Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladproblemen Crystal

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblemen Crystal

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een aantal zaden ontkiemt en gepot.
    Ik heb de plantjes overdag buiten staan en ze beginnen redelijk te groeien nu.
    Nou zit ik met 2 vragen.

    Dit is voor het eerst dat ik het doe en het blijkt dat het geen gefeminiseerde zaden zijn, kun je aan de plant zien of het een vrouwtje is?

    En ten tweede is er wat met de blaadjes aan de hand?
    Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat het probleem hier van is en wat ik hier tegen moet doen.

    Alvast bedankt
    Attached Files
    Last edited by Jakkus; 6 July 2009, 02:18.

    #2
    Re: Bladproblemen Crystal

    Trips of spint?
    Second opinion iemand?

    Comment


      #3
      Re: Bladproblemen Crystal

      Linkerblad lijkt een beginstadium van meeldouw te vormen voor zover ik het kan zien, trips veroorzaakt zilveren plekjes die ik niet echt duidelijk kan ontdekken.
      Bruine plekjes wellicht door verbranding, water op de plant gezeten in de zon?

      Tweede blad heeft duidelijk visite gehad van een mineervliegje.
      Het tweede blad maar als je goed kijkt zie je dit ook in het midden van het eerste blad dus die dien je liever te verwijderen, plant heeft denk ik gezien de grote van de bladeren wel blad genoeg.
      Last edited by Asta; 6 July 2009, 08:25.

      Comment


        #4
        Re: Bladproblemen Crystal

        Klopt er hebben een keer wat druppeltjes water gelegen op de bladeren toen ze buiten stonden herinner ik me.

        En ik heb 2 x zo'n heel klein groen vliegje moeten verwijderen van me blad.

        Is het echt noodzakelijk om die bladeren te verwijderen? plantjes zijn nog niet echt groot, zitten 6 blaadjes per plant aan, heb ze met hoge resolutie gefotografreerd zodat het goed te zien is.
        Last edited by Jakkus; 6 July 2009, 14:58.

        Comment


          #5
          Re: Bladproblemen Crystal

          Als er weinig blaadjes aan zitten dan kan je de stukjes eruit knippen waar de mineervlieg larven zich door het blad verplaatst hebben.
          Doe dit wel zo snel mogelijk om meerdere aantastingen te voorkomen.
          Je mag rustig een blaadje halveren, de rand zal bruin worden maar het blaadje blijft verder zijn taak voldoen.

          Comment


            #6
            Re: Bladproblemen Crystal

            Ok.

            Is het nog verstandig om de bladeren ergens mee te behandelen?

            Comment


              #7
              Re: Bladproblemen Crystal

              lijkt mij altijd verstandig om beesten te bestrijden, eerst zeker weten wat je hebt en dan kies je het juiste middel, als je het niet zeker weet even onder de microscoop bekijken of mega goed uitvergroten en aan ons laten zien, altijd vervelend dat ongedierte, succes en laat snel iets van je horen, we leven mee ( alleen zijn wij niet vervelend0

              Comment


                #8
                Re: Bladproblemen Crystal

                Hier nog een foto.

                Het begint bij kleine witte spikkeltjes en het eindigt bij grote sporen op het blad

                Het lijkt er op of het blad van binnenuit opgevreten wordt.
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Re: Bladproblemen Crystal

                  das met 99% zekerheid schade van de mineervlieg

                  Comment


                    #10
                    Re: Bladproblemen Crystal

                    En hoe voorkom ik dat ik die vriendelijke vriend niet meer terug zien.

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladproblemen Crystal

                      et voila

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladproblemen Crystal

                        Danke Schon

                        Morgen gelijk ff naar het tuincentrum.

                        Zullen dat geile beestje is omtoveren naar een elimineervlieg.

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladproblemen Crystal

                          Die Mineervlieg legt eitjes op de onderkant van je blad.
                          Als dat larven zijn gaan ze je blad in en "graven" zich daar eetend een weg.
                          Bij kleine plantjes (zoals de jouwe) kan dit best een groot gevaar vormen dus kijk ermee uit.
                          Er zitten heel vaak beestjes op de onder kant van je blad.

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladproblemen Crystal

                            Ja ik heb inderdaad de larvjes gevonden en allemaal verwijderd met een naald.
                            Ik ga de bladeren zowieso behandelen met Bio-Pyretrex.

                            En je ziet precies waar die mineervlieg zijn eitjes heeft gelegd, daar zie je een wit stipje.
                            Ik hou de stipjes ook in de gaten, zodra ik zie dat er een eitje is uitgekomen dan verwijder ik direct de larve met een naald.

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladproblemen Crystal

                              Mooi, succes ermee verder

                              Comment

                              Bezig...
                              X