Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad probleem

    Korting op 420shop
    Hey sinds kort heb ik op 2 van mijn LR een blad probleem
    ikzelf denk aan Kalcuim of magnesuim te kort maar ken nog vrij weinig van die verschillende ziektes ..

    wat denken jullie.

    1ste plantje



    2de plantje

    #2
    Re: Blad probleem

    Lijkt me meer aantasting door de meneervlieg, ziet uit als de schade van de gangetjes die de larven graven maar ben me daar niet zeker van. Als dit daadwerkelijk het gewal is kun je de larven er met een speld uitprikken.

    Comment


      #3
      Re: Blad probleem

      en die meneervlieg zit in het blad zelf ofzo ??
      het ene plantje staat buiten en het ene binnen dus zou er 2zulke vliegen zijn of ze verplaatst zich zo ??

      (ff gegoogeld) de larven(eitjes) van de mineervlieg zouden op die plaats van waar dat blad geel uitslaat zitten en dat moet je uitprikken ?
      Last edited by Exmember3559; 13 July 2009, 16:40.

      Comment


        #4
        Re: Blad probleem

        Mineervliegen zijn kleine vliegjes. De larven van mineervliegen mineren (vormen gangen) in de bladeren van planten. De meeste mineervliegsoorten zijn polyfaag (komen op vele gewassen voor). Mineervliegen veroorzaken directe en indirecte schade. De larven vormen mijnen in de bladeren wat kan leiden tot verdroging en vroegtijdige val van de bladeren en cosmetische schade. Bij verlies van veel blad kan echter ook de opbrengst van de plant verminderen.

        kenmerken
        • Er komen veel mineervliegsoorten voor, maar de soorten die in Nederland de belangrijkste plagen vormen zijn Liriomyza bryoniae, L. Huidobrensis en L. Trifolii. De mineervliegen van deze soorten verpoppen zich in de grond. De chrysantenmineervlieg, Chromatomyia syngenesiae, verpopt in de mijn
        • volwassen mineervliegen zijn geel met zwart gekleurde vliegjes
        • eieren worden in de bovenzijde van het blad gelegd
        • de larve komt uit het ei en vormt een mijn in het blad
        • volwassen mineervliegen zijn vooral in de ochtend actief

        Comment


          #5
          Re: Blad probleem

          ok ,, zal wel hetzelfde helden in Belgie ?

          en hoe bestrijd je ze was moet je uitprikken of zou ik ze moeten kunnen zien op de plant zelf ?

          Comment


            #6
            Re: Blad probleem

            Ja das geld denk ik ook voor belgie,

            Je kunt het aangetaste blad deel eraf knippen om te voorkomen dat de larven zich verder de plant in vreten. bij zoon jonge struik zal dit echter zeker wat groeiachterstand opleveren. Ik heb hier opt forum ook al gelezen dat iemand de larven er met een speld uitpeuterde. Hij melde dat je een klein gaatje ziet waar de mineervlieg zijn eitje heeft afgezet int blad. de larf zal waarschijnlijk te vinden zijn aan het uiteinde van het tunneltje.

            Persoonlijk heb ik nog geen ervaring daarmee. gebruik de zoekfunctie en zoek op mineervlieg er zijn meer mensen hier met dit probleem.

            Grtz
            Last edited by monty; 14 July 2009, 07:20.

            Comment


              #7
              Re: Blad probleem

              Ok bedant Monty.

              Heb al het aangetaste blad weggehaald.
              Zie hoe het verder verloopt..

              Zal nog beetje extra info zoeken op het forum en internet.

              hopelijk blijft het darbij bij dat ene blaadje

              Comment


                #8
                Re: Blad probleem

                http://www.biobest.be/v1/nl/plagen/mineervlieg.htm
                http://www.bayergarden.be/scgardenbl...av=MSIN-5ASD9T
                http://207.5.17.151/biobest/nl/produ...ig/default.htm



                daar staat ook wat meer uitleg+bestrijdingsmiddelen
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #9
                  Re: Blad probleem

                  Thank you

                  Comment

                  Bezig...
                  X