Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Paarse stelen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Paarse stelen

    ja het is egt paars, maar het is een buitenplant, soort is onbekend maar wel een sativa, denk easy sativa ofzo, maar ik had laatst wel wat fotos geupload in vragen buitenkweek, 2 weken geleden fzo.. maar ik kan de temp dus moelijk zo dicht bij elkaar houden en is dit heel erg?

    Comment


      #17
      Re: Paarse stelen

      Buitenwiet went in de loop van het jaar aan de schommelingen en de buiten soorten worden er op geselecteerd dat ze tegen ons klimaat kunnen.

      Aan paarsverkleuring gaat je plant niet dood. Het is echter wel een teken dat ze stress ondervind. Natuurlijk kan je bij een buitenteeld nooit die maximaal 8 graden schommeling behouden. en das ook niet zo erg. de plant staat alleen vaker stil.

      Verder is het zo dat sommige soorten van nature paarse bladere en/of paarse bladstelen en/of paarse stammen hebben. dat zit hem zoals smokingfifi al aanhaalde in de genetica van de plant.

      Dus dont pannic,


      Grtz Monty

      Comment


        #18
        Re: Paarse stelen

        Hey Nairez,
        Hier is het ook zo. Had monty er al van op de hoogte gebracht.
        De topjes zien hier en daar ook paars, en vooral de pistels zijn bij mij heel heel donker, neigt naar zwart. Ik bekijk de overige plantjes dagelijks en constateer dat er niets fout mee is.
        Het is bij mij een test en ik wil de plantjes zo lang mogelijk buiten laten staan.
        Veel suc6 nog!

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #19
          Re: Paarse stelen

          jaa dankjewel! jij ook nog he! en ahja ik had nog wat fotos geupload, maar ze staan in http://jointjedraaien.nl/wietforum/f33/ .. bij mn vorige topic.. gwn een update fzo

          Comment


            #21
            Re: Paarse stelen

            dit ziet eruit alsof het in de genetica zit, want verder is die mooi groen... ik zou me niet al te druk maken denk ik
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

            Comment


              #22
              Re: Paarse stelen

              very Intresting !!

              Mvg Izzz

              Comment


                #23
                Re: Paarse stelen

                Mijn buitenplanten (hollands hope) hebben net dezelfde paarskleuren. Ik laat ze overdag buiten staan zolang het kan (geen drashregen of rond vriestemperatuur), 's nachts haal ik ze sinds vorige week binnen. Dus ze zullen wel last hebben van temperatuursschommelingen, maar ze zien er nog goed uit.

                No worries, kerel. Buitenplanten kunnen wel tegen iets.

                Comment


                  #24
                  Re: Paarse stelen

                  De stelen van mijn (buiten)JB*BK zijn ook zo paars als het maar kan

                  De topjes zijn diep paars en neigen naar zwart. Plant ziet er verder gezond uit. Volgens sommigen is het een blueberry eigenschap, misschien in combinatie met schommelende temperaturen en stress. Hoe dan ook ik laat hem staan want die plant ruikt heerlijk en ziet er ongewoon maar gezond uit.
                  Autoflowers 2016

                  Comment


                    #25
                    Re: Paarse stelen

                    mooie biografie over de paarse steel xd lol good work ^^

                    Comment


                      #26
                      Re: Paarse stelen

                      Whow mooie foto's Nairez, Das ongetwijfeld genetica. mooie plant.

                      @ luhoe, ook dit lijkt me meer genetica dan kou of schommelingen.

                      Heerlijke foto's heren.

                      Grtz

                      Comment


                        #27
                        Re: Paarse stelen

                        Wat een mooie plant! ik ben dol op de paarse soorten, hij ziet er zeker niet ziek uit, ziek paars is echt anders dan gezond paars.
                        Andere planten dan wiet kleuren ook paars bij gebrek of slechte omstandigheden. Ik heb dat in mijn tuin gezien.
                        Als het goed is staat er bij mijn avatar ook een paarse top, die kleurde net andersom, paars van binnen, groen van buiten

                        Comment


                          #28
                          Re: Paarse stelen

                          Yo peeps,
                          Idd mooie pics hier van paarse plantjes. Van Luhoe echter ben ik niet helemaal zeker of het wel de genetica is. NLX hier heeft hetzelfde voor maar de pistels zien nog veel donkerder, tot zwart. Rot zijn ze zeker niet! De plant had hier uiteraard ook wat aanleg tot paarse stammetjes maar ik weit dit toch aan de plotse overschakeling in temperatuur en de sterke noorderwind die nu toch al bijna 2 weken waait.
                          Daarnaast wil ik ook opmerken dat paars/roodverkleuring bij een aquariumplant niet altijd hoeft te wijzen op een gebrek of slechte omstandigheden en meestal te weiten is aan een sterke dosis licht. Hoe meer licht, hoe roder/paarser de plant wordt. Ook op mn vensterbank staat er een kamerplantje die rood kleurt in volle zon (wat ze nodig heeft).

                          Grtz $iR
                          sigpic

                          Comment


                            #29
                            Re: Paarse stelen

                            Hier mijn specialleken







                            Mvg Izzz
                            Attached Files

                            Comment


                              #30
                              Re: Paarse stelen

                              Hi High heads,

                              FF wat plaatjes van genetisch paarse plantjes. (colombiazaad uit wildteeld)

                              Twee van de 4 planten die naast elkaar staan vertonen deze paarsverkleuring. Omstandigheden zijn hetzelfde maar de planten vertonen verschillende groeiwijze en paarsverkleuring. Ik ga er dus vanuit dat het genetisch bepaald is.









                              Grtz Monty

                              Comment

                              Bezig...
                              X