Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren en verbrande bladpunten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren en verbrande bladpunten

    Korting op 420shop
    Ben nieuw op forum so pls don't shoot me for mistakes [emoji6]

    Ben een tijdje geleden aan een eerste binnen kweekje begonnen. Alles was goed gestart tot ik de plant in bloei zette.
    Een paar van de onderste blaadjes begonnen lichtgroen/ geel te worden. Van buiten naar binnen en enkel de oudere bladeren.
    Dus ik dacht stikstof tekort.
    Ben dan voeding gaan halen, biobizz bloom,grow en topmax.
    Na het geven van de voeding ( in week 2 bloei) begon ik verbrande bladpunten te zien, dus overvoeding dacht ik. Dan maar gestopt met voeding.
    Zit nu in week 4 van de bloei net voor week 5.
    2 dagen geleden heb ik besloten de grond eens te spoelen. Aangezien er nog steeds overvoedings verschijnselen waren.( zie nog geen verschil)
    De plant doet het volgens mij nog redelijk goed buiten de onderste gele bladeren.

    Nu zal ik even de gegevens van de kweek opsommen.

    Het gaat om een gezaaide plant soort super lemon haze.
    Hij staat in gewone potgrond gemengd met zaai en stekgrond en mestkorrels voor groenten. (achteraf gezien geen goed idee)
    Ze is nog nooit verpot. Ph grond is 7 ( is te hoog)

    Verlichting bestaat uit 10 spaarlampen 23W ww licht. ( lijkt goed te werken)

    De kast heeft een afzuiging ( geen specificaties maar lijkt voldoende)

    De temperatuur is tussen de 20 s'nachts en 28 overdag.
    Heb ook bodemverwarming waardoor de grond een 20 graden blijft.

    De luchtvochtigheid is een beetje een probleem, rond de 25%, aangezien ik geen luchtbevochtiger heb, misschien voor de volgende kweek.


    Heb de grond al zuurder proberen te maken met afgezuurd water ph5,5 maar de grond blijft ph 7.
    Heb de grond ook al afgedekt zodat het water niet te snel verdampt omdat deze te snel uitdroogde.
    Heb ergens gelezen dat als het water te snel verdampt je plant geen tijd krijgt om de voedingsstoffen op te nemen.

    Ondertussen worden de onderste blaadjes steeds geler. Bovenaan ziet ze er nog redelijk goed uit. Buiten een paar verbrande bladpunten.

    Hieronder de foto's



    Hebben jullie misschien nog suggesties voor dit bladprobleem?
    Of maak ik mij teveel zorgen?

    Ga volgende kweek andere grond gebruiken en waarschijnlijk ook een luchtbevochtiger. Dat lost volgens mij al veel op.


    Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk
    Attached Files

    #2
    Re: Gele bladeren en verbrande bladpunten

    Als ik jou was veranderde ik ff je naam, is nie zo handig


    Greetzzz

    Comment


      #3
      Re: Gele bladeren en verbrande bladpunten

      Hoe komt het dat je grond bovenop zo wit kijkt,
      is dat van de droogte of iets anders?

      Lijkt ook raar dat je met afgezuurd water je ph niet omlaag krijgt!

      Heb je geen geurprobleem, omdat ik niets lees van een filter?

      Je geeft niet snel te weinig water, maar iedere dag je pot
      even optillen geeft je een goede indicatie wanneer je weer
      eens een flinke plons kunt/moet geven!

      succes O.D.

      Comment


        #4
        Re: Gele bladeren en verbrande bladpunten

        Oorspronkelijk geplaatst door Old Dagga View Post
        Hoe komt het dat je grond bovenop zo wit kijkt,
        is dat van de droogte of iets anders?

        Lijkt ook raar dat je met afgezuurd water je ph niet omlaag krijgt!

        Heb je geen geurprobleem, omdat ik niets lees van een filter?

        Je geeft niet snel te weinig water, maar iedere dag je pot
        even optillen geeft je een goede indicatie wanneer je weer
        eens een flinke plons kunt/moet geven!

        succes O.D.
        Das een folie die erover ligt.

        Misschien doe ik het afzuren niet goed of is de grond gewoon van slechte kwaliteit.

        Geurhinder is geen probleem. (voorlopig) Aangezien de kweekruimte redelijk afgelegen is geplaatst en er ook een filter op de afzuiging zit. Het kot is ook niet echt luchtdicht maar zoals gezegd heb nog geen geurhinder

        Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Gele bladeren en verbrande bladpunten

          Bij gebruik van de biobizz lijn is afzuren niet nodig.
          Vergeling van oud blad onderaan de plant is volgens mij wel normaal tijdens de bloei. In welke bloeiweek zit je nu?
          Gewoon lekker door gaan, geen meters gebruiken en niet overvoeden.


          I like it!!!
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

          Comment


            #6
            Re: Gele bladeren en verbrande bladpunten

            Oorspronkelijk geplaatst door Hoeloes View Post
            Bij gebruik van de biobizz lijn is afzuren niet nodig.
            Vergeling van oud blad onderaan de plant is volgens mij wel normaal tijdens de bloei. In welke bloeiweek zit je nu?
            Gewoon lekker door gaan, geen meters gebruiken en niet overvoeden.


