Dringend hulp gezocht, vreemd blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • tomnoe97
    Retired
    • Jun 2009
    • 9

    #1

    Dringend hulp gezocht, vreemd blad

    Korting op 420shop
    Ik heb mijn plantje nu een maand en een week, alles groeide perfect tot afgelopen week, week en half. In het begin kwamen er bruine plekken op de onderste bladeren, nu de laatste 3 dagen komen er zwarte op :s. Alsjeblief zeg iemand wat dit is want dit is echt niet tof, ik zou graag in oktober mijn eigen oogst kunnen roken.

    Grts

    Foto's van plant:
    http://picasaweb.google.be/tomnoe979...ICgssnR57HU5wE#
  • weedeveryday
    Retired
    • Feb 2009
    • 458

    #2
    Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

    en dat ga je kunnen ook hier meschien een intersante link.

    grtz een wietroker is geen onruststoker

    Comment

    • belladonna
      Guru of all Growers
      Lucky Member
      • Aug 2008
      • 10674

      #3
      Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

      Ehm je zou hem is kunne overpotten
      God was never on your side..

      Comment

      • haze'o'lator
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Nov 2008
        • 1273

        #4
        Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

        idd overpotten naar een voorbevoede grond...

        bv. batmix of all-mix!

        grtzz

        Comment

        • CelisMan
          Junior Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2008
          • 561

          #5
          Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

          ziet er idd uit als en magnesiumtekort als ik me ni vergis (maar dat zou wel eens kunnen)
          grow da weed, smoke it's buds

          Comment

          • tomnoe97
            Retired
            • Jun 2009
            • 9

            #6
            Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

            Oorspronkelijk geplaatst door CelisMan
            ziet er idd uit als en magnesiumtekort als ik me ni vergis (maar dat zou wel eens kunnen)
            Maar als ik die nu verpot in volle grond, dan blijven die 'rotte' plekken in mijn plant toch behouden? Ik ga hem vanavond in volle grond steken, zal het beste zijn!


            Grts

            Comment

            • tomnoe97
              Retired
              • Jun 2009
              • 9

              #7
              Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

              Ik heb de plant verpot, maar ik lees hier op het forum daarjuist dat bij een fosfortekort je blad stekezwart wordt:
              http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tos-t3257.html
              Lijdt mijn plant er ook aan?

              Tom

              Comment

              • tomnoe97
                Retired
                • Jun 2009
                • 9

                #8
                Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                Weet niemand raad?

                Comment

                • organic
                  Psychonaut
                  • May 2009
                  • 739

                  #9
                  Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                  Ja zwarte verkleruingen kunnen te wijten zijn aan fosfortekort.
                  Ik weet niet hoe uw grond pH is, maar ik heb er onlangs het één en het ander over mogen leren..

                  En fosfor kan moeilijk opgenomen worden in gronden met een lage pH.
                  Eigenlijk veelal voeding. Al is die grond 5.5 pH dat is net iets te laag om fosfor op te pakken.

                  Fosfor is heel belangrijk voor de energrietransport en wortels.

                  Het is goed mogelijk dat de bladeren niet meer gaan genezen nu, maar de nieuwe zullen er uiteraard wel beter uitkomen.

                  Er zijn veel meststoffen dat de pH omlaag duwen hoor, dus je moet echt gaan spaarzaam omgaan met sommige vaste organische stoffen.

                  Comment

                  • Smoking Fifi
                    Expert Grower
                    MemberLucky Member
                    • Jan 2009
                    • 1362

                    #10
                    Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                    Als je die nu overgepot hebt naar volle grond zal het probleem zichzelf wel oplossen. De beschadigde blaadjes zullen wel zo blijven en afsterven na even maar het nieuwe blad zal dit niet meer hebben..
                    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                    A. The cop!

                    Comment

                    • tomnoe97
                      Retired
                      • Jun 2009
                      • 9

                      #11
                      Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi
                      Als je die nu overgepot hebt naar volle grond zal het probleem zichzelf wel oplossen. De beschadigde blaadjes zullen wel zo blijven en afsterven na even maar het nieuwe blad zal dit niet meer hebben..
                      Ja dat is nu ook het geval bij mij, in de oksels komen er nieuwe blaadjes uit en die zijn perfect, dus alles cva.
                      Alleen wel rottig van die verdorde oude bladeren
                      Komt wel goed zeker?

                      Comment

                      • organic
                        Psychonaut
                        • May 2009
                        • 739

                        #12
                        Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                        Oorspronkelijk geplaatst door organic
                        Ja zwarte verkleruingen kunnen te wijten zijn aan fosfortekort.
                        Ik weet niet hoe uw grond pH is, maar ik heb er onlangs het één en het ander over mogen leren..

                        En fosfor kan moeilijk opgenomen worden in gronden met een lage pH.
                        Eigenlijk veelal voeding. Al is die grond 5.5 pH dat is net iets te laag om fosfor op te pakken.

                        Fosfor is heel belangrijk voor de energrietransport en wortels.

                        Het is goed mogelijk dat de bladeren niet meer gaan genezen nu, maar de nieuwe zullen er uiteraard wel beter uitkomen.

                        Er zijn veel meststoffen dat de pH omlaag duwen hoor, dus je moet echt gaan spaarzaam omgaan met sommige vaste organische stoffen.
                        Ik bedoelde omhoog duwen dus

                        Comment

                        • Smoking Fifi
                          Expert Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2009
                          • 1362

                          #13
                          Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                          Ja komt zeker goed vanaf je genoeg nieuw blad hebt zou ik de slechte verwijderen zodat ze daar geen energie meer aan verspelen..
                          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                          A. The cop!

                          Comment

                          • tomnoe97
                            Retired
                            • Jun 2009
                            • 9

                            #14
                            Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                            Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi
                            Ja komt zeker goed vanaf je genoeg nieuw blad hebt zou ik de slechte verwijderen zodat ze daar geen energie meer aan verspelen..
                            Heb ik 2 dagen geleden gedaan, plant ziet er al stukken beter uit! thx dude, hieronder volgende de nieuwe foto'kes
                            Ik vermoed dat ik een sativa heb, juist?

                            grt

                            Comment

                            • tomnoe97
                              Retired
                              • Jun 2009
                              • 9

                              #15
                              Re: Dringend hulp gezocht, vreemd blad

                              De laatste 3 foto's zijn van vandaag getrokken, ik denk dat het al veel beter is nu. Maar nu ik mijn slechte bladeren heb weggedaan lijkt mijn plant zo dutsachtig, niet?
                              Kan het door de zon en te weinig water zijn dat mijn bladeren op sommige plaatsen geel uitslaan of is dit weeral door te weinig voeding?

                              Gtrs

                              Comment

                              Bezig...