Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

alaskan ice bladprobleemen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    alaskan ice bladprobleemen

    Korting op 420shop
    high,
    ik ben nu al effe bezig met mijn 2e ronde maar er is een bladprobleem.
    het gaat hem over 5X alaskan ice die 55 dagen in bloei staan.
    dit is een kruising met als moeder white widow en als vader haze.
    greenhouse beloofde de bloeityd van de moeder met de lekker haze smaak vd vader.
    dit is helaas niet egt gelukt het is eerder een witte haze geworde en dat ziet er wel lekker uit maar spijtig genoeg moet je de lange bloeityd er dan bynemen.
    het blad probleem doet zich al effe voor en over al de planten,de ene al wat meer dan de anderre.
    het lijken ook 2 verschillende aandoeningen.
    de bladen worden geel,orangje,bruin kortom vedort.bovenin de plant worden de bladen krokant vanonder dan weer slap en wat rottig.
    en als je aan de blaadjes trekt komen ze niet makkelijk los.
    by de onderste vertakkingen worden de fluffie mini topjes donker bruin tt zwart.de haartjes lijken niet afgerijpt(is tog te vroeg) bruin maar eerder afgestorven verdort bruin.
    (dit is slechts by 1 plant het geval het lykt alsof hy weigert te bloeien er zijn wel veel haartjes en hy produceert hars maar lijkt maar geen toppen te willen bouwen)

    iemand een idee?
    Attached Files

    #2
    Re: alaskan ice bladprobleemen

    Hoi, Wat zijn je temps?
    Welke ph waarde heeft je medium, en valt de EC mee?
    Op het eerste zicht zou ik denken dat de ph wat aan de hoge kant is door het naar binnend krullend blad.
    Geef je ze ook voldoende water? Controleren op bud rot is ook geen overbodige luxe, alhoewel ik denk dat je er geen last van hebt.
    Veel succes.

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: alaskan ice bladprobleemen

      en mocht je geen EC en PH meten dan denk ik persoonlijk iets te veel water met teveel voeding waardoor de onderkant zoals U aangeeft gaat hangen en rotten en de bovenkant verbrand door de lamp uiteraard.

      Ook misschien niet de dicht bij lamp?? hoe is Uw vochtgehalte als de lamp UIT is??
      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: alaskan ice bladprobleemen

          geef ze eens 3 dagen niets en kijk eens wat er gebeurd....
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

          Comment


            #6
            Re: alaskan ice bladprobleemen

            ik heb precies hetzelfde met mijn 3 alaskan ice plantjes
            die overigens nu al 10 weken in de bloei staan en 1 van de 3 heeft toppen zo groot als me onderarm maar de andere 2 beginnen net zinds 2 weken kleine topjes te krijgen
            alle 3 de plantjes gelijk behandeld maar toch die verschillen ? heeeeeeel apart soortje dit en ik snap er niks van
            Last edited by jelzer; 10 September 2009, 17:43.

            Comment


              #7
              Re: alaskan ice bladprobleemen

              hehe eindelijk wat info over de ice ik kon er niks over vinden maar nu zie ik dat ik niet de enigste ben met het zelfde probleem, zit in week 6 maar weet niet of ik het ga behandelen of gewoon zo laten gaan . zitten al flinke toppen aan
              als iemand nog info heeft over de alaskan ice hoor ik het graag

              Comment


                #8
                Re: alaskan ice bladprobleemen

                Vond deze info over de alaskan ice

                Alaskan Ice


                Genetica: White Widow - Haze
                Effect: Zeer hoge THC, Verwoestend, snel
                Bloei indoor: 9 weken voor de volledige productie
                Bloei outdoor: Klaar tussen medio en eind oktober (Europa)
                THC: 21.49%
                CBD: 1.05%
                CBG: 1.78%


                De Alaskan Ijs is een van de sterkste cannabisplanten ooit gefokt. Het is een kruising van de originele Green House Pure White Widow en Haze. Deze variatie is een zeer bekende stam, met een nieuwe kick. De planten hebben een structuur die iets stretchier dan de White Widow, met een typische kerstboom vorm. De Internode is vrij stabiel en gemiddelden 12-15 centimeter. De stam heeft alle bekende kenmerken van de White Widow, met een veel hoger THC-gehalte en een zeer sativa-achtig effect, energieke en zeer trippy. CBD niveau is ook zeer hoog op meer dan 1%, waardoor het een compleet stoned effect dat de eerste uitbarsting van een high volgt.
                Bloeitijd van deze soort is 9 weken, slechts een week langer dan de originele White Widow. De Alaskan Ice is geschikt voor binnen, buiten en kas. De plant is zeer resistent tegen botrytis (toprot). In indoor hydro systemen kan de productie bereiken 700-800 gram per vierkante meter. Outdoor verwachten productie tot 800 gram per plant met volledig ontwikkelde exemplaren (tot 2,5 meter hoog en zeer vertakte). De Alaskan Ice kan redelijk wat voeding verdragen, met een Ec-niveau tot 2,2 in hydro-systemen. De smaak van de Alaskan Ice is kruidig en nevelig, met een zeer evenwichtige boeket tussen de White Widow en Haze smaken.

                Grtz

                Comment

                Bezig...
                X