ondervoeding of overvoeding ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Cookiemonster
    Retired
    • Jan 2008
    • 258

    #1

    ondervoeding of overvoeding ?

    Korting op 420shop
    Hey , een week geleden had ik m'n plantje overgepot naar een 5liter pot en kreeg deze al een beetje bladproblemen , nu een paar dagen geleden lag de plant met pot en al op de grond .

    Volges mij heeft m'n buurman dit gedaan want dit kan niet veroorzaakt zijn door een kat of de wind ... en ik weet dat die kerel een paljas is .

    anyway er waren nog wat wortels over dus ik heb het plantje in en 1L pot gezet met wat potgrond van DCM dat ik nog had staan en het leeft nog .

    het enigste probleem is het bladproblem .

    Is dit overvoeding of ondervoeding volgens jullie ?

    ik geef deze op het moment alleen kraantjeswater omdat de wortels nog niet echt voeding afkunnen .

    greetz
    Attached Files
  • weedeveryday
    Retired
    • Feb 2009
    • 458

    #2
    Re: ondervoeding of overvoeding ?

    dat is volgens mij door hetgeen dat ze heeft meegemaakt. stres de wortels waren meschien een beetje beschadigd.
    grtz een wietroker is geen onruststoker

    Comment

    • SirSmokeAllot
      Super Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2008
      • 1968

      #3
      Re: ondervoeding of overvoeding ?

      hm, strange
      Net of ze aan de linkerkant verbrand zijn door tegen een lamp te zitten. Misschien omdat ze op donkere vloer heeft gelegen in zon? Nieuwe bladeren zien er alleszinds goed uit, hopelijk dat weed gelijk heeft...
      Grtz $iR
      Last edited by SirSmokeAllot; 9 June 2009, 13:39.
      sigpic

      Comment

      • organic
        Psychonaut
        • May 2009
        • 739

        #4
        Re: ondervoeding of overvoeding ?

        uw bladranden zijn verbrand bij die beschadigde bladeren.
        Hebben ze tegen de lamp ofzo gezeten?

        Tga er wel uitgroeien hoor, kzou het afwachten.

        Maar tlijkt mebeetje op overvoeding.
        De bladpuntjes krijgen daar dan meestal eerst de kloppen van, omdat het transport van voeding daar stopt.
        Ze transporteren voeding tot waar ze kunnen, en waar ze kunnen transporteren zullen ze niet snel iet tonen.. maar waar het stopt met transporteren, daar loopt het op met "brandschade" als gevolg.

        Comment

        • Cookiemonster
          Retired
          • Jan 2008
          • 258

          #5
          Re: ondervoeding of overvoeding ?

          de plant hebben buiten gestaan dusja er is geen lamp tegen gezeten .

          ik heb deze plant ook direct op 12/12 gezet vanaf het ontkiemen en deze is nu juist aan het bloeien , maar ik heb deze al terug een week gewoon buiten gezet dus deze zal ook wel weer in de groei schieten .

          verder zijn de nieuwe scheuten van de plant nog mooi groen en hoop ik dat deze snel beginnen te groeien .

          greetz

          Comment

          • SirSmokeAllot
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Sep 2008
            • 1968

            #6
            Re: ondervoeding of overvoeding ?

            verbranding zou misschien kunnen komen omdat ze omver is gesmeten (bewust?). Donkere vloer of natuurtegels enzo kunnen zeer vlug warm worden door enkele sprietjes zon? enfin ja, denk dat da wel goed komt hoor.
            O ja, is die al getopt? Als je zeker bent dat hij aanslaat, zeker doen!
            Last edited by SirSmokeAllot; 9 June 2009, 13:52.
            sigpic

            Comment

            • Cookiemonster
              Retired
              • Jan 2008
              • 258

              #7
              Re: ondervoeding of overvoeding ?

              nee de plant is nog niet getopt , waar de nieuwe internode komt zijn al een paar witte haren dus ik ga eerst zien of die echt in de groei schiet en dan misschien toppen .

              Comment

              • Urban
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jan 2008
                • 4104

                #8
                Re: ondervoeding of overvoeding ?

                inderdaad gewoon beschadigt door het vallen.

                Comment

                • Cookiemonster
                  Retired
                  • Jan 2008
                  • 258

                  #9
                  Re: ondervoeding of overvoeding ?

                  volges mij kunnen de bladeren ook verbrand zijn doordat er potgrond over het plantje en de bladeren lag , toch wel enkele uren .

                  achja ik zal wel zien, eerst zorgen dat de wortels terug hersteld zijn .

                  Comment

                  Bezig...