Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

opkrullend bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    opkrullend bladeren

    Korting op 420shop
    Dag vrienden

    Ik heb een vraag en ik hoop hier een beetje hulp te vinden want ik weet geen raad.
    Ik ben momenteel in de vierde week bloei en ik groei 3 herijuana en 1 KO kush. Het medium is ECO all mix en ik denk dat daar het probleem ligt. Ik heb net de PH van het medium gemeten en de uitkomst is 7,10 dus te hoog. Volgens BAC kan er dan een tekort optreden van fosfaat, ijzer, mangaan, borium en koper.
    Het is begonnen in de eerste week van de bloeiperiode toen stilaan de bladeren van de planten lichtgroen en zelfs geel werden. Tot op dat punt heb ik geen voeding toegediend en dacht ik dat het een voedingstekort was. Op het forum kon ik terugvinden dat het geel worden van de bladeren een voedingstekort dus ben ik beginnen met voeding toe te dienen, een vierde van de voorgeschreven hoeveelheid op de fles. Ik had eerst de indruk dat de onderste bladeren terug groen werden dus ben ik voeding blijven geven. Maar nu worden de bladeren donker en krullen de uiteinden naar boven. ( teveel voeding?)
    Dus sluit ik enkele foto's bij en ik hoop dat iemand het probleem kan vinden zodat de oogst nog kan afgewerkt worden.

    Bedankt in elk geval en tot gauw

    Wannes
    Attached Files

    #2
    Re: opkrullend bladeren

    Als de ph van je water niet verlaagd word zal die van je aarde ook niet omlaag gaan en de plant geen voedingsstoffen kunnen opnemen waardoor die dus verkleurt.

    Comment


      #3
      Re: opkrullend bladeren

      Dag iedereen

      Bedankt om te reageren, als ik het goed begrijp dien ik de PH van mijn water te verlagen naar...? Aangezien ik een PH van 7.10 zal ik dan mijn water moeten afzuren naar 5.0?
      Ik dacht dat het toedienen van biologische voeding zoals BAC aan het medium de PH op peil houdt maar blijkbaar zit ik er zwaar naast want de planten ogen niet zo mooi meer dus stop ik met voeding te geven en mijn water af te zuren tot ik een goede waarde verkrijg.

      Bedankt in elk geval en ik hou je op de hoogte.

      Wannes

      Comment


        #4
        Re: opkrullend bladeren

        Maak een grote hoeveelheid voeding water aan op de juiste ph waarde, geef je planten water tot het onderaan je potten er uit zeikt en meet na een paar keer spoelen je afval water, herhaal dit tot je de goede ph in je afval water hebt en je zit weer op schema.

        Ik veronderstel dat je ph meter hebt ?

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: opkrullend bladeren

          He Bobo

          Bedankt om te reageren, het probleem volgens mij is dat ik groei in 11- liter potten en te laat voeding ben beginnen toedienen. ik werk met een all mix medium en het is moeilijk om te bepaken wanneer met de voeding t en dat ik daarna langzaam kon beginnen bijvoeden. Een ander probleem was dat ik in de ghrow shop een kweekschema van BAC heb ontvangen waar de hoeveelheden die gegeven moeten worden verkeerd vermeld stonden, me sprak van 1 ml op 10 liter water terwijl het 10 ml op 10 liter moest zijn met het resultaat dat ik al een hele tijd met druppels werkte en de planten op deze maniet te weinig voeding toegediend werden.
          Nu moet ik de schuld niet volledig op het kweekschema gooien want op de fles staat het vermeld hoe men toediend en hoeveel. Ik heb inderdaad een grond PH- meter dus kan ik regelmatig kijken of de PH waarde al gedaald is.
          Ik ben wel van plan om de volgende ronde potten van 43 liter te gebruiken om deze problemen alvast uit de weg te gaan!!!

          Nogmaals bedankt om te reageren en alle raadgevingen zijn welkom.

          Tot gauw

          Wannes

          Comment


            #6
            Re: opkrullend bladeren

            hallo

            ik heb een probleem met mijn plantjes ze zijn te klein en de bladeren zien er verbrand uit zie foto
            Attached Files
            Last edited by SGHWRT23; 19 September 2009, 02:48.

            Comment


              #7
              Re: opkrullend bladeren

              te veel water ?

              Comment

              Bezig...
              X