puntjes van de bladeren hangen opeens naar beneden.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Amnes1a
    Plantje
    Nieuw Lid
    • May 2013
    • 12

    #1

    puntjes van de bladeren hangen opeens naar beneden.

    Korting op 420shop
    Beste Forum Members,

    Dit is het 3e jaar dat ik 4 plantjes heb staan . Dit jaar heb ik ze alleen in een kas staan.

    Vorige week kreeg ik 4 plantjes van iemand in grote potten. Heb ze overgepot naar wat kleinere potjes omdat die andere echt veel te groot waren voor z'n klein plantje. ( Mijn idee)
    Ze staan nu 5 dagen, en tot mijn verbazing zag ik vanochtend dat de puntjes van de bladeren naar benede staan/ krullen. Heb meteen heel google afgezocht alleen ben er nog niet uit
    wat het nou precies moet zijn.

    De plantjes staan in potgrond en ik gebruik niets anders dan water doe het voor de fun zonder hulpmiddelen.
    Heb hier een aantal fotos misschien dat iemand mij zou kunnen/willen helpen.

    Alvast bedankt

    1460200213533.jpg1460200184580.jpg20160409_165459.jpg
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: puntjes van de bladeren hangen opeens naar beneden.

    Staan ze niet wat nat?
    Op de foto's lijkt het toch zo.

    Volgens mij zijn het nog stekjes. Hebben ze mooi wortels? Anders zorg je best voor een wat hoger lv.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • Amnes1a
      Plantje
      Nieuw Lid
      • May 2013
      • 12

      #3
      Re: puntjes van de bladeren hangen opeens naar beneden.

      Dat idee had ik ook. Heb ze vandaag geen water gegeven alleen het lijkt alleen maar erger te worden =[. zijn inderdaad stekjes. maar ze hebben al best wortelpakket eronder

      Zal eens kijken of ik de LV wat hoger kan krijgen in die kas

      Thx voor de snelle reactie
      Last edited by Amnes1a; 9 April 2016, 21:30.

      Comment

      • belladonna
        Guru of all Growers
        Lucky Member
        • Aug 2008
        • 10674

        #4
        Re: puntjes van de bladeren hangen opeens naar beneden.

        Je had ze in die grote pot moeten laten staan .
        Deze potten gaan ze snel weer uit moeten je heb de wortel van de plant beschadig dat kost tijd om te herstellen
        God was never on your side..

        Comment

        • Old Dagga
          Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2016
          • 670

          #5
          Re: puntjes van de bladeren hangen opeens naar beneden.

          Inderdaad, een pot is niet gauw te groot, wel te klein en je hebt ruimte
          genoeg zo te zien!
          Twee maal verpotten is tweemaal stress en tweemaal tijdverlies!

          Comment

          • Amnes1a
            Plantje
            Nieuw Lid
            • May 2013
            • 12

            #6
            Re: puntjes van de bladeren hangen opeens naar beneden.

            Had waarschijnlijk wel beter geweest. Maar had gelezen dat je beter kleine pot kon beginnen en dan steeds wat groter. Heb het gelukkig heel voorzichtig gedaan. Heb nu ook een schaal water in de kas. Hopelijk komen ze er snel bovenop

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Hoi peter. Daar heb je gelijk in. Ik laat ze ff tot rust komen in deze potjes. Zodra ik merk dat ze te groot worden voor de pot zet ik ze over in grote potten. Heb gister en vandaag even iets minder water gegeven omdat ze waarschijnlijk iets te nat stonden. Kwam net nog 3 flessen biobizz tegen. Zal vandaag even wat voeding toevoegen

            Comment

            Bezig...