blaadjes zitten stipjes op

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jemoeder
    Retired
    • Jun 2009
    • 37

    #1

    blaadjes zitten stipjes op

    Korting op 420shop
    Beste kwekers ik zit met een probleem.

    M'n plantjes zitten nu 29 dagen in de kast en sommige planten hebben (gele) punten op de bladeren. (ik heb al onder de bladeren gekeken, hier zaten gelukkig geen beestjes op) Ook heb ik een paar bladeren die er zo uit zien:



    Voor de rest zien de planten er erg gezond uit en zitten er al wat topjes op.



    Kan iemand mij helpen ?
    Last edited by jemoeder; 7 July 2009, 10:24.
  • jemoeder
    Retired
    • Jun 2009
    • 37

    #2
    Re: blaadjes zitten stipjes op

    iemand ???

    Comment

    • markster
      Ultra Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2151

      #3
      Re: blaadjes zitten stipjes op

      zo te zien heb je last van tmv,hier kun je nix meer aan doen.gewoon lekker laten bloeien

      Comment

      • jemoeder
        Retired
        • Jun 2009
        • 37

        #4
        Re: blaadjes zitten stipjes op

        Oorspronkelijk geplaatst door markster
        zo te zien heb je last van tmv,hier kun je nix meer aan doen.gewoon lekker laten bloeien
        tmv ?? dit klinkt ernstig. wat houdt dit in ? en wat zijn de gevolgen hiervan ?

        Comment

        • jemoeder
          Retired
          • Jun 2009
          • 37

          #5
          Re: blaadjes zitten stipjes op

          al gevonden !!

          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...tmv-t3276.html

          das dus mooi klote..... beter een kacheltje snel kopen.

          Comment

          • e$kob@r
            Junior Stoner
            • Feb 2009
            • 19

            #6
            Re: blaadjes zitten stipjes op

            Mozaiek virus, een genetische overdraagbare aandoening waarbij de cellen van een blad zich niet gelijk ontwikkelen, en dan krijg je dit.
            Verhoogde kans op doorgifte virus bij Trips infecties.

            Het kan niet echt veel kwaad voor de opbrengst of kwaliteit straks.
            Vooral eigen aan nlx. Mocht een plantje dit meer als 25% hebben, dan zal de opbrengst ietsje lager liggen aangezien de plant/motor ietwat minder lichtkracht ontvangt.

            groets e$ko,

            Comment

            Bezig...