Gele vlekjes en rimpels

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Asta
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2009
    • 193

    #1

    Gele vlekjes en rimpels

    Korting op 420shop
    Ik heb al even door de problemen heen gelezen maar gezien ik er vrij snel bij ben kan ik niet bepalen waar ik hiermee te maken heb.
    Plantjes zijn ruim 3 weken oud en staan dag en nacht buiten.
    Krijgen 2 keer per dag water maar vanwege twijfel vandaag iets extra gegeven. (pot is aan onderkant open doormiddel van diverse gaten en na het water geven druppelt er hier en daar wat water uit).
    Ik heb voor de zekerheid Canna Terra Vega in een 10 liter gieter gedaan met 50ml voeding.
    Hierna de 3 plantjes even lekker water gegeven.

    Mijn vermoeden is dat ik met een tekort zit, maar wat?
    Uit voorzorg heb ik dus de Canna voeding gegeven, hopende dat het niet verergerd en wellicht dat ik morgen kan kijken voor een oplossend middel.
    Attached Files
  • organic
    Psychonaut
    • May 2009
    • 739

    #2
    Re: Gele vlekjes en rimpels

    Dat is spint?
    Wacht op second oppinion he....

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: Gele vlekjes en rimpels

      Ben niet zoon bladspecialist maar die puntjes zijn meestal een gevolg van insecten bij tekorten zie je dat de plant het tekort uit de onderste bladeren gaat halen en zijn het meestal de puntjes en het blad tussen de nerven wat geel kleurt, die kleine gele puntjes kunnen duiden op bladluis od een ander ongedierte wat je blad aantast, kijk eens naukeurig aan de onderkant van je blad. Kunnen ook verbrandingplekken zijn, niet in de zon sproeien! maar zoals gezecht ben er ook maar een leek in in dah hele tekorten verhaal.

      houd ons op de hoogte

      grtz

      Comment

      • Asta
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • May 2009
        • 193

        #4
        Re: Gele vlekjes en rimpels

        Vreemde is dat er aan de onderkant niets te zien is.

        Daarnaast is op de foto een blad te zien welke verschrompelt, dit is niet iets wat door verbranding komt.
        Ik sproei trouwens geen water op de dag, alleen in de avond krijgen ze water dan is de zonkracht ook een stuk minder.
        Ik zal vanmiddag even kijken of het erger geworden is.
        Last edited by Asta; 26 June 2009, 07:03.

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: Gele vlekjes en rimpels

          Zo klein plantje hoeft nog geen voeding stop daar even mee en geef hem gewoon 1 keer per dag water het plantje is nog niet zo groot en hij mag niet tenat staan daar houden cannabis plantjes niet van
          Suc6
          God was never on your side..

          Comment

          • Asta
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2009
            • 193

            #6
            Re: Gele vlekjes en rimpels

            Oorspronkelijk geplaatst door belladonna
            Zo klein plantje hoeft nog geen voeding stop daar even mee en geef hem gewoon 1 keer per dag water het plantje is nog niet zo groot en hij mag niet tenat staan daar houden cannabis plantjes niet van
            Suc6
            Voeding was puur om een eventueel tekort aan te vullen, tenslotte is voorkomen van erger beter dan genezen.
            Het lijkt er niet op dat het erger geworden is vandaag, ik houd het even een paar dagen in de gaten.

            Comment

            • sheif
              Retired
              • May 2009
              • 26

              #7
              Re: Gele vlekjes en rimpels

              krom verschrompeltbald kan genetisch zijn of beetje teveel voeding dat je blad wat verbrandt es dat kan ook natuurlijk ? gele vlekjes kan iets teveel fosfor zijn als het goed meen !!! maar ben nie zeker !! dacht dat ik dat hier ergens gelezen had al !! maar als ik foto zie denk ik echt dat het teveel fosfor zal zijn,het zijn nog jonge planten hebbe eigenlijk nog geen voeding nodig zoals bella hierboven vermeldt !! grtz sheif

              Comment

              • Asta
                Chronic Stoner
                MemberLucky Member
                • May 2009
                • 193

                #8
                Re: Gele vlekjes en rimpels

                Ik heb hiervoor geen voeding toegevoegd dus dat zou dus al in de aarde aanwezig geweest moeten zijn.
                Ik laat weer snel van me horen.(in ieder geval een geruststelling)

                Comment

                • Asta
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • May 2009
                  • 193

                  #9
                  Re: Gele vlekjes en rimpels

                  Ik heb zojuist even gekeken en het lijkt erop dat het gestopt is en niet erger geworden is.
                  Kennelijk heeft de ene keer voeding of extra water toch effect gehad.

                  Tevens heb ik de plantjes gisteravond maar direct in cement bakken gezet zodat ik ze straks minder hoef te stressen.
                  Ze hebben er niet onder geleden zie ik deze morgen dus dat is een meevaller.

                  Comment

                  • Asta
                    Chronic Stoner
                    MemberLucky Member
                    • May 2009
                    • 193

                    #10
                    Re: Gele vlekjes en rimpels

                    Ik ben er uiteindelijk uit wat die kleine geel witte stipjes zijn.
                    Zoals ik het nu omschreven heb denk ik dat meerdere van jullie weten wat het is: mineervliegjes.
                    Ik heb de bladtongen weggehaald waar de gangetjes in zitten om nieuwe aantastingen te voorkomen.
                    Tis even jammer, maar voorkomen is uiteindelijk beter dan genezen.

                    Comment

                    • Gremman
                      Retired
                      • Jun 2009
                      • 53

                      #11
                      Re: Gele vlekjes en rimpels

                      inderdaad erg vervelend die insecten

                      Comment

                      • Asta
                        Chronic Stoner
                        MemberLucky Member
                        • May 2009
                        • 193

                        #12
                        Re: Gele vlekjes en rimpels

                        Probleem was dus niet alleen Mineerlarven.
                        Ik ben via een ander forum erachter gekomen dat er wellicht Tripsen in het spel zijn.
                        Als je de foto's bekijkt dan zie je allemaal witte stipjes zitten die door tripsen veroorzaakt worden.
                        Dus ook hiervoor heb ik nu gespoten met een middel tegen tripsen.
                        Ik ben even benieuwd of ik ze kwijt ga raken.

                        Comment

                        • Gremman
                          Retired
                          • Jun 2009
                          • 53

                          #13
                          Re: Gele vlekjes en rimpels

                          ik hoop dat je er nu vanaf bent ?

                          Comment

                          • Asta
                            Chronic Stoner
                            MemberLucky Member
                            • May 2009
                            • 193

                            #14
                            Re: Gele vlekjes en rimpels

                            Gelukkig had ik een week ervoor gespoten tegen luizen en had ik dat middel nog liggen.
                            Ik lezen en bleek het dus ook tegen tripsen te werken.
                            Heb de planten flink ingespoten zoals beschreven stond.
                            Zover ik nu kan zien word het niet erger, we wachten weer even af.
                            http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...986/page2.html hier kan je volgen hoe ze er nu bijstaan, foto is gisteren gemaakt.

                            Comment

                            Bezig...