Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

gele blaadjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele blaadjes

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    Ik heb 4 buitenplanten staan waarvan er 2 planten veel gele bladeren hebben. Veel bladen die eerst geel waren zijn bruin gekleurd en eraf gevallen. De planten staan in 20 liter potten.
    De eerste 5/6 weken heb ik ze geen voeding gegeven doordat ik er vanuit ging dat er nog voldoende voeding in de aarde zat. Vanaf week 6 begon ik met het geven van voeding.
    2x per week geef ik 1 volle dop biobizz gemengd met 1 liter water. Deze verdeel ik vervolgens over de 4 planten. De overige 2 planten hebben maar een paar gele bladeren al beginnen ze er ook steeds meer te krijgen. De eerste gele bladeren begonnen zich onderin de plant te verspreiden maar deze begonnen zich later ook in het midden van de plant te vormen.

    Samenstelling biobizz bio-grow / http://www.biobizz.nl/products.php?nid=190&cat=p

    Stikstof 8%
    -ammonium stikstof (NH4) 4%
    - Nitraat (NO3) 4%
    Fosfor 2%
    Kalium 6%

    Wat betreft het geven van water. Ik geef pas water als de potgrond een beetje droog aanvoelt. Wel vind ik het lastig om de ideale vochtigheid te meten doordat ik mijn vinger niet ver genoeg in de aarde kan steken. Naar mijn weten geef ik niet teveel of te weinig water. Het water wat ik geef haal ik gewoon uit de Amsterdamse kraan.

    Mijn vraag is dus, Hoe kan ik dit herstellen en zorgen dat mn blaadjes weer groen worden of ieder geval dat ik niet meer gele blaadjes krijg.
    Attached Files

    #2
    Re: gele blaadjes

    ik zit met hetzelfde probleem en volgens mij is het ondervoeding!

    ik ben er wel niet zeker van,dus iemand die het weet???

    btw: verplaatst naar bladproblemen...

    grtzzz

    Comment


      #3
      Re: gele blaadjes

      Ik zou de voeding beurt opdrijven naar tweemaal per week. Ze hebben een klein beetje last van onder voeding. Het is ook normaal dat er op dit moment bladeren beginnen te verkleuren en af te vallen.

      Is een normale verschijning in de bloei .

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: gele blaadjes

        nou bobo ik hoop dat je gelijk hebt heb namelijk ook last van geel blad heb ze er weer afgehaald. calcium tekort? de plant is licht groen van kleur.. denk dat het skunk is ...niet getopt.... nu nog een goede na zomer..heb je nog tips voor me .... voeding of bemesting?

        Comment


          #5
          Re: gele blaadjes

          Duidt meestal op stikstof tekort, het geel worden van het blad.

          Grtz

          Comment


            #6
            Re: gele blaadjes

            Yeah I use Bio Bizz products. Grow, bloom and topmax. I've got nice green plants in veg right now.
            Like Stoned Silly said... it lacks calcium and magnesium. Found that out the hard way, quite some deficiencies that is clearly visible on the fan leaves.

            http://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=32230

            If you begin to see magnesium deficiency developing you may begin to use it at 1 tbsp/gal. I dont know what that is in liters
            Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

            A. The cop!

            Comment


              #7
              Re: gele blaadjes

              gewoon voeding geven en pk13/14 om de dag

              Comment

              Bezig...
              X