Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladproblemen super skunk

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladproblemen super skunk

    Korting op 420shop
    Yoo, mede forumgangers.

    Ik heb sinds 6 weken 3 super skunk plantjes staan.
    Dit is mijn eerste kweek en alles ging goed tot vandaag.
    Ik kwam thuis na 4 dagen weggeweest te zijn en mijn plantjes zien er echt niet goed uit.
    De onderste blaadjes op alle planten zijn geelachtig/lichtbruin geworden, krullen op en sommige kleine zijn al doodgegaan. Nu weet ik niet zeker wat het probleem is.

    Mijn planten staan nu in zwarte 2 literpotten op mijn vensterbank achter het raam.
    Misschien zijn mijn potten te klein geworden, of misschien komt het doordat ze al enkele weken achter het raam in de felle zon staan. Ofwel heb ik geen goede grond gebruikt. Ik gaf ze de eerste week wel te veel water waardoor mijn blaadjes ook wat gee/bruinachtig werden, maar nu krijgen ze maar om de 3 dagen water.

    Ik ben in ieder geval van plan ze te verpotten een dezer dagen naar 10/20 liter potten zodat de wortels meer ruimte krijgen. Ook ga ik groeivoeding kopen en eventueel nog iets als jullie mij iets kunnen aanraden.

    Hier zijn alvast enkele pics van mij plantjes.

    http://img150.imageshack.us/gal.php?g=dsc02737c.jpg


    Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden!

    Mvg,
    Lawrence

    #2
    Re: bladproblemen super skunk

    De stammetjes van je planten zijn nog niet zo dik. ik zou ze (als het kan) buiten uit de wind neerzetten in de zon als het kan.. Als je de planten overpot is het de moeie waard om bij en growshop een zak grond te halen (met perliet) Als je meteen vraagt naar groeivoeding dan denk ik dat je planten er over een weekje of 2 stukken beter uit zullen zien.

    Succes

    Smoke it!

    Comment


      #3
      Re: bladproblemen super skunk

      Heb je echt nog niet door dat die planten buiten willen staan en niet echter de raam naar de zon willen kijken.
      80% van het zonlicht kan niet bij de planten komen door het raam.
      Natuurlijk zijn de potten te klein zie je dat echt zelf niet
      Hier op het forum zie je zo veel plaatjes van planten van andere mensen


      Verpotten
      Buiten zetten
      2 Tips en antwoord op je vraag
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: bladproblemen super skunk

        Zo snel mogelijk overpotten in een veel rijkere grond. Je planten zijn ondervoed en hebben te weinig licht..
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

        A. The cop!

        Comment


          #5
          Re: bladproblemen super skunk

          Ok bedankt voor de reacties.
          Ik zal kijken of ik ze morgen al kan verpotten.

          Comment


            #6
            Re: bladproblemen super skunk

            Vandaag ben ik dus naar de growshop geweest net over de grens.
            Nu had ik de pech dat ze hun sluitingsdag hebben veranderd naar dinsdag.
            Ik kan ten vroegste pas dit weekend terug naar die growshop dus ik moet een andere oplossing vinden voor mijn plantjes doodgaan. Ik heb wel al grotere potten (12 liter emmers) en ga morgen kijken bij de aveve (tuinzaak). Kan ik daar ook goede grond vinden met perliet? Eventueel grond die bedoeld is voor andere planten maar emt dezelfde eigenschappen?
            De groeivoeding haal ik dit weekend wel. Is dit het best voeding die je mengt met het water dat je geeft aan de planten, of voeding die je moet mengen met de grond voor het verpotten?

            Bedankt voor de reacties alvast.

            Mvg

            edit: Ik lees net dat je bij de Hubo (doehetzelfzaak) ook potgrond kan kopen met perliet in verwerkt.
            Zou dit goed genoeg zijn?
            Last edited by Krul; 23 June 2009, 18:23.

            Comment


              #7
              Re: bladproblemen super skunk

              Voila, mijn plantjes zijn verpot.
              Ik heb gewone universele potgrond gekocht en gemengd met een klein beetje compost van op de composthoop bij ons thuis. (uiteraard uit het verteerde deel onderaan de hoop, waar veel wormen enzo zitten)
              Ze staan nu in 12 liter potten, dus hebben ze wel ruimte genoeg voorlopig om lekker te groeien.
              Ik heb ze ook buiten gezet, op een plaats waar ze alle uren zon van de dag krijgen en uit de wind.

              Hopelijk zien ze er binnen enkele weken wat beter uit.

              Comment


                #8
                Re: bladproblemen super skunk

                Goed zo krul

                Die compost zal ze wel goed doen in de groeifase. Als je uiteraard niet teveel hebt gebruikt.
                Hou wel met een stilstand rekening. Ze gaat nu even energie in de wortels steken, nu ze plaats voelt.

                In de wind mag hoor Beetje windkracht kan zeker gene kwaad... worden ze sterk van.

                En het zonneke erop zal ook wel voor de nodige vitaminen zorgen.

                Blast off

                Extra tip via edit: om de compost te testen ... zaai daar eens cresson op ... als dat niet uitkomt hebt ge goeie compost...
                Op compost mag een zaadje van cresson niet kiemen. Door de hoge voedingswaarde zou het stande pede verbranden.
                Last edited by organic; 24 June 2009, 15:08.

                Comment


                  #9
                  Re: bladproblemen super skunk

                  Ok bedankt voor de tip.

                  Ik heb zeker niet te veel compost gebruikt, ongeveer 15-20% van de mengeling is compost.

                  Ik hoop dat men plantjes mooi mogen groeien komende weken.

                  Comment

                  Bezig...
                  X