Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met fotos

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met fotos

    Korting op 420shop
    Hey all..

    Heb 2 maanden geleden m'n Nirvana Short Rider zaadjes geplant en het zijn inmiddels al leuke planten geworden.

    De onderste bladeren zijn echter al even bezig geel te worden en rotten zelfs weg Ik dacht eerst dat het slechts om het onderste blad ging, maar het sluipt langzaamerhand naar boven.

    Ik heb op diverse plekken gevonden dat het om stikstoftekort zou gaan. (wellicht is de voeding weggespoeld door de hevige regenval van de afgelopen week). Ik heb dus even stikstofrijke voeding gehaald, namelijk bloedmeel (waarop ook staat: hersteld geelverkleuring als gevolg van stikstof-tekort). Het bloedmeel heb ik direct toegepast, maar of het echt helpt weet ik niet, zou het iets anders zijn of zal het een aantal dagen duren voordat de verkleuring stopt??

    Hier enkele fotos:


    #2
    Re: Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met f

    die hebben idd een voedingstekort. bloedmeel zal eerst omgezet moeten worden door je bodem microorganisme voordat de plant dat kan opnemen dus kan wel ff duren. verdorde blad wat helemaal verschrompeld is eraf halen andere gewoon laten zitten.

    betwijfel of ze nog herstellen maart nieuwe blad zal je dankbaar zijn.

    Grtz

    Comment


      #3
      Re: Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met f

      Bedankt voor je duidelijke en snelle antwoord Monty!

      Comment


        #4
        Re: Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met f

        Je potten zijn veel te klein daarom worden je bladeren geel zie is hoe groot je plant is en hoe klein je pot
        Suc6
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met f

          overpotten in een grotere pot met batmix en je probleem is zo weg!

          de bladeren die geel zien zullen geler blijven worden tot ze uiteindelijk afvallen maar de rest zal mooi groen blijven...

          nadien 4 tot 6 weken alleen maar afgezuurt water geven (ph 6.0 - 6.2)!

          grtzzz

          Comment


            #6
            Re: Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met f

            Dank voor jullie tips.. Ik heb ze overgepot. Batmix kon ik zo 123 niet vinden, dus heb Pokonpotgrond met extra voeding gegeven.. Ecostyle kruidenmeststof met extra beendermeel voor de bloei (die ik al min of meer aan het starten was)..

            Comment


              #7
              Re: Onderste bladeren geel > stikstoftekort? met fotos

              het is al een tijdje terug, maar was dit probleem opgelosst met overpotten?

              Comment

              Bezig...
              X