Hoi, dit zij foto's van div. soorten uit zaad. Gisteravond was 1 blaadje slap, vanmorgen was ie bruin en vanavond waren ze allemaal aangetast. Ze staan op kokos, niet te nat en ph=6 in de pot. Ik gebruik metrop als voeding en heb daar nooit problemen mee gehad. Er zijn geen rode steeltjes maar ik denk toch dat dit fosfor tekort is. Wat denken jullie?2015-10-18 20.45.35.jpg2015-10-18 20.45.48.jpg2015-10-18 20.46.05.jpg2015-10-18 20.44.25.jpg2015-10-18 20.46.40.jpg2015-10-18 20.44.54.jpg2015-10-18 20.45.07.jpg
Fosfor tekort?
Collapse
X
-
Re: Fosfor tekort?
Kokos met perliet ?
Waar heb je dat vandaan ?
Als je echte kokos uit de growshop gebruikt heb je ook voeding voor kokos nodig.
Bij echte kokos meet je ook niet de pH in de pot, maar meet je de pH van de drain.
Zo te zien hebben ze niet altijd onder dit licht gestaan ?
Omdat ze een looprekje hebben om overeind te blijven ?Comment
-
Re: Fosfor tekort?
@ QnQ
Ik doe stekkies altijd op kokos met perliet. De kokos die daarvan over blijft gooi ik gewoon in een pot, zonde om weg te gooien en het kan enkel goed en geen kwaad. Ik gebruik wel kokos uit de growshop en Metrop is kokos-hydro-aarde voeding. Heb hier nooit problemen mee gehad enkel zeer goede resultaten. Als je het goed doet hoeft kokos geen drain te hebben. Ze hebben wel altijd onder dit licht gestaan het rekje is voor als de mistmachine aan gaat en er douw op de blaadjes komen dan willen ze nog wel eens omvallen. Vandaar.
@ Isension
Geloof me dat ze niet te nat nog te droog staan. Kokos heeft op zich een betere afvoer voor overtollig water dan aarde of hydro. Zeker als je wat hogere potten neemt.Comment
-
Re: Fosfor tekort?
Wat je groen ziet is het midden 12,5cm van het potje waar het zaadje instond dat daarna is ingezet in de pot die je nu ziet. Dat is wel wat groen geworden. Had ik wel een dekseltje op kunnen leggen daar heb je gelijk in. Maar terug to topic, het was inderdaad fosfor tekort. Heb gisteravond wat bijgegeven en het is gestopt nu. Ik hoop dat ze het verder goed zullen doen want dit zouden mijn moeders moeten worden.Comment
-
Re: Fosfor tekort?
leuk eigen moeders ,met wat ga je ze belichten?verzonden vanaf mijn bos hut met tamtamComment
-
Re: Fosfor tekort?
Da's apart, het ziet er totaal niet uit als een fosfortekort, ik vond het meer op 'te nat' lijken.
Alhoewel dat eigenlijk niet kan op zo'n medium had het er het meeste weg van.
Zo zie je maar, nooit te oud om te leren, ghehe.. grandpa.gifComment
-
Re: Fosfor tekort?
Het plantbeeld geeft geen P gebrek aan eerder een zuurstof arm staan van wortels. Bij P blokkades of gebreken zie je donker gekleurde vlekken in je blad en geen vergeling. Dus ik kan je eigen conclusies niet zo volgen.Comment







Comment