Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Help!! Bruine plekjes op blad.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Help!! Bruine plekjes op blad.

    Korting op 420shop
    Hoi kwekers.

    Sinds 2 maanden 5 auto flowers buiten staan in grond van de growshop. Geef ze om de dag water niet te veel en voeg daar ook wat groei voeding aan toe (3ml per liter) ook gebruik ik om de 5 dagen bladvoeding. Ik gebruik de hoeveelheid voeding wat op de gebruik aanwijzing staat.
    De plantjes zien er gezond uit en ruiken al goed. Alleen zag ik vanmiddag op de onderste bladeren bruine vlekjes zitten. Zou iemand mij kunnen vertellen wat hier de oorzaak van kan zijn.
    hier wat fotos hoop dat ze in een keer uploaden. image.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpgimage.jpg

    Alvast brdankt!

    #2
    Re: Help!! Bruine plekjes op blad.

    Kalk gebrek / blokkade.

    Comment


      #3
      Re: Help!! Bruine plekjes op blad.

      Wat kan ik hier aan doen?

      Comment


        #4
        Re: Help!! Bruine plekjes op blad.

        Beetje te snel gevoed, je hebt nog helemaal geen bloei.
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: Help!! Bruine plekjes op blad.

          Allereerst er achter komen of het een blokade of een gebrek is. Bij zoon jonge planten denk ik eerder aan een blokkade. Meet je de PH van het gietwater?

          Comment


            #6
            Re: Help!! Bruine plekjes op blad.

            Wat houd dat in een blokkade? Ik meet de ph waarde van me water niet (water uit de kraan). Wil wel een regenton aan gaan schaffen kan regenwater de oplossing zijn?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Bloei begint al een klein beetje te komen, het is ook groeivoeding wat ik geef.image.jpg

            Comment


              #7
              Re: Help!! Bruine plekjes op blad.

              een blokade betekend dat de plant het element niet kan opnemen terwijl het element wel in de bodem aanwezig is. Een gebrek of tekort betekend dat de plant het wel kan opnemen maar dat het element gewoonweg te weinig of niet in de grond aanwezig is.

              Als je dus een kalkblokkade hebt kan je wel kalk gaan bijgeven maar dat lost dan dus niks op. De plant kan het immers niet opnemen.

              Bij een lage PH wordt Ca slecht opneembaar vandaar mijn vraag. Verder zijn er legio van oorzaken voor een Ca blokade maar een te zuur milieux is de meest voorhandliggende. Ca kan de plant niet actief vervoeren door de plant heen maar is voor het vervoer van de Ca afhankelijk van de mate van verdamping via het blad en daarmee de grote van de vloeistofflow door de plant heen. Een klimaat waarbij je plant slecht verdamp kan dus ook een oorzaak zijn. Ze kan echter ook slecht verdampen doordat er iets aan de water opname scheelt. Wortelschade, te nat staan, kwaadaardige schimmels bij de wortel enz.

              Verder concureren Mg en Ca en K kwa opname met elkaar. Geef je te veel van het ene blokeer je de opname van het andere.
              Ik kan nog wel even verder gaan met mogelijke oorzaken van een kalkblokkade.

              Met de huidige info die je geeft blijft het voor mij ook koffiedik kijken.

              De PH van kraanwater ligt doorgaans rond de 8. De PH van regenwater licht doorgaans tussen de 5 en 6. Meng je 50% regen met 50% kraanwater zit je heel aardig. Let wel de meeste voeding verlaagt de PH dus als je gaat voeden dan enkel kraanwater. Kraanwater + voeding geeft doorgaans al een PH van 6,5 en das prima.

              Comment


                #8
                Re: Help!! Bruine plekjes op blad.

                Thanks voor de info, wat wil je nog meer weten voor verdere instructies mischien?

                Comment

                Bezig...
                X