Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

9 dagen oud plantje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    9 dagen oud plantje

    Korting op 420shop
    Hey iedereen, sinds men vragen over de mogelijke setup ben ik dan eindelijk begonnen met kweken!

    Set up: 60x60x140 mammoth lite
    300wat led blok
    Tt100 fan

    Grond :, universele potgrond van Aveve
    Strain : Durban poison

    Nu heb ik de voorbije dagen 24u licht gegeven
    (Ga van af week 2 naar 20/4)

    Vandaag ff zonder led naar m'n plantje gekeken en hij ziet er een beetje "gek" uit..
    Iemand een idee of alles goed is met dit zaailing?

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    Ziet er niemand wat er mis is/ oorzaak zou kunnen zijn?
    Attached Files
    A few blunts a day, keeps the depression away

    #2
    Re: 9 dagen oud plantje

    Zie weinig vreemds, beetje klein misschien, kan komen door
    van alles en nog wat!
    En de pot is maar gedeeltelijk gevuld!
    Hoe ver hangt je lamp?
    Wat is de temperatuur en waarom 24 uur licht
    en later naar 20 uur?

    Succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: 9 dagen oud plantje

      Ziet er wel wat groen uit.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Voor de rest veel zuigzes gewenst.
      Handen in de lucht en groeten aan je tante...

      Comment


        #4
        Re: 9 dagen oud plantje

        Temp is 25 a 26 graden en lv 50 a 55..
        De eerste weken 24u licht is goed, had ik via via gehoord .. daarna de planten een paar uurtjes donker geven, vandaar dus later 20u.
        De pot was idd maar gedeeltelijk gevuld, maar dat is voor moest de plant strekken of zo,( zit momenteel ook maar 1,5 CM van de rand) dan kan ik bij vullen ipv overpotten^^ de lamp (300w LED) hangt op 5 a 6 CM boven de zaailingen.
        A few blunts a day, keeps the depression away

        Comment


          #5
          Re: 9 dagen oud plantje

          5a6 cm boven de zaaling? 24/7 WOW dat jij geen albino wiet hebt gekregen? Als je een LED lamp te dicht hangt, krijg je light bleaching.
          albino-weed-5.jpg

          Met welk LED licht werk je? (Merk & model)

          Verder ziet deze er goed uit hoor. Wat klein maar dat komt door 24 uur licht Daarvoor doe je het (kortere vertakkingen). & misschien iets teveel voeding & te hard samengeperste grond. Eerste weken zeker geen voeding geven want die universele potgrond is al goed bemest.



          Greetz

          Comment


            #6
            Re: 9 dagen oud plantje

            Ja, 5-6cm lijkt me erg krap.
            Of heb je er een groeistand op zitten van 60W ofzo, want het is een beetje raden wat je hebt.
            Ik zie niet zoveel op de foto, misschien dat de bladranden wat licht zijn ?
            Dat zal door de led komen die er te dicht op staat, denk ik.
            Misschien met wat extra foto's of iets meer close-up was zoiets beter te zien.

            Ohja, en je hebt nog geen voeding gegeven, toch ?

            Voila, ik denk lampje wat omhoog, op 20/4 zetten en nog een weekje water geven.
            Niet te nat, maar ook niet te droog, net er tussenin
            Succes.

            In plaats van anticiperen op de mogelijkheid dat ze gaan strekken, kun je beter voorkomen dat ze strekken.
            Aanvullen met aarde kan wel, alleen in die bovenste laag komen nooit zoveel wortels meer als je de aarde niet afdekt.
            Als een pot meteen tot de rand gevuld is zit de plant "hoger in de pot".
            Het wortelstelsel begint veel hoger in de pot dus is er meer ruimte naar beneden zeg maar, de kant waar wortels het eerst naar toe gaan.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              A few blunts a day, keeps the depression away

              Comment


                #8
                Re: 9 dagen oud plantje

                Het heeft wel iets inderdaad, maar dat iets is geen thc.
                Albinotoppen bevatten nauwelijks-tot-geen psycho-actieve stoffen.

