Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help roestbruin kleur onder de crop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help roestbruin kleur onder de crop

    Korting op 420shop
    wie kan er mij helpen met men plantje zen gezondheid hij sta nu 3weken bijna in bloei 1e week in bloei terra vega doorgegeven 2week bloei terraflores met accelerator boost aan deze zal het niet liggen voedingsvat of water altijd rond de 5.8ong. ec 1.9 a 2.0 pot van 24l op aarde heb een staal genomen van men aarde en hij staat op 6.8 ph wat raar is want heef hem altijd 5.8 nu begint bovenaan de nieuwere bladeren een roestbruin kleur te verschijnen en het begint van buiten de nerf naar binnen wie kan er mij helpen want heb dat nu al paar x meegemaakt fotos ga ik proberen bij te voegen vdb

    #2
    Re: help roestbruin kleur onder de crop

    5.8 is te laag op aarde.
    Door het vele gebruik van zuur is waarschijnlijk je kalkbuffer foetsie, alhoewel een calciumprobleem zich meestal niet als eerste bovenin de plant manifesteert.
    Hopelijk krijg je er een paar goeie foto's op, dat maakt het een stuk duidelijker.

    * Een EC van rond de 2 vind ik trouwens ook vrij hoog
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: help roestbruin kleur onder de crop

      Mijn ec zit rond de 1.2 / 1.5 in die periode

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: help roestbruin kleur onder de crop

        IMG_20161221_182851.jpgIMG_20161221_182851.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        IMG_20161221_182716.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        IMG_20161221_182518.jpg

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Srry voor de onduidelijke fotos hopelijk zijn jullie er iets mee

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Mrgn staan er zeker duidelijke foto

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        op hoeveel zou jij dan je ph doen op aarde 6.2

        Comment


          #5
          Re: help roestbruin kleur onder de crop

          Yep, 6 tot 6.2 op aarde.

          Oei, da's lastig te zien met HPS licht erbij.
          Een paar opties: problemen met fosfor, boron of calcium, of pH fluctuatie.
          Deze hebben allemaal ongeveer dezelfde symptomen, alleen de oorzaak is anders. (daarom vragen we altijd zoveel mogelijk info)

          Als ik alleen naar de foto's kijk neig ik naar teveel pH fluctuatie.
          Je pH meter klopt wel, en je geeft altijd dezelfde pH ?
          Als je puur kraanwater meet, geeft je meter dezelfde waarde als je waterbedrijf zegt (op hun site) dat ze leveren ?

          Op die eerste foto zie ik ook dat dat blad nogal wat kartels mist, da's een teken van lichtstress. (onregelmatige lichtperiode)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: help roestbruin kleur onder de crop

            bedank voor je reactie maar zou de oorzaak kunnen liggen aan die 5.7 ph en ec 1.9 dat ik 3 tal weken geleden gegeven heb heb dan terug een ph en ec aangeschaft en nooit afgezuurd voordien zonder problemen tot een 3 tal weken denk dat ik hier een fout ben begaan. mijn kraanwater heeft hier 7.8 en ec 0.8 zal hem een week gewwon water geven zonder ph- en kijken dat het niet veranderd geef hem om de 2 a3 dagen water maar wel tot 10l water van voeding zit er dan 50ml vega of flores wat teveel aangeeft op het merk canna

            Comment

            Bezig...
            X