Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

please heeeeeelp (bladproblemen)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

    ja dacht ik in begin ook maar het word steeds erger en erger en wil ingrijpen voor er niw van overblijft

    bedankt voor de tip over de ph meter maar helaas was ik al vertrokken. en idd die doet het voor geen meter. wijzer blijft op 7 staan. nochtans werkte die van mijn vriend wel.

    ik heb inmiddels wat potgrond vermengd met kalkkorrels en wat guano dat ik staan heb. dit mengsel aan mn pot toegevoegd als toplaagje en dan water gegeven tot water vanonder uit de gaatjes liep. helaas kan ik nu nog steeds mijn ph niet meten. maar ga mn vriend nog eens bellen.

    ja het is inderdaad een reusje geworden. real sativa power. het zou zonde zijn mocht ze het niet overleven

    opmerkingen of suggesties???

    greetings

    Comment


      #17
      Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

      Meeste voedingen doen je ph gehalte behoorlijk in de lucht springen dus moet je ofwel voorzichtig zijn met voeden of je haalt een betere ph-meter in huis en wat PH-bloom om zuurtegraad op z'n best te krijgen.
      Ben die gisteren gaan halen bij Alien en werkt schitterend.
      PH nu altijd 6.3 dus ideaal.
      Succes nog
      Grtz den bolle

      Comment


        #18
        Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

        Mooie plant Ik heb juist hetzelfde probleem met mijn Jackdiesel en Super Lemon Haze (ook van greenhouse), bij mij staan ze nu 2 weken ongeveer in bloei... Een vriend zei ook dat je je daar niet teveel zorgen om moet maken maar moest je een oplossing vinden wil ik het graag wel eens weten, ikzelf heb de voeding een beetje opgedreven (Bio Flores van Canna) maar daar heb ik nog niet veel effect van gezien. Ze maken wel al mooie kleine topjes aan dus dat is zeker al positief, veel succes nog

        Comment


          #19
          Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

          Je kan es proberen een lepel bitterzout op 10L water bij te voegen, maar die ph van 5.5?? Ben je dit wel zeker welke grond heb je gebruikt? Welk water geef je leiding water, regenwater,.. Welke soort voeding? Want meestal bijdegene die hun Ph niet meten is die veel hoger dan zou mogen...
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #20
            Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

            Oorspronkelijk geplaatst door den bolle View Post
            Edit:Nog iets,
            die ph-meters van in aveve met groene kop en staaf om in je aarde te prikken moet je niet halen.
            Ik vind ze persoonlijk maar niks. Heb thuis al enkele testjes gedaan in bv.
            cola, regenwater, stadswater,... en het resultaat is altijd 7.
            Vind ik precies toch een beetje raar.
            Zal straks ook eens proberen om enkele foto's te showen want heb dit nog nooit gedaan.
            Tot straks
            Ik heb ook zon pH meter en die werkt perfect, je moet een grondoplossing maken en dan filteren.

            Neem een goed volle soeplepel grond ongeveer uit het midden van je pot. Doe er evenveel gedestileerd water bij. Laat dit een paar uur trekken en roer regelmatig. Daarna filter je dit door een koffiefilter (ik steek er altijd 2 in elkaar, voor beter resultaat). Het pijlloodje aan de onderkant zeer lichtjes opschuren met zeeeer fijn schuurpapier. Je gefilterd mengsel doe je in een proefbuis, en daar steek je dan je pH-meter in, zorg ervoor dat het minstens stokje tot de helft in de oplossing zit (+- 10cm) volledig ondergedompeld is optimaal. Na 60sec kan je het resultaat aflezen. Dit zal een zeer goed resultaat geven

            Als je het nog niet vertrouwd kan je de meter eens testen met azijn, koffielepeltje azijn in de proefbuis, aanlengen met water, en weer meten en na 60 sec aflezen

            Comment


              #21
              Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

              wow, wat een giga plant, zo vroeg op het jaar al!
              als ik jou was, en als je de mogelijkheid hebt zou ik hem in volle grond zetten.
              gezien hij nu al zogigantisch is zal hij tegen dat hij in bloei staan wel zo'n 4m halen (of meer!), en zo'n plant in een pot lijkt me veeeel voeding nodig te gaan hebben.
              of mss opteren om hem te verduisteren, als je er een groot genoeg hok voor vindt
              jammer van de terkorten, maar je zal ze wel teboven komen. ik denk dat je een geweldige oogst tegemoet gaat als het weer wat mee wil!

              Comment


                #22
                Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                hey, thanks voor de reactie maar je bent toch een paar maand te laat

                ondanks de problemen zoals zure grond was de strawberry toch verdomd lekker rokertje. smaak lag me niet zo maar effect was buitengewoon chill.

                peace

                Comment


                  #23
                  Re: please heeeeeelp (bladproblemen)

                  haha, vreemd, precies een foute datum in gedachte als ik het las:p
                  zie nu pas dat het vorig jaar was

                  Comment

                  Bezig...
                  X