Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Lichtgroene vlekjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lichtgroene vlekjes

    Korting op 420shop
    Tot mijn grote schrik zie ik bij mijn mooiste plantje een bladprobleem. Dit is een Great White Shark en heb er nog eentje die het ook een beetje heeft. Ook zijn nieuwe blaadjes erg lichtgroen en dan vooral in de topjes zelf. Kan dit komen door overbewatering? Hoop dat iemand een idee heeft

    Greetzz
    Attached Files

    #2
    Re: Lichtgroene vlekjes

    Hoi

    Misschien over potten en zie ook dat je aarde flink droog is water?
    je zou is foto kunne plaatsen van heel je plant kunnen we het beter zien
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Lichtgroene vlekjes

      Bedankt voor je reactie Belladonna. Ik heb ze vorige week verpot naar deze potten, met aarde die ik anders ook altijd gebruik en heb dit niet eerder gehad. Te weinig water ook niet, heb alles gecontrolleerd en dat check ik elke dag weer. Dan zouden ze eerder teveel hebben gehad. Twee plantjes hebben dit probleem en drie niet.

      Hieronder zie je de hele plant, het zit op twee grotere bladeren, op een paar willekeurige kleineren en in de top. Echt duidelijk zie je het zo niet echt.

      Foto 1 is de hele plant, je ziet rechtsonder ook van die vlekjes op de kleinere blaadjes.
      Foto 2 zijtakje andere Shark, je ziet hoe licht dat van kleur is en dat klopt volgens mij niet.
      Foto 3 ook dezelfde lichtgroene kleur in de top, deze heeft wat droge bladrandjes maar dat heeft er niets mee te maken want die andere heeft dat niet.
      Foto 4 vreemd, dacht zelf aan ijzertekort maar waarom?

      Greetzz
      Attached Files

      Comment


        #4
        Re: Lichtgroene vlekjes

        volgens mij is het ook een tekort , (misschien iets meer voeding geven) , maar je temperatuur is ook iets te hoog denk ik want je hebt opgekruld blad.

        Comment


          #5
          Re: Lichtgroene vlekjes

          Aangezien ze nog niet zo lang geleden verpot zijn lijkt mij een voedingstekort toch niet zo snel al mogelijk maar de planten zien er nu alweer veel beter uit. Nieuw blad heeft de vlekjes niet meer en de andere bladeren zijn iets hersteld. Ook zijn de topjes weer van kleur zoals ze horen te zijn. Ik hoop dat het zo blijft

          Die droge blaadjes bij die eerste plant had ik het idee dat die zijn ontstaan na het overpotten en heb denk ik de aarde niet goed genoeg bewaterd waardoor die vocht uit de plant trok. Ook dit is weer opgelost en nieuwe bladeren hebben geen droge randjes meer. Temp is trouwens 26,3/ 27,1 met lamp aan.

          Foto 1 is White Shark 1 die een paar droge bladranden had, nieuw blad is weer oke en andere iets hersteld.
          Foto 2 is White Shark 2 met de meeste vlekjes maar ze worden wat minder en ook nieuw blad is hier goed bijgetrokken in de top.

          Greetzz
          Attached Files

          Comment


            #6
            Re: Lichtgroene vlekjes

            Foto bladproblemen whiteshark 004 is een borium tekort, maar neigt gelijk mee naar kali tekort.
            Staan ze op 12/12?

            Comment


              #7
              Re: Lichtgroene vlekjes

              Bedankt Organic, ze gaan dit weekend op 12/12. Het bladprobleem heeft zichzelf opgelost vreemd genoeg, het meeste is weer weg en nieuw blad heeft het al niet meer. Toch bedankt

              Greetzz

              Comment


                #8
                Re: Lichtgroene vlekjes

                Die vergeling he, dat ik zei op foto 004... ik had dat vorig jaar bij mijn lowrdyers.
                En nu dit jaar zag ik het terug tevoorschijnen bij een andere autoflower... Ik heb dadelijk organische kali korrels opgelost in water en direct via de wortel meegegeven.
                Toen was het ook opgelost.

                Maar borium gebreken is denk ik omdat ze da aan de vorige generatie ietske rijkelijker meegeven om topzaad te verkrijgen, allez goed kwalitatief zaad.
                En dan is het wel eens best mogelijk dat die nakomelingen zeggen: hey en onze borium?
                Normaal gezien zit borium standaard in meeste vloeibare voeding als sporenelement.

                Comment


                  #9
                  Re: Lichtgroene vlekjes

                  Thanks Organic voor de informatie, mocht het toch weer terug komen weet ik in ieder geval waar ik het zoeken moet.

                  Greetzz

                  Comment

                  Bezig...
                  X