            I like it!!!
            Zit net op het einde van week 4.




            Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Gele bladeren en verbrande bladpunten

              Week vier 12/12 bedoel je denk ik of staan er echt al 4 weken pruikjes op ?
              Meestal begin je de bloei te tellen als er ook echt bloei op de plant te zien is.
              Da's meestal als de lampen al zo'n 2 weken op 12/12 staan.

              Die spaarlampjes geven licht to maximaal 10cm er vanaf.
              Alles wat verder af zit krijg niet genoeg licht, dat kan een reden zijn dat blad onderop geel wordt.

              Bijna alle gelebladproblemen zijn door teveel of te weinig water.
              Als je dat onder controle hebt, en regelmatig water geeft is dat niet het probleem.

              Als je zover bent gekomen zonder voeding te geven kan dat ook de oorzaak zijn, dan heeft ze gewoon honger.
              Rustig doorgaan met voeding, hoeveel heb je gegeven dan, heb je ze meteen een overdosis geven, omdat die bladpuntjes meteen reageren ?

              Je zou in deze fase om de dag ongeveer 1-2ml biogrow, 1-2ml biobloom en 1ml topmax per liter water moeten doen. (die 2 is maximaal)
              Als de bladeren bovenin wat groener worden kun je een dagje voeding overslaan.
              Blad onderop wordt niet meer groen, die laat je zitten tot ze eraf vallen en dan haal je ze weg.

              Biobizz is duur zat, en elke dag voeding is niet nodig, het maximale schema is vaak ook niet zo'n strak plan.

              Het water+voeding kun je niet langer dan 24u bewaren, dus niet teveel tegelijk maken.
              Als het goed is zie je over een weekje resultaat, vooral bovenin en halverwege de plant.
              Niet met de pH van de grond rommelen. Als je geen digitale hele dure meter hebt, dan kun je dat niet goed meten, en beter niks aan doen.
              Afdekken van de grond is prima, maar niet luchtdicht eh...ze hebben ook lucht nodig bij de voetjes.

              Geld voor een luchtbevochtiger hou je beter in je zak, die dingen zijn overbodig.
              Beter koop je er dan een flesje Bioheaven bij voor die centen, dat zou nog wel wat uitmaken voor volgende keer.

              Hopelijk ben je een beetje op weg met alle reacties zo.
              Benieuwd hoe het verder verloopt.
              Succes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Gele bladeren en verbrande bladpunten

                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Week vier 12/12 bedoel je denk ik of staan er echt al 4 weken pruikjes op ?
                Meestal begin je de bloei te tellen als er ook echt bloei op de plant te zien is.
                Da's meestal als de lampen al zo'n 2 weken op 12/12 staan.

                Die spaarlampjes geven licht to maximaal 10cm er vanaf.
                Alles wat verder af zit krijg niet genoeg licht, dat kan een reden zijn dat blad onderop geel wordt.

                Bijna alle gelebladproblemen zijn door teveel of te weinig water.
                Als je dat onder controle hebt, en regelmatig water geeft is dat niet het probleem.

                Als je zover bent gekomen zonder voeding te geven kan dat ook de oorzaak zijn, dan heeft ze gewoon honger.
                Rustig doorgaan met voeding, hoeveel heb je gegeven dan, heb je ze meteen een overdosis geven, omdat die bladpuntjes meteen reageren ?

                Je zou in deze fase om de dag ongeveer 1-2ml biogrow, 1-2ml biobloom en 1ml topmax per liter water moeten doen. (die 2 is maximaal)
                Als de bladeren bovenin wat groener worden kun je een dagje voeding overslaan.
                Blad onderop wordt niet meer groen, die laat je zitten tot ze eraf vallen en dan haal je ze weg.

                Biobizz is duur zat, en elke dag voeding is niet nodig, het maximale schema is vaak ook niet zo'n strak plan.

                Het water+voeding kun je niet langer dan 24u bewaren, dus niet teveel tegelijk maken.
                Als het goed is zie je over een weekje resultaat, vooral bovenin en halverwege de plant.
                Niet met de pH van de grond rommelen. Als je geen digitale hele dure meter hebt, dan kun je dat niet goed meten, en beter niks aan doen.
                Afdekken van de grond is prima, maar niet luchtdicht eh...ze hebben ook lucht nodig bij de voetjes.

                Geld voor een luchtbevochtiger hou je beter in je zak, die dingen zijn overbodig.
                Beter koop je er dan een flesje Bioheaven bij voor die centen, dat zou nog wel wat uitmaken voor volgende keer.

                Hopelijk ben je een beetje op weg met alle reacties zo.
                Benieuwd hoe het verder verloopt.
                Succes.
                OK wist ik dus niet, lamp staat inderdaad al 4 weken op 12/12 dus 2 weken bloei.

                Bedankt voor de tips. Zal er zeker rekening mee houden.

                Gebruikte de biobizz 1 keer per week gemengd met 1 liter water dat ik over 2 dagen aan de plant gaf.

                Dit leek mij al veel maar de grond voelde telkens vrij droog aan.

                Comment


                  #9
                  onthoud wel dat de gele puntjes niet meer te fixen zijn, zorg gewoon dat het niet meer erger word.

                  Comment

                  Bezig...
                  X