Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

terkort of teveel?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    terkort of teveel?

    Korting op 420shop
    geachte wietliefhebbers!

    sinds kort begint mijn plant precies verschijnselen van een tekort/ veel te vertonen! Ongeveer halverwegen in de plant beginnen de tipjes meer oudere bladen geel te worden en af te hangen. Nu beginnen deze bladeren meer gelig te worden tussen de nerven (meer langs de kant van de tip) ook beginnen ze plekjes van necrose zich te ontwikkelen in deze gele plekken.

    Enig idee wat er scheelt met mijn plant?

    Een 2tal weken ben ik beginnen mest geven, een zeer lichte van het merk substral (NPK 4-5-6) met een paar sporeelementen! Maar eerst dacht ik dat dit verschijnselen waren van overbemesting en heb ik mijn substraat goed gespoeld! Maar ben niet zeker van mijn handeling

    Zoals je ook kunt zien zijn het enkel de bladeren half weg die de zwaartse symptomen vertonen! aan de toppen is weinig te zien

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

    Mvg

    Jelle



    #2
    Re: terkort of teveel?

    Is er niemand die mij iets meer info kan verschaffen?

    Comment


      #3
      Re: terkort of teveel?

      Die laatste foto ziet er kern gezond uit! Ik zou het nog effe aankijken geen voeding meer geven en het nieuw blad nauwlettend in het oog houden. Verbleekt het nieuw blad of vertoond het ook verkleuringen dan geleidelijk aan een beetje voeding geven en het liefst een goeie groei- of bloeivoeding van uit de gs
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: terkort of teveel?

        Het lijkt een tekort van het een of het ander, mogelijk dat je hier een antwoord gaat vinden:

        http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...rten-t167.html
        sigpic
        Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

        Comment


          #5
          Re: terkort of teveel?

          Ik heb samen met een vriend een liter visemulsie besteld! Al die coole biologische meststoffen vind je niet in belgie.

          toch bedankt voor de interesse!

          Comment


            #6
            Re: terkort of teveel?

            wel opletten voor overbemestingen g je houden aan de verhoudingen die eropstaan want overbemesting gebeurd rap zenne.
            grtz een wietroker is geen onruststoker

            Comment


              #7
              Re: terkort of teveel?

              Ik lees net dat ge substral geeft
              Investeer nu nog beetje in aangewezen voeding, en je gaat goeie wiet oogsten

              Comment


                #8
                Re: terkort of teveel?

                Ik was nog eens aant het rond surfen (terwijl ik eigenlijk zou moeten blokken) Maar ik vond deze link!

                http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tos-t3254.html

                De symptomen dat daar beschreven worden komen vrij goed overeen met die van mij? Niet?

                Dus ik dacht jona zijn raad op te volgen en in de apotheker is te horen achter magnesiumsulfaat

                Comment


                  #9
                  Re: terkort of teveel?

                  Voor de mensen up to date te houden! Zoals ik al poste dacht ik aan magnesium deficiency...

                  Ik heb mijn plant met milde magnesiumsulfaat concentratie curatief bespoten en 1 koffielepel MgSO4 in het gietwater gedaan en blijkbaar na 1 nacht merk ik al wat verbetering!

                  Ik hoop nu dat alle problemen van de baan zijn

                  Comment


                    #10
                    Re: terkort of teveel?

                    Nu bijna een jaar later weet ik wat het probleem was, mijn plant was root-bound zoals ze zeggen. Te kleine pot te groot wortelstelsel.

                    Ik heb begin augustus de plant in vollegrond gezet en alle problemen waren van de baan!

                    Comment


                      #11
                      Re: terkort of teveel?

                      Nou dan weet je hoe je het dit jaar moet aanpakken .


                      Greetzz GG

                      Comment


                        #12
                        Re: terkort of teveel?

                        hallo mijn bladeren worden geel en krullen op iemand enige idee ze zitten nu 8 dagen in de blooi

                        Comment

                        Bezig...
                        X