Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal.
    Ik heb 4 buitenplanten staan waarvan er 2 planten veel gele bladeren hebben. Veel bladen die eerst geel waren zijn bruin gekleurd en eraf gevallen. De planten staan in 20 liter potten.
    De eerste 5/6 weken heb ik ze geen voeding gegeven. Vanaf week 6 begon ik met het geven van voeding.
    2x per week geef ik 1 volle dop biobizz gemengd met 1 liter water. Deze verdeel ik vervolgens over de 4 planten. De overige 2 planten hebben maar een paar gele bladeren al beginnen ze er ook steeds meer te krijgen. De eerste gele bladeren begonnen zich onderin de plant te verspreiden maar deze begonnen zich later ook in het midden van de plant te vormen.

    Samenstelling biobizz bio-grow / http://www.biobizz.nl/products.php?nid=190&cat=p

    Stikstof 8%
    -ammonium stikstof (NH4) 4%
    - Nitraat (NO3) 4%
    Fosfor 2%
    Kalium 6%

    Wat betreft het geven van water. Ik geef pas water als de potgrond een beetje droog aanvoelt. Wel vind ik het lastig om de ideale vochtigheid te meten doordat ik mijn vinger niet ver genoeg in de aarde kan steken. Naar mijn weten geef ik niet teveel of te weinig water. Het water wat ik geef haal ik gewoon uit de Amsterdamse kraan.

    Wie weet de oplossing?
    Attached Files

    #2
    Re: Gele bladeren

    Ik zie een plastic zak in je pot zitten, zou het niet zo kunnen zijn dat die de lv erg hoog houd in de pot waardoor je wortels slecht water met voeding kunnen opnemen?
    Ook al geef je weinig water, met een plastic zak erin verdampt er ook erg weinig water omdat de aarde niet kan ademen.

    Daarnaast is het wel essentieel om te weten sinds wanneer dit zich voordoet.
    Je geeft al aan dat je de eerste 6 weken geen voeding gegeven hebt, dit zou zomaar de reden kunnen zijn in samenwerking misschien met wat ik hierboven schreef?
    Meeste grond heeft voor +/- 6 weken voeding, hang een beetje van de grote van je plant af en de pot waarin het zit (de grote).
    Ik zou ook even een plant uit de pot halen en kijken of deze onderaan niet te vochtig staat (zit toch in een zak, toch?)
    Last edited by Asta; 26 July 2009, 08:35.

    Comment


      #3
      Re: Gele bladeren

      1volle dop op 1 literwater lijkt mij een beetje teveel, 5 ml op 1 literwater is zowat de regel (dop 1literfles= +-50ml)

      Comment


        #4
        Re: Gele bladeren

        Lijkt mij i.d.d. ook erg veel voeding.
        Probeer een paar dagen alleen water,worden ze waarschijnlijk gewoon weer groen,daarna voorzichtig weer wat bijvoeden.klein theelepeltje voeding per liter water.Kraanwater is niet echt geschikt,zitten vaak ook bijproducten als chloor e.d. in.
        Probeer eens met regenwater.

        Grts
        Daniella
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


          #5
          Re: Gele bladeren

          Oorspronkelijk geplaatst door misty71 View Post
          Lijkt mij i.d.d. ook erg veel voeding.
          Probeer een paar dagen alleen water,worden ze waarschijnlijk gewoon weer groen,daarna voorzichtig weer wat bijvoeden.klein theelepeltje voeding per liter water.Kraanwater is niet echt geschikt,zitten vaak ook bijproducten als chloor e.d. in.
          Probeer eens met regenwater.

          Grts
          Daniella
          Hey, allereerst thnx voor de adviezen. Ik heb het geprobeerd om een paar dagen alleen water te geven maar toen bleef ik het probleem houden. Naar mijn idee kreeg ik zelfs meer gele bladeren. Wat betreft die plasticzakken. Ik heb potten met vrij grote gaten onderin. Onderin de aarde heb ik wat kattengrind zitten. Doordat de gaten in de pot te groot waren heb ik er een plastic zat erin gezet en zelf de gaten erin geprikt. Anders zou al het kattengrind en aarde eruit vallen. De gaten zijn groot genoeg want bij teveel water wordt het water netjes afgevoerd. De 2 planten die het beter doen heb ik later overgepot waardoor deze nog "versere" aarde hebben. Ik denk dus dat het eerder een voedingtekort is dan teveel voeding....Ik ga proberen om wat regenwater op te vangen en ze daarmee water geven. Iemand nog andere tips?

          Comment


            #6
            Re: Gele bladeren

            Oorspronkelijk geplaatst door Asta View Post
            Ik zie een plastic zak in je pot zitten, zou het niet zo kunnen zijn dat die de lv erg hoog houd in de pot waardoor je wortels slecht water met voeding kunnen opnemen?
            Ook al geef je weinig water, met een plastic zak erin verdampt er ook erg weinig water omdat de aarde niet kan ademen.

            Daarnaast is het wel essentieel om te weten sinds wanneer dit zich voordoet.
            Je geeft al aan dat je de eerste 6 weken geen voeding gegeven hebt, dit zou zomaar de reden kunnen zijn in samenwerking misschien met wat ik hierboven schreef?
            Meeste grond heeft voor +/- 6 weken voeding, hang een beetje van de grote van je plant af en de pot waarin het zit (de grote).
            Ik zou ook even een plant uit de pot halen en kijken of deze onderaan niet te vochtig staat (zit toch in een zak, toch?)

            Ohja, zoals je ziet staat 1 van mn andere planten in een andere bruine pot zonder plastic zak(doordat deze gaten wel de goede grootte hadden) en deze heeft exact hetzelfde probleem..... Ik denk niet dat het aan de plastic zakken ligt.....

            Comment


              #7
              Re: Gele bladeren

              Katte grind is niet echt goed voor de wortels van jo plantje dat zou de oorzaak wel is kunne zijn
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: Gele bladeren

                Dus de planten die het beter doen zitten in nieuwe grond?
                Deze hebben geen geel blad?

                Het kan trouwens wel zo zijn dat je,doordat je de voeding niet genoeg verdund hebt,je wortels hebt beschadigd(verbrand),deze krijgen dan opeens een
                geconcentreerd goedje binnen in een hoeveelheid die in een paar liter water hoort te zitten.Zou hetzelfde zijn dan wanneer jij limonadesiroop zou drinken die maar 25% verdund is met water,is ook niet te drinken toch?
                Kijk even goed op de fles hoe hij gemengd dient te worden en hou je daar ook aan,

                Grts
                Daniella
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: Gele bladeren

                  Maar wat nog niet duidelijk is wanneer dit zich is gaan voordoen, was dit voor of na de eerst voeding?

                  Daarnaast, zou ik toch die zakken eruit halen en eventueel een andere pot kiezen.
                  Stop je hand eens in een gesloten zak en houd die een een paar minuten in de zon, ik denk dat heel je hand nat is.
                  Hiermee bedoel ik te zeggen dat het niet ademt in zo'n zak, je wortels zullen dat niet echt prettig gaan vinden.

                  De hoeveelheid voeding kan je terugvinden op de fles per 10 liter denk ik, dat zal rond de 50ml zijn.

                  Komt allemaal wel goed,

                  Comment

                  Bezig...
                  X