Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help, bladprobleem week 5 bloei

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Help, bladprobleem week 5 bloei

Korting op 420shop
    Hey allemaal. Sinds enkele dagen kleurden de grootste onderste bladeren steeds geler. 1 plant heeft dit in een verder stadium waarin het als het ware naar boven kruipt op hogere, kleinere bladeren.

Heb helaas een tijd lang water afgezuurd op ph 6.5 ipv 6 gegeven.
    Tis men eerste kweekje dus ik zoek me rot maar kom niet verder dan calcium of zwavelgebrek door ofwel tekort of eventuele blokkade door te hoge ph in de grond?

uploadfromtaptalk1455234634931.jpg
    Denken jullie even mee? Hoop dat iemand me weer wat bij kan leren ^^

Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Re: Help, bladprobleem week 5 bloei

hoeveel staan er per m2? wat voor verlichting,min max temperatuur,lv aantal waterbeurten,hoeveel water per keer,wat voor voeding welke aarde?
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Uhm 6 op 1 m2
      Watergift varieert van een halve liter dagelijks tot 700ml voor sommigen.
      Onder een 400watter. Max 27 aan de toppen gemeten minimum 20 graden..
      Ze hebben laatst wel 1x te droog gestaan.
      Heb een kweekverslagje lopen maar dacht dat als ik hier postte ik wel sneller geholpen ging worden..
      Je hebt al gepost in mn verslag geloof ik

Last edited by sensiseed; 12 February 2016, 01:51.

Comment

Als je een nieuw topic maakt moet je wel alle info er weer in zetten.
        Heb je groeivoeding gegeven ? Welke aarde ? Wanneer met bloeivoeding begonnen ?
        Lijkt me gewoon een stikstoftekort, maar op een foto met hps licht lijkt alles een stikstoftekort.

-- verslag er maar even bij gepakt. Yep, je zit een beetje te Hanskazannen met voeding zie ik.
        Blad onderop krijgt ook al een tijdje niet zoveel licht natuurlijk.
        Last edited by QnQ; 12 February 2016, 09:27.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De plantjes hebben groeivoeding gekregen, steeds 2 dagen wel en 1 dag gewoon water, Vanaf ze begonnen verbleken. Ben geloof ik hierna wel te snel overgeschakeld op bloeivoeding ( bijna meteen na overschakeling )
          maar heb nog nooit voeding op Max dosis gegeven. Steeds 50% of 75%. aangezien ik op dezelfde plant licht verbrande puntjes heb bovenaan zou ik dus best een tijdje gewoon afgevuurd water geven. Maar als het een tekort is zal dit nog erger worden lijkt me?

Comment

De bladeren verkleuren op een wolkachtige wijze steeds geler. Te beginnen bij de grootste bladeren onderaan en kruipt dus omhoog.

De helft van de planten heeft hier last van. 2 slechts nog maar aan 1 blaadje gelukkig.

De potten voelen nog steeds vrij zwaar dus ik ga ervanuit dat het eerder een blokkade zal zijn door te nat wortelmilieu of verkeerde ph..
            Ook is de aarde echt 1 harde klomp geworden, dus mss hebben ze niet genoeg zuurstof.
            Heb de grondlaag met mn vingers al een beetje losgewoeld en paar tikjes tegen de zijkant van de pot gegeven.
            Zal ze nu geruime tijd enkel water aangezuurd op ph 5.8 geven

*edit* heb gisteren water overgeslaan en vandaag hangen nog veel meer bladeren slap alsof ze te weinig water krijgen. Heb nu een liter in een van die potten geknald om even te testen en die knapt terug op.
            Zou dit kunnen van te droog laten worden/ weinig water?

@qnq kan je uitleggen wat ik juist anders had moeten doen met voeding?

Last edited by sensiseed; 12 February 2016, 22:48.

Comment

Die bladeren zijn normaal. Omdat ze te ver van de lichtbron verwijderd zijn, stoot de plant die af.

Comment

Bezig...
              X