                Ik zie wel wat goeie reviews van die Viparspectra, en dan ga je voor de V300 of meteen voor de PAR450 dimmable ?
                Een andere met veel goeie reviews is de Hanspanel.
                En de rest wat hier op JD regelmatig voorbij komt in diverse topics, bijv todogrowled.
                Tja, en zelfbouw kan natuurlijk ook, da's leuk om te doen, en je maakt gewoon precies wat je wil.
                Veel interessante topics op JD: <link>

                Iets om misschien mee te nemen in je keuze zijn de soms onduidelijke omschrijvingen van de golflengte van de leds.
                Er zijn ook panelen met UV leds bijvoorbeeld waar geen getallen bij staan verder.
                Als je die hebt, is het wellicht beter om niet met blote armen de tent in te gaan, en een zonnebril op ter bescherming van je ogen.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 9 dagen oud plantje

                  Zou voor de v300 gaan, dat of die hydromars 96x5 .. die leek me ook deftig ! Zelfbouw is helemaal niet voor me weggelegd komt ook duurder uit , dan de 2 kanshebbers die ik nu bekijk!
                  Wel al heel erg bedankt voor de info en tips!

                  Edit: net de 300w van viparspectra besteld, ze zijn momenteel niet zo heel duur (lees goedkoop!) Na men kweek met huidige led, start ik een kweekverslag op met deze lamp!
                  Last edited by Mapa; 20 December 2016, 13:34.
                  A few blunts a day, keeps the depression away

                  Comment


                    #10
                    Re: 9 dagen oud plantje

                    Nice Mapa! Ik ben benieuwd! Ik heb met de marshydro, nog geen kweek afgerond dus kan er nog niets over zeggen. Maar voor een lamp van 150eu ben ik heel tevreden tot dusver. Kwalitatief gebouwd en goede service van het bedrijf uit. Greeetz

                    Comment


                      #11
                      Re: 9 dagen oud plantje

                      Oorspronkelijk geplaatst door EXTRAVAGANJA View Post
                      Nice Mapa! Ik ben benieuwd! Ik heb met de marshydro, nog geen kweek afgerond dus kan er nog niets over zeggen. Maar voor een lamp van 150eu ben ik heel tevreden tot dusver. Kwalitatief gebouwd en goede service van het bedrijf uit. Greeetz
                      Dat mag ook wel eens gezegd worden inderdaad. Lees zoveel negatieve reacties hier en elders, dat al die "Chinese" discolampen niet goed werken en dat het kwalitatief niet goed is.. Nou, vind de Mars Hydro zeer zeker geen slecht product voor de prijs range en doet wat het moet doen als je het gaat doen

                      Ben benieuwd naar je verslag met de viparspectra Mapa.
                      Ad usum proprium!

                      Comment


                        #12
                        Re: 9 dagen oud plantje

                        Oorspronkelijk geplaatst door ganjagast View Post
                        Dat mag ook wel eens gezegd worden inderdaad. Lees zoveel negatieve reacties hier en elders, dat al die "Chinese" discolampen niet goed werken en dat het kwalitatief niet goed is.. Nou, vind de Mars Hydro zeer zeker geen slecht product voor de prijs range en doet wat het moet doen als je het gaat doen

                        Ben benieuwd naar je verslag met de viparspectra Mapa.
                        Dit zal nog eventjes wachten worden! Momenteel nog bezig met een andere led kweek (merk en type onbekend)
                        Plantjes zouden ergens in februari oogst klaar zijn, direct daarop start ik met een scrog led met de viparspectra! Ik hou jullie zeker op de hoogte, en nog eens bedankt allemaal voor de reacties
                        A few blunts a day, keeps the depression away

                        Comment


                          #13
                          Re: 9 dagen oud plantje

                          Ondertussen is het plantje al wat ouder, maar sommige blaadjes blijven er gek uit zien, de witte "aanslag" is door het bevochtigen met de verstuiver.. maar wat kan hier het probleem zijn, was voor ik voedde, voor en na het bewateren.. ze blijft er ongelukkig uit zienIMG_20161222_044543.jpgIMG_20161222_044549.jpgIMG_20161222_044607.jpg
                          A few blunts a day, keeps the depression away

                          Comment

                          Bezig...
                          X