Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen met Plagron-lijn

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bladproblemen met Plagron-lijn

Korting op 420shop
    Hoi mede-forumleden

Heb hiervoor zelf nooit problemen gehad maar nu wel en ik sta voor een raadsel. Ik heb zelf al op sites gezocht naar fotos gelijkaardige verkleuring maar ik geraak er niet echt aan uit.

Suggesties en tips zijn zeer welkom en alvast bedankt!!

Dit is de setup
    8 criticals in 16L pouches, 600w 450m3 afzuiging op 1m2

Planten staan sinds 2 weken in bloei.
    Plagron Batmix.
    Tijdens groei + eerste 2 weken bloei Plagron Power Roots 1ml/L.
    Sinds 5 dagen geef ik Plagron Alga Bloon 4ml/L zoals aangegeven op verpakking.
    Bij elke watergeefbeurt Plagron Pure Enzym 1ml/L .

Foto's in bijlage:
    uploadfromtaptalk1448821243645.jpg
    uploadfromtaptalk1448821288571.jpg
    uploadfromtaptalk1448821315724.jpg
    uploadfromtaptalk1448821336273.jpg
    uploadfromtaptalk1448821355440.jpg
    uploadfromtaptalk1448821377574.jpg
    uploadfromtaptalk1448821396605.jpg
    uploadfromtaptalk1448821422609.jpg
    uploadfromtaptalk1448821447002.jpg

Re: Bladproblemen met Plagron-lijn

Mijn gok is stikstof en misschien magnesiumprobleem ...

klauwende bladpunten en gele verkleuring ... Stikstofprobleem ...
    Roestplekken op blad .... Magnesiumprobleem ....

denk combinatie van beiden, volgens mij iets teveel voeding gegeven, zeker in combinatie met batmix, en dit niet op tijd gezien, of gedacht dat je te weinig gaf ...

met als gevolg verstoord bodemleven, met blokkades tot gevolg ...

zie dat je al serieuze topvorming hebt voor die 2 weken, vandaar denk ik teveel voeding ipv te weinig ...

niet direct aannemen als waarheid ... Ben der tijdje uit geweest en zoek eerder zelf bevestiging !

Comment

Oh...ik dacht bij deze foto's eerder aan een tekort.
      Batmix bevat niet zoveel Stikstof als ze je willen doen geloven.
      Dit probleem komt erg vaak voor omdat men hierdoor te weinig groeivoeding geeft.

(ik neem aan dat ze niet te nat staan)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Foto's lijken inderdaad op tekort, maar gezien de batmix en de voeding volgens schema dacht ik aan blokkades door teveel.

Eigen ervaring leert me dat je eerder teveel dan te weinig voeding geeft ...

Maar zoals eerder gezegd, beetje terug alles aant opfrissen

Comment

Normaal zouden ze in de badmix nu mooi donkergroen moeten zijn, of je planten staan te nat ,of ze staan te koud met de lampen uit.
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Zien nogal veel opstaande randen ook op middenste planten, dus staan ook al beetje te warm.

weinig kleur op rest van bladeren ook inderdaad... Bij teveel voeding zou je misschien wat donkerder blad moeten zien ook ...

'Just ignore me !'

Comment

Heb even op de temp meter gekeken en min gaf 20.8 graden aan en max op 31.6 dus iets te groot verschil zie ik.
              Ik zal de watergeefbeurt overslaan om te checken of ze niet te nat staan.
              Tijdens de groei heb ik altijd de Power roots meegegeven maar geen andere voeding. Tijdens de groei wel nooit problemen gehad pas sinds de 2e week in bloei nu. Ervoor waren ze mooi groen.

Zeker al bedankt voor de tips!

Comment

Als het in de winter al 31.6 is moet je echt een grotere afzuiger kopen.28 max is beter.warm ook je voedingswater op tot 20 graden,en geef pas als je lampen al 2 uur branden.

Comment

Ik had er mss moeten bij zeggen dat die 31.6 is van als de lamp op 1000w draaide, wat niet zon goed idee was... Nu is ze gedimd naar 600w (Lumatec ballast 600-1000w) en is het bv op dit moment 28.7 in de tent, net gecheckt. In de kamer waar de tent staat heb ik ook de vloerverwarming opnieuw ingeschakeld dus zal er nooit meer onder de 22 graden gaan en houden ze warme voetjes
                  Het warmen van het water doe ik al, te koud schrikken ze nogal van me dunkt

Comment

Bij een foto dacht ik al,zo die zal wel flink in het zonnetje staan,dat heb je altijd in een tentje,dat 1 of2 planten meer licht krijgen als de rest,je planten hebben gewoon te hard moeten werken onder de 1000 wattert,vanaf nu gewoon weer matig voeden met de bloeivoeding,en ze worden weer donker.

Comment

Ziet er wat hetzelfde uit als ik had...
                      Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Dus gewoon verder de voeding geven volgens het schema van plagron? Hopelijk komt het nog goed

Comment

Tuurlijk komt het goedniet elke soort kan tegen zoveel zongeweld boven ze kopomdat een 1000 watter zoveel diepte straling heeft,moet je minder planten per m2 zetten,maar wel met een soort die bewezen van veel lumens per m2 houd,amnees kan er heel goed tegen,daar zit veel sativa in,en waar die oorspronkelijk voorkomen is de temperatuur ook hoog,en de zon heel fel.Tentje van 120 bij 120 is zeker te klein voor een 1000 watter en een van 150 bij 150 eigenlijk ook.Je kan het vergelijken met een kachel van 1000 watt die boven je planten hangtje planten gaan daardoor veel sneller verdampen,dus je water beurten en je ec moeten dan omhoog.

Comment

planten gaan daardoor veel sneller verdampen,dus je water beurten en je ec moeten dan omhoog.
                            Bij meer verdamping de EC omlaag, niet omhoog.

Comment

een plant moet harder werken onder een 1000 wattert dus heeft dan ook meer voeding nodig,mits de temperatuur goed is.

Comment

Bezig...
                              X