verwijderd
bladprobleem amnesia
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
-
-
Re: bladprobleem amnesia
Dit blad ziet er prima uit, op wat verbrande puntjes na, ietsiepietsie te hoog met de EC.
Verder is het enige wat dat blad mankeert dat het niet meer aan de plant zit.
Die eerste foto kan ik niet verklaren, ik ben een aardekweker en da's net even anders dan op mapito.
Komt dat 1e blad niet van onderop, dat het gewoon een oude schade is, of breid dit ook uit naar nieuw blad ?
Hopelijk gaat er nog iemand reageren die wat meer ervaring met waterkweken heeft.Comment
-
-
Re: bladprobleem amnesia
Foto post 1 lijkt gewoon verbrand. Laatste foto toont clawblad. Claw duid op een waterhuishoudingsprobleem in de plant. Dit kan vele oorzaken hebben. o.a.:
Wortelschade,
Te lage RLV,
Plant staat in de tocht,
Te hoge ec,
Kalium gebrekje,
Te nat gestaan.
ingeklonke aarde,
enz.
Kortom alles wat te maken heeft met het watertransport, de water opname en het verdampen kan de oorzaak zijn of een combinatie van meerdere.Comment
-
Re: bladprobleem amnesia
wortelschade zou het niet zijn denk ik . zijn spierwit en komen helemaal vanuit de pot eruit. heb 1 ventilatortje er boven hangen op laagste stand .... Ec terug gedrongen naar 1.2 . ik werk met Mapito en heb dit nog nooit eerder meegemaakt . alleen me luchtvochtigheid krijg ik niet hoger als 30%Comment





Comment