Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren jonge planten worden geel en sterven af.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren jonge planten worden geel en sterven af.

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik hoop dat iemand me kan helpen, heb al vanalles gezocht, maar weet nog steeds niet wat er mis is met mijn plantjes.

    De plantjes zijn gekweekt uit zaad, NL en bigbud en nu 3 weken oud. Ze staan onder een 400W lamp, temp en Lv zijn goed. Ze hebben eerst in 2liter potjes gestaan met zaai- en stekgrond en kregen enkel water. Vorige week merkte ik dat bij sommige plantjes het blad bleker werd.

    5 dagen geleden zijn ze overgepot in 11 liter potten met Atami Bio Grow mix. Weer enkel water gegeven. Ik had gedacht dat het misschien een tekort aan voeding was omdat ze nog in zaai- en stekgrond stonden, maar nu ze zijn overgepot in nieuwe aarde, betert het niet. Het verslechterd zelfs nog.

    Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

    De tweede foto is een van de plantjes die het nog niet echt heeft, maar het blad wordt ook al veel bleker, dus het zal een kwestie van tijd zijn...
    Attached Files

    #2
    Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

    Zien er erg droog uit.

    Grtz.

    Comment


      #3
      Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

      De bovenste laag voelt dikwijls droog aan ja, maar is maar 1cm of zo, daaronder is het toch vochtig genoeg denk ik...
      Last edited by Smokeyy; 8 August 2009, 17:51. Reden: correctie

      Comment


        #4
        Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

        Mischien moet jij jou planten gewoon water geven?
        Als je zelf ook geen water drinkt droog je toch ook uit?
        Ohja nog een tip; niet alleen op een plek water geven, over heel het aarde oppervlakte hiermee stimuleer je je plant weer om met z'n wortels ook andere richtingen op te gaan dan alleen op 1 plek te blijven.

        Peace

        Comment


          #5
          Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

          Alhoewel je zegt dat temp en Lv goed is kan je toch even zeggen hoe alles staat.

          -Hoe hoog staat de lamp ?
          -Hoe hoog is de LV & Temp ?
          -Je hebt verder helemaal geen voeding gegeven ?
          -Hoeveel wat krijgen ze per dag ?

          Als ik de foto zie zou ik denken aan een soort verbranding door warmte of overvoeding.
          Last edited by Origineel; 8 August 2009, 18:31.

          Comment


            #6
            Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

            Je hebt niet eens voeding nodig, als je hem in gewone potgrond hebt staan..
            En dit lijkt me meer uitdroging omdat ie ze plant amper water geeft.

            Comment


              #7
              Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

              @ wigyour:

              ze krijgen echt wel water hoor, maar idd misschien niet genoeg... Ik heb de grond vochtig gemaakt voor het overpotten en geef ze elke dag ong 200ml water. De bovenste laag droogt vrij snel uit onder de lamp, maar als ik mijn vinger erin steek is het na 1-2cm toch vochtig. Maar misschien idd niet vochtig genoeg...

              Had ergens gelezen dat teveel water geven slechter is dan te weinig, misschien ben ik wat te voorzichtig geweest...

              Bedankt voor de tip trouwens!!

              @ origineel:

              de lamp hangt op 45cm ongeveer. De temp is 22-29, de lv schommelt tussen 40 en 55
              Voeding hebben ze nog niet gekregen (net overgepot) dus daaraan kan het niet liggen

              Nog een vraagje: kan ik best langs boven of onder water geven? Sproeien/vernevelen of gieten?

              grtz

              Comment


                #8
                Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

                Altijd alleen de aarde vochtig maken.
                Als op de bladeren water zit terwijl die lampen aan staan werkt dat als een vergroot glas en verbranden ze.

                Peace

                Comment


                  #9
                  Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

                  Als ze net overgepot zijn zou ik wat wortelstimulator meegeven,van overpotten krijgen ze misschien iets stress .

                  Grtz.

                  Comment


                    #10

                    Comment


                      #11
                      Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Robba View Post
                      Als ze net overgepot zijn zou ik wat wortelstimulator meegeven,van overpotten krijgen ze misschien iets stress .

                      Grtz.

                      Helaas heb ik geen wortelstimulator, en ik denk niet dat dat hier in Belgie zomaar voorhanden is. Maar de plantjes hadden het ook al voor het overpotten.

                      Comment


                        #12
                        Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

                        tensiometer kan altijd nog toch?

                        En ik denk dat 200 ml weinig is,
                        Als je voor het wateren de pot optilt en deze erg licht aanvoelt heeft ze dringend water nodig.

                        Ik neem aan dat je gaten in de potten hebt?

                        Geef ze eens 1/2 liter,en dan na een dag weer voelen(gewicht)als ze dan weer licht aanvoelen hebben ze die 1/2 liter gewoon nodig.

                        Grts
                        Daniella
                        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                        Misty's ABC

                        Comment


                          #13
                          Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

                          Dude... Als er een gat onder in de pot zit kan je zoveel water erin gooien als je wilt, het overbodige gaat er wel uit...
                          Geef ze gewoon water als de grond droog aanvoelt...
                          Kijk dit is nou de reden waarom mijn moeder mij een eigen moestuin gaf, dan leer je de basis regels kennen...

                          Peace

                          Comment


                            #14
                            Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

                            Ik heb ze gisteren wat meer water gegeven, een half litertje per plant. Het water druppelde bij sommige potten eronder een beetje door.
                            Nu zijn er enkele plantjes die hun blaadjes wat laten hangen, is dit dan geen teken dat ze wat te veel water hebben gehad?

                            @ wigyour: geloof het of niet maar ik ben in het voorjaar ook aan een moestuintje begonnen en daar groeit alles als kool. Maar een wietplant is toch iets helemaal anders dan een bloemkool he

                            In ieder geval bedankt voor de hulp allemaal. Het is dan ook mijn eerste kweekje, dus don't shoot me when i'm wrong.

                            Ik hoop dat mijn plantjes lekker opkikkeren door het badje van gisteren...

                            Comment


                              #15
                              Re: Bladeren jonge planten worden geel en sterven

                              er zijn prikkers te koop bij de growshop, kosten niet veel en als je die in je pot steekt, zie je dry/moist/wet. Dan weet je genoeg, want soms is mijn pot zwaar qua gewicht maar is hij vanbinnen wel droog.

                              Comment

                              Bezig...
                              X