paars is.
          Dan zet ik toch even de leesbril op.

---

-- ghehe..ik tiep niet zo snel op de vroege morgen. Flint was eerder klaar
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Comment

Bezig...
            X