Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bekend bladprobleem ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bekend bladprobleem ?

    Korting op 420shop
    Dag mensen, Ik heb een vermoeden, maar in het verleden vaker een foute diagnose gemaakt, dus heel erg graag jullie hulp !

    Geef 1 ml per 1 L elixer bloomstimulator, bloei is net 2 weekjes bezig

    Onder de scrog :
    IMG_31482.jpg
    Boven de scrog :
    IMG_3149.jpg
    IMG_3154.jpg

    #2
    Re: Bekend bladprobleem ?

    Hopelijk dat wat betere foto's iemand over de streep trekt om z'n inzichten met mij te delen

    Elke dag foute voeding is er eentje te veel, en dat is zonde van dit mooie projectje. Alle input is meer dan welkom !
    IMG_3158.jpg

    IMG_3161.jpg

    IMG_3169.jpg

    Comment


      #3
      Re: Bekend bladprobleem ?

      Aight, ik ben maar eens gaan googelen naar dat toverdrankje dat je gebruikt.
      Ik kwam dit kweekschema uit 2011 tegen: elixer-kweekschema-aarde.PDF

      Dan lees ik nog eens wat jij precies geeft, en merk een verschil.
      De basisvoeding(aarde) moet je er wel bij geven denk ik, anders heet het niet basis-voeding.
      Daar geef je dan de bloeistimulator bij, als de bloei begonnen is.
      Wortelstim, enzymen en booster kun je eventueel wel zonder.

      De soort aarde waar ze instaan is natuurlijk ook van grote invloed.
      Maar de meeste schema's werken bijna feilloos op lightmix.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Bekend bladprobleem ?

        Thnx QnQ!
        Grond is batmix.
        Heb me in de shop laten vertellen dat dit flesje in principe voldoende was. Gebruikte hij zelf ook altijd. Moet zeggen tot nu toe leek het goed te gaan.

        Zat zelf aan overvoeding te denken omdat ik de dosis verhoogd heb sinds de bloei. Heb gister geflushed, over een paar dagen weer een verse start met voeding.
        Dus: raad jij aan om de basis erbij te gaan gebruiken ?
        Misschien beter maar 1 keer per week voeden ook ipv elke beurt ?

        Comment


          #5
          Re: Bekend bladprobleem ?



          Aaah, Oke, hij heeft 'm zelf ook ?

          Ik ken heel de voedingslijn niet hoor, maar ik zou de basis erbij willen hebben.
          Batmix vind ik een doos van Pandora, er zit een hoop in, maar je weet niet precies hoeveel van wat.
          En wanneer is dat op, is alles wel op na 6 weken, of alleen de stikstof of kalium, fosfor ?
          Wie gaat dat eens onderzoeken ?

          Nou kweek ik altijd op Lightmix, daar zit al een flink verschil, daarmee ga je na een week al beginnen met minimale voeding en dat bouw je op.
          Bij batmix geef je eerst een tijd niks, en dan is het gokken wanneer je moet beginnen met voeding.
          Je zou de EC kunnen meten (zelf of bij de shop) om een indicatie te hebben, maar dan weet je nog steeds niet exact welke stoffen er in zitten of welke je mist na 6 weken.

          Het lijkt ook 'n beetje op de verkleuringen die je ziet als men te vroeg met bloeivoeding begint.
          Dan zou ik inderdaad een tijdje minderen. 1x voeding en dan 2 of 3 dagen niet.
          (En ik zou de basis erbij halen, maar da's persoonlijk, ik weet niet of dat iets oplost in dit geval)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Bekend bladprobleem ?

            Hahaha; ziet nu pas in hoe dom dat klinkt bedankt voor het meedenken QnQ

            Inderdaad wel gek dat je bij batmix moet wachten met voeren totdat je voedseltekort gaat zien. En dan eerst maar uitzoeken wat voor tekort die precies vertoont....
            Daarom heb ik nu ook geflusht: even met een schone lei beginnen.

            Mijn sterke vermoeden is nu een kaliumtekort. Ik heb nu een blad met van die typische roestkleurige plekjes. Ook wordt het gehele blad lichter, en het blijft niet zo lokaal aan de rand zoals bij overvoeding het geval is.

            Ik heb basis besteld, is onderweg. Dit weekend misschien een beetje plagron groei voeding van een jaar geleden die ik nog heb liggen (NPK 4-2-4) dan heeft die in ieder geval 'iets', want na het flushen zal de grond wel grotendeels leeg zijn. Zodra de basis binnen is zal ik om de waterbeurt voeding geven denk ik. I'll keep you posted

            Comment


              #7
              Re: Bekend bladprobleem ?

              Dinsdag de bloeivoeding binnen gekregen.

              Na het flushen duurde het heel lang voordat ze weer dorst kreeg. Daarom maar direct bladvoeding toegepast elke dag.

              Lijkt erop dat ze echt een zwaar tekort had want het blad blijft dood gaan onderin de plant. De snelheid van geel worden is wel veel minder; dus misschien komt ze er weer bovenop

              Is het een idee om kalium rechtstreeks toe te voegen middels salpeter op te lossen in water ?

              Hier wat plaatjes

              Heb een 90x90x170 tentje met een 120 Watt spaarlampje. Van de week een 400 Watt erboven geprobeerd. De temperatuur ging ^^^ whoop. Dan blijkt een fatsoenlijke afzuiging opeens heel belangrijk (zit nu zo'n 20 euro dingetje op). Dus voorlopig het spaarlampje maar weer even

              Nb: ben je het er mee eens dat dit geen verbrande bladpuntjes zijn vanwege overvoeding maar vanwege K tekort ?

              IMG_3229.jpgIMG_3235.jpg
              Last edited by AlFa2; 17 April 2016, 13:26.

              Comment


                #8
                Re: Bekend bladprobleem ?

                Nou uiteindelijk de kweek toch nog kunnen afmaken

                Door veel bij te voeden is hij nog redelijk bijgetrokken en toch nog een oogstje over gehouden. Blij mee

                IMG_0317.jpg

                Leerpuntjes:
                - Scrognet hing echt onnodig hoog.
                - Veel eerder beginnen met bijvoeden
                - PH op 6.5 regelen (5.9 is voor hydro)
                - PH meter altijd vochtig bewaren (doh!)
                - PH meter vaker ijken
                - Niet de stekjes in de bloeiruimte zetten (doh!)

                Nu heb ik de volgende vraag. Ik had 3 stekjes genomen van deze plant. Ik heb de stekjes per ongeluk een aantal weken in dezelfde ruimte gehouden, toen de lichten al op 12/12 stonden. Hierdoor zijn ze in bloei gegaan. Daarna heb ik ze op 18/6 gezet, nog een paar keer een foutje gemaakt met tijden: conclusie, ze zijn volledig van de leg, raar blad met minder vingers, soms volledig misvormd:

                IMG_0354.jpgIMG_0355.jpg

                Nu mijn vraag: trekken deze plantjes nog bij als ik ze vanaf nu netjes licht geef, of kan ik ze beter omhakken en nieuw vanaf zaadje beginnen ?
                Last edited by AlFa2; 23 May 2016, 19:55.

                Comment

                Bezig...
                X