Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladeren worden lightgroen op willekeurige plaatse

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Komt dik in orde dus
    Weg met dat virus ^_^

    Comment


      #17
      welnee op 9 dagen in een verse grond hebben ze dat nog niet nodig,ik heb em gewoon een poedertje meegegeven.

      Comment


        #18
        Okee , weer wat geleerd

        Grtz.

        Comment


          #19
          ja iedereen bedankt voor de reply's en alien voor de goede raad!
          hier mag een slot op

          mvg

          Comment


            #20
            Nee dat mag pas als het werkt

            Grtz.

            Comment


              #21
              Ik ben ook benieuwd, en ik ben ook benieuwd naar dat poedertje.

              Heb zelf zaadplanten staan, maar 1 heeft duidelijke mozaiek kenmerken, enkele hebben gele vlekjes met bruine plekken waar later gaatjes in zijn gevallen. Tevens heb ik last van omgekrulde randjes en 1 vingerige bladeren.

              Was zo stom om te roken in dezelfde ruimte waar mijn hok staat, dat heb ik nu dus wel afgeleerd ! Ook werk ik nu met handschoenen aan.

              Heb in ieder geval magnesium gehaald om mee te wateren, en ben er zelfs aan het denken om de aangetaste stekken weg te gooien.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #22
                Hoe wordt dan dat virus overgedragen? Dat snap ik maar niet? Zit dan dat virus op alle tabak misschien? Is me toch maar een raar geval. Ook het feit dat het er na verloop van tijd uitgroeit en dat het eigenlijk afgeschreven werd als 'onoplosbaar' op een thread hier ergens op het forum ivm tmv...
                Lesson to learn: NEVER GIVE UP BEFORE EVEN TRYING...

                Greetzzz

                Jona

                Comment


                  #23
                  Er wordt gesproken dat 90 % van de tabak dit virus bevat. Het wordt overgebracht door beestjes, met name luizen. Ook kun je het aan je vingers hebben als je net tabak gerolt hebt.

                  Een stukje (in het engels) van WIkipedia :

                  Infection

                  When TMV infects a tobacco plant, the virus enters mechanically (For example through a ruptured plant cell wall) and replicates. After its multiplication, it enters the neighboring cells through plasmodesmata. For its smooth entry, TMV produces a 30,000 dalton protein called P30 which tends to enlarge the plasmodesmata. TMV most likely moves from cell-to-cell as a complex of the RNA, P30, and replicase proteins. The first symptom of this virus disease is a light green coloration between the veins of young leavesTransference to Humans

                  Consumption of tobacco products infected with the Tobacco Mosaic Virus has been found to have no effect on humans. Although you can find on a smoker's hand or mouth the MTV.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #24

                    Comment


                      #25
                      Euhm? niet roken in de ruimte waar de tent staat :O WAT!!!

                      Ik heb niet de luxe om een andere kamer te kiezen en was eigenlijk niet van plan op het balkon te gaan staan voor ieder shaggie of jointje dat ik aan wil steken... Is dit iets om als constante roker rekening mee te houden? Ik rook eigenlijk altijd shag en gebruik sigaretten voor in de jointjes
                      sigpic
                      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                      Comment


                        #26
                        vandaag de plantjes besproeid met het poedertje
                        ben benieuwd en hou jullie op de hoogte

                        mvg

                        Comment


                          #27
                          voor zover ik weet komt het tmv virus door overstekken van een moederplant...

                          zaailingen kunnen dit ook hebben maar die kans is nihil,dit komt alleen maar voor wanneer de moederplant nadien gebruikt is om af te bloeien voor een zaadkweek!

                          van het virus dat op tabak zit kan ik niets over zeggen want daar weet ik niets over...

                          ik wens je veel succes en hopelijk is het dan toch iets anders dan tmv maar ik heb mijn twijfels erover!

                          grtzzz

                          Comment


                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
                            voor zover ik weet komt het tmv virus door overstekken van een moederplant...

                            zaailingen kunnen dit ook hebben maar die kans is nihil,dit komt alleen maar voor wanneer de moederplant nadien gebruikt is om af te bloeien voor een zaadkweek!

                            van het virus dat op tabak zit kan ik niets over zeggen want daar weet ik niets over...

                            ik wens je veel succes en hopelijk is het dan toch iets anders dan tmv maar ik heb mijn twijfels erover!

                            grtzzz
                            Ik heb ook wat gaan lezen en het zou overgebracht kunnen worden door dat virus dat in tabak zit indeed. Het zou er volgens Bobo en Alien ook perfect kunnen uitgroeien als je de temperatuur wat hoger zet en van dat poeder op doet. Dus er is toch nog hoop als ze er mee zitten

                            Greetzzz

                            Comment


                              #29
                              Re: bladeren worden lightgroen op willekeurige pla

                              Update fotos van bladeren met mozaiek virus

                              tot nu toe hadik nog maar 1 foto gevonden van het virus in actie op de
                              bladeren ,maar nu ik het dus zelf heb op mijn planten post ik er een paar
                              zodat het makkelijker is voor mensen die dit krijgen een diagnose vast te stellen
                              Enjoy !
                              Attached Files

                              Comment


                                #30
                                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                                Comment

                                Bezig...
                                X