Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken op blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken op blad

    Korting op 420shop
    Sinds enige tijd gaan m'n bladeren aan de onderkant in rap tempo achteruit. Het begint met kleine bruine stipjes op de bladeren waarna dit ontwikkelt tot grote bruine vlekken en afstervend blad.

    Planten krijgen canna terra vega 30ml/10l mee. Tevens heb ik er wat los calcium/stikstof/fosfor bijgedaan. Planten zijn nu in week 8/9 van de groei. PH zit denk ik wel goed.

    Is dit een geval van fosfortekort?

    Bedankt!


    IMG_7563.PNGIMG_7556.JPGIMG_7557.JPGIMG_7558.JPGIMG_7559.JPGIMG_7562.JPG

    #2
    Re: Bruine vlekken op blad

    http://www.growweedeasy.com/calcium-deficiency-cannabis
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Bruine vlekken op blad

      Je plant laat idd een kalkprobleem zien. Je schrijft "Tevens heb ik er wat los calcium/stikstof/fosfor bijgedaan." ik denk dat je calcium verward met Kalium.

      Comment


        #4
        Re: Bruine vlekken op blad

        Bedankt voor de reacties. Nee ik heb er losse a-z kalk bij gedaan ook. Misschien te weinig, ik zal meer toevoegen om te kijken wat het gaat doen! Hoeveel gram zal je in een pot van 60 liter moeten doen?

        nogmaals bedankt!

        Comment


          #5
          Re: Bruine vlekken op blad

          Hmm die kalk is niet echt snel beschikbaar voor de plant. Nogmaals kalk toevoegen zou ik erg voorzichtig mee zijn daar Ca concureerd met Mg en K kwa opname. Bij een teveel van het een blokkeer je het ander.

          Kalk kan de plant niet actief opnemen via de wortel. De kalk moet meekomen via het water wat de wortel opneemt en dat is weer afhankelijk van de hoeveelheid water die de plant verdampt om te koelen.
          De plant kan dus ook een kalkgebrek oplopen doordat ze erg weinig verdampt of door een probleem met de wortel. Ik vermoed eens dit laatste. Te natte wortel functioneert gewoonweg niet goed en sterft af.

          Comment


            #6
            Re: Bruine vlekken op blad

            Wat adviseer je dan? Minder water geven waardoor grond iets droger is?

            Comment


              #7
              Re: Bruine vlekken op blad

              De ac kalk is langzaam vrijkomend en dus niet meteen opneembaar voor de plant. Nogmaals kalken zou ik dus zeker niet gaan doen. Ik zou ze idd wat droger laten komen nu en eens aankijken of de kalkschade stagneert of uitbreid. De bruine plekken zullen niet herstellen die cellen zijn dood maar als de wortel weer beter zijn werk kan doen zal de plant ook weer wat meer kalk binnen krijgen en zou het in elk geval dan niet schrikbarend verder moeten uitbreiden.

              Ik dnk dat er eigenlijk voldoende kalk in je medium zit maar dat de plant gewoonweg niet genoeg kan opnemen door weinig verdampen en slecht kunnen drinken.

              Comment


                #8
                Re: Bruine vlekken op blad

                Hallo .
                ik heb precies hetzelfde probleem volgens mij of nouja groot blad word geel en klein blad in de topjes verbrand iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? ik heb ruimte groei en bloei voeding van canna en gewoon aangegeven hoeveelheid?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                IMG-20160610-WA0013.jpg

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                20160618_212550.jpg

                Comment


                  #9
                  Re: Bruine vlekken op blad

                  Nee, je hebt niet hetzelfde probleem.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Bruine vlekken op blad

                    Oke het meeste blad is er al af gevallen hoor het zag er wel precies hetzelfde uit?

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Misschien enig idee wat het kan zijn?? Staad onder 660 watt hps zo'n 60 cm van de lamp

                    Comment


                      #11
                      Re: Bruine vlekken op blad

                      Als je denk het zelfde probleem te hebben dan heb je toch al antwoord.

                      Comment

                      Bezig...
                      X